jensemann23 Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Begge har 2 liters turbodiesel, men 318D har 122 hk og 320D har 163. Hva er forskjellen? Ønner det seg å kjøpe 318D og chippe? Blir det like bra?
hottalinos Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 http://bmwfans.info/original/E91/tou/32 ... l-11_3327/ Eneste forskjellen jeg har funnet er at 320d har noe som heter flap control. Søkte etter det på google, ser ut som det er her den extra effekten ligger. Men er egentlig bare vill tipping fra meg. Ser nemlig ut som turboene er like. Men det er de kanskje ikke
TerjeAa Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Mener å ha lest ett eller annet sted at 318 har mindre turbo..................... Hvis ikke hadde det vel ikke blitt solgt noen 320 hvis du kunne chippe for 5 tusen og ha samme eller mere effekt
BEMWE Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 318d er gamle diesel og 320d er nye diesel med common rail. på e46
Fredrik Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 318d er gamle diesel og 320d er nye diesel med common rail. på e46 Nei så enkelt er det ikke... E46 ble aldri levert som 318d med 122 HK, men E46 318d ble faktisk levert med common-rail. E46 318d kom først med en M47 versjon på 1951 cm3 uten common-rail og den ytet 115 HK og 265 Nm. Med common-rail er motorens slagvolum på 1995 cm3 og den yter også 115 HK, men 280 Nm. Hvis vi fokuserer på common-rail varianten har den ikke den samme turboen som E46 320d med 150 HK og den største forskjellen er at E46 320d har variabel turbogeometri (som forøvrig ofte går istykker på de første årgangene)... E46 318d har en mindre og enklere turbo. Man kan selvfølgelig chippe motoren i en E46 318d, men som jeg har nevnt mange ganger tidligere er det nesten å be om problemer. Disse modellene begynner nå å bli så billige at hvis 115 HK ikke er nok bør man heller kjøpe en E46 320d med 150 HK. En E46 318d går bedre enn man tror... jeg vet etter over 180000 Km bak rattet i en 2003 E46 318d med 115 originale hestekrefter ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2300 rpm. Så langt har den faktisk kjørt 189800 Km uten et eneste alvorlig problem... en fantastisk byggekvalitet av BMW. 318d med 122 HK kom forøvrig som E90/91 i 2005.
Robbi3 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med de 320d med 136hk da? Mente at 320d kom som M47 motoren med 1951ccm med 136hk. Deretter kom de M47TU med 1995ccm og 150hk. Så kom enda en oppgradering M47TU2 fortsatt 1995ccm, men med 160hk. (2004+) Ifølge wikipedia på BMW lista finner jeg ikke E46 som kalles for 318d.. Men som 320d-330d innenfor diesel modellene. Bilr ikke E46 318d kalt for 320d da?
Robbi3 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Så at du hadde endret overskrift nå, men begge E90 og E92 har M47TU2D20. Begge med 1995ccm ja. "M47TU2D20 The engine was updated again in 2004 as the M47TU2D20. Still at 1995 cc, it produced more power across the range. Applications: * 90 kW (121 hp) and 280 N·m (207 ft·lbf) o E87 118d o E90/E91 318d * 120 kW (161 hp) and 340 N·m (251 ft·lbf) o E60/E61 520d o E87 120d o E90/E91 320d o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards) This engine also experienced turbo problems when at low altitudes such as Cape Town." Kilde: http://www.wikipedia.com Sånn, nå kan ingen saksøke meg
Fredrik Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hva med de 320d med 136hk da?Mente at 320d kom som M47 motoren med 1951ccm med 136hk. Deretter kom de M47TU med 1995ccm og 150hk. Så kom enda en oppgradering M47TU2 fortsatt 1995ccm, men med 160hk. (2004+) Ifølge wikipedia på BMW lista finner jeg ikke E46 som kalles for 318d.. Men som 320d-330d innenfor diesel modellene. Bilr ikke E46 318d kalt for 320d da? E46 318d kom først på markedet i 2001 (i motsetning til E46 320d med 136 HK som kom i 1998) og da med en effektredusert variant av M47D20 motoren uten common-rail som også finnes i E46 320d og E39 520d... begge med 136 HK. I 2001 fikk E46 320d en oppgradert M47D20 motor med common-rail på 150 HK. Denne motoren fikk E39 520d aldri. I slutten av 2002 fikk E46 318d også den nye M47D20 motoren med common-rail og den var også effektredusert bl.a ved hjelp av en enklere turbolader (som nevnt i mitt tidligere innlegg). Det finnes med andre ord to forskjellige E46 320d modeller og to forskjellige E46 318d modeller, men kun en E39 520d modell. De har alle i utgangspunktet den samme M47D20 motoren, men i ulike generasjoner.
Robbi3 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Aaah hehe, men nok OT nå tror jeg Gratis bump!
LarsBMW Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 Noen som kjenner til om det er flere forskjeller på M47D20N2 i E90 318D og 320D enn turboen? Her er delenummer på turboene: 318D - 11657795497 320D - 11657795499 Sammenlignet delenummer nå og høytrykkspumpe og railtrykksensor er lik ihvertfall. Ikke dysene. Skifte dyser, turbo og omprogrammere til 320D data, øker effekten i en 318D med 93hk hvis det ikke er flere forskjeller? Blir bra effekt med ESS steg 2 på en 320D. Her er data fra siden til ESS. Horsepower: 215 DIN (Stock 163)Torque: 480NM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå