Galskap Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 kjører på original tenning. jeg har satt på større dyser og BTR. Olje henter du fra oljefilterhuset, oljekjøler er vel ikke så farlig om du kun skal ha den turboen, er ikke verdens største så.
conan Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Ved 0.5 trykk trenger du vel generelt ikke mere enn andre plugger tror jeg. Olja til turboen henter du ves oljetrykks giveren på blokka med et T kryss. Denne skal på toppen av snurra og returen ligger under snurra. Denne skal tilbake til oljesumpen, men dog over oljenivået pga motstanden skal være på 0. Siden ikke turboen produserer trykk i olje gjennomstrømningen. Oljekjøler er ikke en dum ide da turboen blir grisevarm og vil lev en meget varm olje i retur til motor, men er det ikke dette på 525? Jeg har lagt returen der oljenivå bryteren satt orginalt.
conan Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 kjører på original tenning. jeg har satt på større dyser og BTR.Olje henter du fra oljefilterhuset, oljekjøler er vel ikke så farlig om du kun skal ha den turboen, er ikke verdens største så. Dysene leverer nok til 0.5 bar. Evnt kan du ettermont et tilleggsprut fra A-dekk. Det gjorde jeg. Hvis du henter olja fra oljefilterhuset er dette vis du har oljekjøler, og jeg annb det. Merk: Det kittet på e-bay er UTEN oljereturen og med intercooler samt bow. Du vil oxo trenge trykkgata til coolern, dvs rør og siliconeslanger med klammer osv. Husk at bow legges så nærme innsuget om mulig, dette kalles kald sia. Du vil oxo trenge vbånds klemma til downpipen. Og bygge turbo er en meget artig og lærerik prosess som annbefales for min del. Lykke til med bygget og legg gjerne ut denne prossesen på bimmers med bilder
øystein andre Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 ok er det vanskeligt å bytte topp pakning? kunne kanskje vert lurt bare bytta denne før en setter på turbo ? siden dette ganske sikkert ryker etter en liten stund er vel slik att mye vil ha mer å faan vil ha fler trykkjusterer til bensin var med der, er det nødvendigt på bare litt trykk, eller kommer det når jeg vil ha større dyser å sånt ? fælt va jeg spør å graver..
conan Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Veel, topp pakningen trengs ikke byttes. Er den tett og fin ser jeg ikke noen grunn til dette, men vil du være på den sikre sia så er det bare og sette igang. Da trenger du et slipesett ( alle pakninger som trengs til overhaling av toppen) Når du først er i gang med dette er det like dumt og bytte tettninger til ventilseter osv, da veit du hva du har Du trenger vel ikke større btr ved dette trykket skulle jeg tro. Men skal du lade mye må du ha større dyser, kraftigere btr (bensintrykks regulator) av justerbar type samt mye mere (dyrt)... Bytt til andre plugger som har litt høyere verdi, er ikke sikker på dette til din bil. Åssen motor er det du har? M50B25?
øystein andre Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 som sagt så har jeg ikke peiling på turbo men hva er en bow? å for å få olja til å gå, må jeg da ha en pumpe av ett eller anna slaget, eller er det nok trykk i systemet? bare plugg and play dette oljesystemet å eller må det borres opp å gjenges opp? satt så på noen bilder her, hva er detta ?
øystein andre Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Åssen motor er det du har? M50B25? ja en sånn en ja
conan Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Bow er blow off valve, oxo kalt pop off. Det er den som slipper ut overtrykket i trykkgata som ikke blir brukt når gassen slippes. Olja blir levert til turboen via trykket i motoren, derfor kobles denne via oljetrykks bryteren eller oljefilterbraketten på en oljekjøler. Litt jobbing med tilpasning blir det, da det ikke følger med olje retur i kittet. Du må lage utak for olje (T-stykke) og gjenge denne opp til slangen hvis den følger med. Og returen må du tilpasse og evnt lage. Du må lage downpipen, men det er smal sak.
conan Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Anng bildet ditt kan det tyde på en tomgangs regulator i andre enden. Hva er det i andre enden av slangen da? Ser ut som det er litt hjemmemekk på det innsuge der.
PIIIPower Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Er det bare meg.. eller hvor er luftfilteret?
øystein andre Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 ja, rør til intercooler å downpipe er ikke noe problem har tess sånt forresten? har dem sikkert er litt usikker hva som er i andre enden der mene kan nok godt være att det er noe sånt ja men med dette settet her blir turboen liggende under da? er vel bare når turboen går opp jeg trenger downpipe eller? blir vel egentli bare en 90 grader sånn att jeg kommer meg ned
conan Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Aner ikke om tess har sånt,i så tilfelle er det dyrt. Men har sett koed har både rør og siliconeslanger til en laangt hyggeligere pris en her i norge. For silicone slangene er DYRE. 3-500 pr stk. Pipa ut fra turbo til eksosen kalles downpipe, den festes til turboen med v-båndsklemme hvis utgangen er rund med kant. Er ikke sikker på vilken vei denne skal monteres på din bil, men det finner du fort ut av da det kun passer en vei. Ja er en 90 grader, men kommer ann på lengden fra turbo til enden av manifoilen i bakkant hvor lang den må være før 90 gradern. Jeg kjøpte meg et 90 graders bend på bilextra og tillpasset denne og fikk sveiset på flensen til v-bånds klemma og feste til lamdaen.
kai Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 som sagt så har jeg ikke peiling på turbo men hva er en bow? å for å få olja til å gå, må jeg da ha en pumpe av ett eller anna slaget, eller er det nok trykk i systemet? bare plugg and play dette oljesystemet å eller må det borres opp å gjenges opp? satt så på noen bilder her, hva er detta ? slangen der går t tomgangs regulatoren
conan Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Er det bare meg.. eller hvor er luftfilteret? Sikkert kn filter som er flytta nærmere fronten for og få lyden ut så den høres bedre, og eller for og få mere kald luft direkte på filteret.
kai Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Er det bare meg.. eller hvor er luftfilteret? hvor bruker luftfilteret å være når du har turbo da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå