Dr_S Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 husk olje, bruker noe da du ligger ved høytturtall og høyehastigheter Ja, husk bensin og...bruker endel...
-Martin- Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Jeg har ikke regnet med stort annet;)
Truls 87 Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 husk olje, bruker noe da du ligger ved høytturtall og høyehastigheter Har vært på mange turer i europa, både med min far og nå de siste årene aleine. Alltid med BMW. når det gjelder olje så har ikke dette vært noe problem etter at vi begynte å kjøre 24-ventiler. (ca 1995) Aldri brukt en dråpe olje, og da med hard kjøring på autobahn. men for all del. greit å ta med en skvett. Skal bli spennende å se hvordan Z4 er. Har lest noe et sted om at 3 litern gjerne bruker litt
-Martin- Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Men er det noen som har peiling på hvor mye en slik inpection II koster?
wicky124 Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 på min e32 kosta den ca 9500kr inkl moms hos AUTOZENTRUM og ca 4700kr hos AUTOPOWER som er godkjent bmw verksted..dette med deler og greier... inkluderer justering av lys,sjekk av el-nett,skifte olje filter plugger luftfilter på motor,olje og filter på girkasse,olje på diffen, sjekk av understell (foring stag) samt sjekk av bremser og smøring av bremser og lufting/utbytting av bremsevæske,sjekk av frontrute,vindusvisker,belter,ruter..
-Martin- Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Det var mye penger ja... men dog mye arbeid også. Det kommer altså veldig an på i hvilken stand bilen er i da eller?
Hyggmaister Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 - Sjekke lys gjør du selv - Skifte olje gjør du selv - Skifte plugger gjør du selv - Skifte filter gjør du selv - Olje og filter på girkasse fikser du selv - Bytte bremsevæske/lufte bremser gjør du selv - Frontrute sjekker du selv - Belter sjekker du selv - Vindusviskere sjekker du selv Diffen aner jeg ikke hvordan du sjekker, men kan vel også greit gjøres selv? Understell? Vi snakker BMW Kostnad for sjekk = kr0 Men for all del, er greit å ha skikkelig kompetente folk til å gjøre dette, spesielt om en har (/tar seg) råd til det
-Martin- Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Skal nok klare/har gjort det meste selv... har aldri byttet olje på gearkasse eller diff før, men jeg regner med at det finnes noen DIY guider på det? Understell veit jeg at er på stell for der byttet jeg alt i fjord vår.
wicky124 Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 vel..jeg har full servicehefte på bilen så like greit å fortsette med det....
Dr_S Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Er vel ikke så viktig med servicehefte på 18 år gamle biler...
Kobar Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 jeg kjørte fra moi i rogaland til rudskogen i sommer med min 85 318i som er gått 230.000km?(står det på speedo) Fullpakka bil, og 3 pers! måtte sette på ix fjører bak for at den ikke skulle subbe nedi gikk problemfritt, utenom at jeg måtte ha drahjelp opp fra jordet på rudskogen da;)
AC Schnitzer Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Hørt noen anbefalinger rundt at man ikke skal gi full gass ut fra danske/kiel ferga og legge seg på 200km/t, men økte tempoet litt etterhvert...
-Martin- Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Ja det er jo bare å bruke sunn fornuft egentlig. Jeg blir ikke tung på labben før jeg har kjørt noen mil... Hvis noen vet om noen artige og ikke for traffikerte veier på strekkningen som kunne vært et litt aktivt alternativ til motorvei en gang i blandt, så hadde det vært artig å høre om. Jeg så forresten første episode av Top Gear Seson 10 igår. Da var gutta på en meget missunelsesverdig biltur til sydlige Frankrike, Italia, Lichtenstein og ikke minst Sveits. For å finne den ultimate aktive hardkjørings veistrekningen i verden. Med hhv. Porsche GT3 værstingversjon, Lamborghini Gallardo værstingversjon Og en Ekte Race speccet Aston Martin vanquish (tror jeg). Der fant de en utrolig vakker og rå strekning i fjellene ovenfor Monaco og den ultimate strekningen som befant seg i fjellene i Sveits. Jeg kan absolutt anbefale den episoden! Meget fristende å ta seg en kikk når jeg først skal ned på de kanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå