Oxa Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 hva mener du med att kamakslinegn har ryki? er den knekt? eller er den slitt så den ikke løfter ventilene høyt nok lenger? definer litt mer De har ikke vært villige til å dele med seg informasjon, men det som jeg har klart å få ut er at de sier at det er produksjonsfeil på kamakslingen! Noe mer en det har jeg rett å slett ikke kunnskap på Symptomene er at motoren ikke klarer å holde turtall, veksler mellom ned til ca 500rpm til 2000rpm... Samtidig som det rister ganske godt..! Produksjonsfeil, det er skremmende på en ny bil som har gått 6500km!!!
Oxa Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 300km så ryker den igjenn? hmm må vel vere noe alvorlig gærnt da jah.. kamakslingens lager linjeborret for at dem skal ligge nøyaktig på linje mellom hvær lagerbokk og vis det er skeivt så knekker kammene.. og nå vet jeg ikke hvor langt din har gått men uansett så skal d ikke vere mulig å knekke en kam på en bil som helt sikkert ikke har gått over 100k.. og d du sier om klemmer osv skjønner jeg ikke helt.. men enten er d jo feil der ellers så kan det vere monteringsfeil av lagerbukker.. et blindskudd.. du får jo si ifra om hvordan d ender nå da.. Plutselig skal du se at dette blir en mediasak 6500km - 7mnd - 1 serie - 2x produksjonsfeil.... Det er vel ikke akkurat veldig heldig, spesiellt når man ser på hvor mye BMW markedsfører 1 serien...
Friksen Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 er jo sørgelig d! men når d har skjedd 2ganger på så kort tid kan du vel kreve å få en ny en vel? og kansje heller velge en annen motor?
Oxa Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 er jo sørgelig d! men når d har skjedd 2ganger på så kort tid kan du vel kreve å få en ny en vel? og kansje heller velge en annen motor? Na, desverre. Forbrukerkjøpsloven gir de mulighet for å fikse skaden 3 ganger før man kan kreve nytt produkt. Og dersom prisen for å fikse overskrider 2/3 av varens verdi kan man fortsette og fikse....(!) Men skjer det en gang til så skal jeg ikke være snilleste gutt på sovesal en lengre...! Da skal jeg frem med klør og nepp. Men satser på at det ordner seg nå. For det er en helt RÅ bil. Med M understeller ligger det sykt godt på veien. Spesiellt her oppe i Nord hvor man aldri seg politi og har masse svinger å kose deg i
Aroid Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 hvordan veit du at det er kamen da? Har du tatt motorstyring test på motoren? Motorlampen lyser vist det er en feil en plass og det kan var så godt som LMM, kamaksel sensor, EGR systemet står oppe heiletiden. eller har verkstedet tatt av topplokket og sett på kamen?
Oxa Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 hvordan veit du at det er kamen da?Har du tatt motorstyring test på motoren? Motorlampen lyser vist det er en feil en plass og det kan var så godt som LMM, kamaksel sensor, EGR systemet står oppe heiletiden. eller har verkstedet tatt av topplokket og sett på kamen? I følge verkstedet måtte de bytte kamaksling. Så dersom det viste seg at det var samme feilen denne gange og så måtte de nok bytte topplokket og... Så skal bli spennende og se, de skal "sprette" den i morra så det bli artig å se. Dersom kamakslingen har røket nok en gang ler jeg
Oxa Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 300km så ryker den igjenn? hmm må vel vere noe alvorlig gærnt da jah.. kamakslingens lager linjeborret for at dem skal ligge nøyaktig på linje mellom hvær lagerbokk og vis det er skeivt så knekker kammene.. og nå vet jeg ikke hvor langt din har gått men uansett så skal d ikke vere mulig å knekke en kam på en bil som helt sikkert ikke har gått over 100k.. og d du sier om klemmer osv skjønner jeg ikke helt.. men enten er d jo feil der ellers så kan det vere monteringsfeil av lagerbukker.. et blindskudd.. du får jo si ifra om hvordan d ender nå da.. HAHA! Nok en nydelig oppdatering på denne saken: Verkstedet ringer meg på Fredag. - Nå er bilen ferdig vi kjører den til deg på Mandags morgen. Ringer deg ca i 8 tiden når transporten går. Så ringer han meg på Mandagsmorgen: - Hei der, nå skal du høre her. I det vi skulle kjøre bilen opp på lasteplanen så fikk vi feilmelding igjen. Det er nok en gang noe feil i motoren. Så nå sitter jeg her NOK en gang med leiebil og "motorhavari" for 3 gangen ! Tror nok desverre dette blir min siste BMW ja!
Aroid Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 ja sånn går det når man velger en BMW med "OPEL" motor. hehe. greit nok en feilmelding. det kan var ka som helst bare noe en mekaniker har glemt av noe eller sånt. vist jeg har vært deg no så har jeg fått en ny fabrikk ny motor. og bytt verksted. hør ut som hobby verksted du setter bilen din inn til. som bare bytter det man trur er feil og sånn forsjetter dem helt til dem kommer til feilen. nei og nei å atter nei til verkstedet.
Oxa Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 ja sånn går det når man velger en BMW med "OPEL" motor. hehe. greit nok en feilmelding. det kan var ka som helst bare noe en mekaniker har glemt av noe eller sånt.vist jeg har vært deg no så har jeg fått en ny fabrikk ny motor. og bytt verksted. hør ut som hobby verksted du setter bilen din inn til. som bare bytter det man trur er feil og sånn forsjetter dem helt til dem kommer til feilen. nei og nei å atter nei til verkstedet. Jeg kan hvertfall love deg at det skal skrives ett lite brev både til verksted, selger og BMW Norge i morra. Og det breves skal virkelig vise hvor flaut dette her er for BMW. Hvor flaut ville ikke dette vært for BMW dersom dette kom ut i f.eks Bil.no, Dinside.no TV2 Hjelper deg etc etc.
Mons1 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Det er utrolig irriterende når man kjøper ny bil og man bli plaget så mye! Jeg synes egnetlig at du skal sette deg litt ned og reflektere litt over denne saken før du henger ut BMW i media. Spør du meg så tror jeg problemet er verkstedet og ikke BMW. Jeg har aldri hørt om knekt kam-aksling og i hvertfall ikke 2-3ganger på rad. Jeg tror verkstedet ikke kan dette og driver egentlig bare å famle i mørket. At de ikke vil fortelle deg hva som egentlig er problemet er beviset på at de faktisk selv ikke vet hva som det virkelige problemet er! Hadde vært interesant å få vite hvilken verksted dette dreier seg om og om de faktisk er et BMW-verksted, eller en hobby-bakgate-svindler-verksted som det finnes mye av. Faktisk synes jeg det er rart at de i det hele tatt bytter kam på så få km. En kam-havari er egentlig så alvorlig at hele toppe burde vært byttet. Jeg regner med at det ikke er mulig å bytte kam med toppen i bilen og at de uansett må ta ut toppen. Da tuller man ikke med kam-bytte. Det du skal være glad for er at dette er en garantisak! Det hadde vært værre om bilen hadde vært 6år gammel og du ikke engang kan ta det på Kjøpsloven. Er det virkelig kammen, som de har byttet 2 ganger, så hadde jeg krevd ny motor. En motor er ikke glad i så mye av og på-skruing av topp. Alt for mange tingel-tangel som må justeres på slike moderne motorer. Tar jeg ikke feil så har en 2007mod 118i Valvetronic. Dvs at motoren har ikke gasspjell, men gasspådraget justeres med ventilene. Da er det mye mekanikk og elektronikk. Hvis man plages med en motor med garati, så bytter man motor! Verkstedet har ingenting med å diskutere denne saken, da garanti-ansvaret er BMWs ansvar og verkstedet får sitt uansett. Det første du gjør er å forlange fullstendig rapport av hva som er gjort og hva som har skjedd! Hvis de ikke gir deg det, så finner du et annet merke-verksted og da kan du starte jobben med å offentliggjære verkstedet. Men jeg tror BMW ikke ser noen problemer med dette. BMW har faktisk i følge NAF veldig godt fornøyde kunder av de som har vært på verksted og BMW har et rykte på å faktisk fikse ting. Til og med over garantitiden! Naboen min hadde en Range Rover Freelander med BMW-motor som gikk i tusen knas. Han fikk ny motor av BMW selv om garantitiden var ute og uten spørsmål! Ta en hyggelig telefon til BMW og problemet ditt vil løse seg skal du se! Lykke til! ja sånn går det når man velger en BMW med "OPEL" motor. hehe. greit nok en feilmelding. det kan var ka som helst bare noe en mekaniker har glemt av noe eller sånt.vist jeg har vært deg no så har jeg fått en ny fabrikk ny motor. og bytt verksted. hør ut som hobby verksted du setter bilen din inn til. som bare bytter det man trur er feil og sånn forsjetter dem helt til dem kommer til feilen. nei og nei å atter nei til verkstedet. Jeg kan hvertfall love deg at det skal skrives ett lite brev både til verksted, selger og BMW Norge i morra. Og det breves skal virkelig vise hvor flaut dette her er for BMW. Hvor flaut ville ikke dette vært for BMW dersom dette kom ut i f.eks Bil.no, Dinside.no TV2 Hjelper deg etc etc.
Oxa Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Joda, vi får nå se. Jeg har nå bedt om en skriftlig redgjørelse fra BMW. Den er forresten inne på verksted til BMW i Tromsø. Trondsen bil... Det skal være ett såkalt "merkeverksted" Neida, jeg skal nok sende en mail til BMW Norge for å be de sjekke litt opp om dette verkstedet faktisk er kapable til å fikse BMWer. Det er klart man begynner å lure når de ikke klarer å fikse bilen på tredje forsøket...(?) Er det verkstedet, eller er det bilen? Men det skal nå bli artig å se hva det blir til... En ting er hvertfall sikkert, dette er flaut for BMW!
Mons1 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Jeg vil heller si at det er flaut av Trondsen Bil i Tromsø. Du burde ta en telefon til BMW Norge for det kan ta tid før brevet ditt kommer i system. I mellomtiden sitter Trondsen Bil og klør seg i hodet og ræva. Først må Trondsen Bil redegjøre og deretter føres garantisaken opp mot BMW. Dette er en garantisak og er egentlig ikke noe å lure på! Det kan hende at Trondsen Bil har gjort en brøler og tør ikke legge sannheten på bordet. Kan jo hende at BMW vil stille Trondsen Bil til økonomisk ansvar! Uansett er det dyktige folk på Trondsen Bil og mange fornøyde kunder der, men det kan ha skjedd en skikkelig tabbe og da kommer problemene. Eneste bakdelen med Trondsen Bil er at de er litt dyr. Nei be om en skikkelig redegjøring fra Trondsen Bil og deretter løser dere problemet sammen med BMW Norge. Tror det kun dreier seg om å løfte telefonrøret så ordner dette seg! Lykke til! Joda, vi får nå se.Jeg har nå bedt om en skriftlig redgjørelse fra BMW. Den er forresten inne på verksted til BMW i Tromsø. Trondsen bil... Det skal være ett såkalt "merkeverksted" Neida, jeg skal nok sende en mail til BMW Norge for å be de sjekke litt opp om dette verkstedet faktisk er kapable til å fikse BMWer. Det er klart man begynner å lure når de ikke klarer å fikse bilen på tredje forsøket...(?) Er det verkstedet, eller er det bilen? Men det skal nå bli artig å se hva det blir til... En ting er hvertfall sikkert, dette er flaut for BMW!
Oxa Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Jeg vil heller si at det er flaut av Trondsen Bil i Tromsø.Du burde ta en telefon til BMW Norge for det kan ta tid før brevet ditt kommer i system. I mellomtiden sitter Trondsen Bil og klør seg i hodet og ræva. Først må Trondsen Bil redegjøre og deretter føres garantisaken opp mot BMW. Dette er en garantisak og er egentlig ikke noe å lure på! Det kan hende at Trondsen Bil har gjort en brøler og tør ikke legge sannheten på bordet. Kan jo hende at BMW vil stille Trondsen Bil til økonomisk ansvar! Uansett er det dyktige folk på Trondsen Bil og mange fornøyde kunder der, men det kan ha skjedd en skikkelig tabbe og da kommer problemene. Eneste bakdelen med Trondsen Bil er at de er litt dyr. Nei be om en skikkelig redegjøring fra Trondsen Bil og deretter løser dere problemet sammen med BMW Norge. Tror det kun dreier seg om å løfte telefonrøret så ordner dette seg! Lykke til! Joda, vi får nå se.Jeg har nå bedt om en skriftlig redgjørelse fra BMW. Den er forresten inne på verksted til BMW i Tromsø. Trondsen bil... Det skal være ett såkalt "merkeverksted" Neida, jeg skal nok sende en mail til BMW Norge for å be de sjekke litt opp om dette verkstedet faktisk er kapable til å fikse BMWer. Det er klart man begynner å lure når de ikke klarer å fikse bilen på tredje forsøket...(?) Er det verkstedet, eller er det bilen? Men det skal nå bli artig å se hva det blir til... En ting er hvertfall sikkert, dette er flaut for BMW! Jaja, da har saken "løst" seg til slutt da! Nå har jeg hvertfall fått bilen tilbake og det har ikke vært noe problemer med den de siste 500km I dag fikk jeg da det siste brevet etter at jeg kontaktet BMW i Tyskland som har løst opp i saken med å videresende brev og redgjørelse til BMW Norge. Så de har fått seg en liten støkk her nå hvertfall Så får vi se da, for en ting er sikkert. Skjer dette en gang til så er det ikke tvil om at neste trinn er innlevering av bil. Men, dersom noen andre har opplevd slik har dere fått noen som helst form for kompensasjon av BMW?
Oxa Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Jeg vil heller si at det er flaut av Trondsen Bil i Tromsø.Du burde ta en telefon til BMW Norge for det kan ta tid før brevet ditt kommer i system. I mellomtiden sitter Trondsen Bil og klør seg i hodet og ræva. Først må Trondsen Bil redegjøre og deretter føres garantisaken opp mot BMW. Dette er en garantisak og er egentlig ikke noe å lure på! Det kan hende at Trondsen Bil har gjort en brøler og tør ikke legge sannheten på bordet. Kan jo hende at BMW vil stille Trondsen Bil til økonomisk ansvar! Uansett er det dyktige folk på Trondsen Bil og mange fornøyde kunder der, men det kan ha skjedd en skikkelig tabbe og da kommer problemene. Eneste bakdelen med Trondsen Bil er at de er litt dyr. Nei be om en skikkelig redegjøring fra Trondsen Bil og deretter løser dere problemet sammen med BMW Norge. Tror det kun dreier seg om å løfte telefonrøret så ordner dette seg! Lykke til! Joda, vi får nå se.Jeg har nå bedt om en skriftlig redgjørelse fra BMW. Den er forresten inne på verksted til BMW i Tromsø. Trondsen bil... Det skal være ett såkalt "merkeverksted" Neida, jeg skal nok sende en mail til BMW Norge for å be de sjekke litt opp om dette verkstedet faktisk er kapable til å fikse BMWer. Det er klart man begynner å lure når de ikke klarer å fikse bilen på tredje forsøket...(?) Er det verkstedet, eller er det bilen? Men det skal nå bli artig å se hva det blir til... En ting er hvertfall sikkert, dette er flaut for BMW! Jaja, da har saken "løst" seg til slutt da! Nå har jeg hvertfall fått bilen tilbake og det har ikke vært noe problemer med den de siste 500km I dag fikk jeg da det siste brevet etter at jeg kontaktet BMW i Tyskland som har løst opp i saken med å videresende brev og redgjørelse til BMW Norge. Så de har fått seg en liten støkk her nå hvertfall Så får vi se da, for en ting er sikkert. Skjer dette en gang til så er det ikke tvil om at neste trinn er innlevering av bil. Men, dersom noen andre har opplevd slik har dere fått noen som helst form for kompensasjon av BMW?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå