Kimmen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 falset skjermen innover. At hjulbuen kommer til og dette av er bullshit (mulig de gjorde det på 50-60 tallet viss man brukte karlssons kontakt lim ) Viss man gjør det rett og bruker karosseri lim (2K) har sett på noen som gjorde det. Spurte og grov litt rundt dette, han sa at blant annet at på opel speedster er det meste limet samt romfart så tipper en hjulbue som ikke er bærende henger fint på
Kimmen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Sharif: Ble ikke "tykkt" med sparkel. Noen steder 2-2,5mm men sparkel flaten ble lang liksom. Skjønner du hva jeg mener?
Sharif Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 falset skjermen innover.At hjulbuen kommer til og dette av er bullshit (mulig de gjorde det på 50-60 tallet viss man brukte karlssons kontakt lim ) Viss man gjør det rett og bruker karosseri lim (2K) har sett på noen som gjorde det. Spurte og grov litt rundt dette, han sa at blant annet at på opel speedster er det meste limet samt romfart så tipper en hjulbue som ikke er bærende henger fint på Skjønner hva du mener! Har du prøvd å kjøre bilen i 200 km/t ++ med en limt hjulbue kanskje?
Morbus Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Vet faktisk om en nissan 200sx med pålimt bredding både forran og bak, så det funker nok det.. Men jeg går for sveising jeg Du har fått svar Sharif.
Sharif Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 bobb bobb sveising eller liming.. diskunsjonen kan være evig
JoCCe Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Om man falser, og limer så må man bruke plateskruer mens man venter på at limet tørker, når limet er tørt tar man ut skruene, så man slipper bilcross looken, å punkter igjen hullene Utdanner meg til oppretter og har hørt litt rundt ang denne tråden, siden jeg holder på å sveiser breiere hjulbuer på e30'n ;D
JAL_535i Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 ang. liming, så blir det mer og mer vanlig at bilprodusenter limer sammen deler av bilen i produksjonen nå, kanskje med et sveisepunkt her og der, men jeg mener å ha hørt/lest av visse biler er nesten komplett satt sammen med bare lim.
ladre Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 siden jeg holder på å sveiser breiere hjulbuer på e30'n ;D Hadde tilfeldigvis ikkje hatt lyst og laga ein liten DIY på det?
JoCCe Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Takplaten på hi-ace feks er kun limt på fra fabrikk Ladre, kan ta noen bilder etterhvert som jeg holder på å lage en guide på det etter på
ladre Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Takplaten på hi-ace feks er kun limt på fra fabrikk Ladre, kan ta noen bilder etterhvert som jeg holder på å lage en guide på det etter på Supert! Og takker på forhånd...
Hardtop Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Gammel tråd, men lærerik. Denne må jeg ha tilgang til.
Amazonmannen Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Enig om at dette er en lærerik tråd. skal bruke false-prinsippet til Shariff på min Volvo Amazon. En stor fordel med hans metode er att da slipper man å få smeltet voks og tektyl rennende ned der man har renslipt metallet. Kan se for meg att det blir plundrete i hver ende av hjulbuen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå