Larsen Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Har nå testet litt med carsoft og en usb-com kabel. Fant ut at hvis jeg hentet signalet fra diagnose pluggen i motorrommet så fikk jeg plutselig kontakt med en hel del flere moduler. Sikkert et godt tips til alle de som tror de må kjøpe pcmcia adapter for å få det til å fungere. Så lurte på om jeg har fått kontakt med alle moduelen? Er e46, Bensin med manuell. DME - motor Airbag Inst- cluster ABS/ASC ZKE/ZVM (hva nå det er?) Airco EVW - Startsperre LCM/CCM ??
bjalle Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Det er helt sikkert alle moduler til din bil,får du opp module not respond på en modul så har du ikke modulen.Får du en feilmelding på instrument cluster når du tester så er det en feil i carsoft programmet og ikke ditt instrument.Zke/Zvm bilens elektronikk,Lcm-CCM er lysmodul
Larsen Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 Ok takk. Sikkert greit å vite for ander her at man kan bruke en usb-com kabel til carsoft diagnose. Fikk ingen feilmelding på instrument heller, men en kjedelig ting var at neste olje service ble satt til 250'000 km etter at SI ble reset'et (bilen har gått 182'000 ) Det gikk også fint å slette airbag lampe
Ørjan_S Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Kan være greit å vite litt mer om adapteret du brukte. Var det basert på Profilic PL-2303 eller FTDI FT232R chipset? Evt. hvilket merke var det på adapteret?
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Kan være greit å vite litt mer om adapteret du brukte.Var det basert på Profilic PL-2303 eller FTDI FT232R chipset? Evt. hvilket merke var det på adapteret? Profilic sin. Navn har jeg ikke, men ble kjøpt fra komplett en gang.
JAL_535i Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Hmm, hva trengs for å få dette til da? Carsoft finnes vel på nettet, og en usb-com kabel?
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Hmm, hva trengs for å få dette til da?Carsoft finnes vel på nettet, og en usb-com kabel? Jeg kjøpte en one-stop diagnose kabel på ebay. Altså ikke all verdens jobb for å få det til å fungere. Fungerte i vista også, hvis en kjører programmet med administartor rettigheter.
JAL_535i Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 ok, fant en link til det i en annen tråd. 99 dollar for settet, men var flere kabler og boks med der. En til diagnosestikket, rund, til com, og en tilsvarende som var rektangulær -> com. den som brukes under rattet det?
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 ok, fant en link til det i en annen tråd. 99 dollar for settet, men var flere kabler og boks med der. En til diagnosestikket, rund, til com, og en tilsvarende som var rektangulær -> com. den som brukes under rattet det? Jeg kjøpte settet hvor det fulgte med 1 stk. diagnose boks (med 5 led på og tilkobling til diagnosekabel og seriel) 1stk, serial forlenger, 1stk firkantet kontakt og 1 stk. rund kontakt. Selv om jeg både har rund og firkantet kontakt på min bil så var det den runde jeg måtte bruke for å få tilgang til alle moduelene.
Haug530D Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Er ikke sikkert at det går med Usb til Com på alle Pc'er, bare for at du har fått det til, det er ikke Kabel/overgangen som er problemet, det er ikke alle pc'er som takler Usb til Com, dette er å lese i flere forumm. Ett Pcmcia kort med Com port koster ikke allverden heller, ca 100,- fra Ebay levert i postkassa, tror jeg betalte 150,- spenn totalt.
Ørjan_S Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Stemmer som Dragonlove skriver, her er mine forsøk: Dell 4150 (WinXP) + Sunsway ST-Lab USB-serial adapter: - Virket ikke Acer Travelmate 800 (WinXP) + Sunsway ST-Lab USB-serial adapter: - Fungerte på samtlige moduler Sony Vaio VGN-TZ17 (Vista) + Sunsway ST-Lab USB-serial adapter: - Virket ikke Sony Vaio VGN-TZ17 (Vista) + BAFO USB-serial adapter: - Virket ikke Samtlige basert på PL-2303.
bmwsel Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Hei Har du testet om det er mulig å programmere ZKE/ZVM til å blike med med blinklysa båre ved låsing og åpning av bilen?
Larsen Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 HeiHar du testet om det er mulig å programmere ZKE/ZVM til å blike med med blinklysa båre ved låsing og åpning av bilen? Ikke på carsoft 6.5 ihvertfall, men det kan jo hende at de har fått til mer på den nye programmvaren sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå