Gå til innhold

Montering av alu ringer i speedometer (instrumentene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ny på forumet i kveld, og har allerede et spørsmål. Har så godt som kjøpt en 320D 2005 mod. Det er en Edition utgave. Saken er at den mangler de 4 alu ringene som endel av bilene har rundt instrumentene. Er dette kurrant å montere, eller skal en vanlig hobby mekanikker la dette være? Prisen på ringene er ca 400kr. Så den biten er en bagatell. Eg vil absolutt ha dette på plass. Syns denne detaljen utgjør masse på interiøret. Visst dette er mulig å montere uten å demontere halve dashbordet skal eg bestille ringene. Takker for hjelp.

Skrevet

Velkommen til forummet.

nei det skal ikke være noe problem å skifte/sette på sånne ringer, har selv gjort det på min 523 96 modell, regner med det ikke er noe verre på en 2005 modell 320D, det eneste du bør gjøre er å ta av batteriet før du tar ut spedomteret, hvis ikke får du opp diverse feilkoder.

Å åpne instrumentet kan være litt tricky, dersom det er likt på E46 som det er på E39, på baksiden er det noen plastdingser, husker ikke helt antall men disse må vries litt rundt og alle på samme tid!! kan være litt tricky men det går det også, du kan jo prøve å søke litt i forummet, tror det er flere som har gjort dette på E46 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...