Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

falset skjermen innover.

At hjulbuen kommer til og dette av er bullshit (mulig de gjorde det på 50-60 tallet viss man brukte karlssons kontakt lim ;) ) Viss man gjør det rett og bruker karosseri lim (2K) har sett på noen som gjorde det. Spurte og grov litt rundt dette, han sa at blant annet at på opel speedster er det meste limet samt romfart så tipper en hjulbue som ikke er bærende henger fint på :)

Skrevet
falset skjermen innover.

At hjulbuen kommer til og dette av er bullshit (mulig de gjorde det på 50-60 tallet viss man brukte karlssons kontakt lim ;) ) Viss man gjør det rett og bruker karosseri lim (2K) har sett på noen som gjorde det. Spurte og grov litt rundt dette, han sa at blant annet at på opel speedster er det meste limet samt romfart så tipper en hjulbue som ikke er bærende henger fint på :)

Skjønner hva du mener!

Har du prøvd å kjøre bilen i 200 km/t ++

med en limt hjulbue kanskje?

Skrevet

Vet faktisk om en nissan 200sx med pålimt bredding både forran og bak, så det funker nok det.. Men jeg går for sveising jeg :)

Du har fått svar Sharif.

Skrevet

Om man falser, og limer så må man bruke plateskruer mens man venter på at limet tørker, når limet er tørt tar man ut skruene, så man slipper bilcross looken, å punkter igjen hullene ;)

Utdanner meg til oppretter og har hørt litt rundt ang denne tråden, siden jeg holder på å sveiser breiere hjulbuer på e30'n ;D

Skrevet

ang. liming, så blir det mer og mer vanlig at bilprodusenter limer sammen deler av bilen i produksjonen nå, kanskje med et sveisepunkt her og der, men jeg mener å ha hørt/lest av visse biler er nesten komplett satt sammen med bare lim.

Skrevet

Takplaten på hi-ace feks er kun limt på fra fabrikk ;)

Ladre, kan ta noen bilder etterhvert som jeg holder på å lage en guide på det etter på ;)

Skrevet
Takplaten på hi-ace feks er kun limt på fra fabrikk ;)

Ladre, kan ta noen bilder etterhvert som jeg holder på å lage en guide på det etter på ;)

Supert!

Og takker på forhånd... :D

• 5 years later...
  • 5 months later...
Skrevet

Enig om at dette er en lærerik tråd. skal bruke false-prinsippet til Shariff på min Volvo Amazon. En stor fordel med hans metode er att da slipper man å få smeltet voks og tektyl rennende ned der man har renslipt metallet. Kan se for meg att det blir plundrete i hver ende av hjulbuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...