Champ Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 Jeg håper du vil poste her hva du finner ut, jeg har problem med dette på min bil også, men hos meg er det periodisk feil, og da spess etter vask, så jeg tenker jeg har brudd ett eller annet sted. håper du finner feilen og poster her det du finner ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2008 Jeg håper du vil poste her hva du finner ut, jeg har problem med dette på min bil også, men hos meg er det periodisk feil, og da spess etter vask, så jeg tenker jeg har brudd ett eller annet sted.håper du finner feilen og poster her det du finner ut Ja, det skal jeg gjøre Det virket som normalt når jeg hentett bilen nå, så kansje det blir litt mer stress en jeg ønsker. Skulle gjerne hatt et bilde så jeg hvet hva jeg må lete etter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 I følge verksted på GS bildeler er dette en 'vanlig' feil på E39 98' . Det som er problemet er viren som går fra styreenheten til gasspjeldet. Denne solgte de manga av. http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9952.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2008 I følge verksted på GS bildeler er dette en 'vanlig' feil på E39 98' . Det som er problemet er viren som går fra styreenheten til gasspjeldet. Denne solgte de manga av.http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9952.gif Ok? trodde ikke dette hadde noe med ABS/ASC og gjøre men.. Er det enhet 1 det er snakk om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 Det som Bjørner skriver er kun aktuelt hvis asc lampe lyser ,IKKE når abs og asc lyser samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 Det som Bjørner skriver er kun aktuelt hvis asc lampe lyser ,IKKE når abs og asc lyser samtidig. Okey takker og bukker for korrigering . Bil til brodren så lyser kun ASC lampa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyontz Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Eg har samme problem med min bil.. Når eg starter bilen å kjører så når eg skal bremse så slår abs en inn med en gang å antispinn slår seg på i første bakke så etter en tid kommer abs å antispinn varselyset på... bilen er automat å har store problem å gire i tillegg.. har sjekka abs følerne å alle ligger rundt 3 k ohm Noen som har peiling hilsen fortvila 98 E39 523 touring eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Januar 20, 2008 Share Skrevet Januar 20, 2008 Det med at antispinn ikke funker, kan bare være en sikring. Det med at ABS lampa lyser kan være hele enheten eller bare en føler, ABS lampa på bilen min lyser, også brukte en en sånn vanlig feilsøker på den, men den fant ikke feilen. Så må på ett BMW verksted for å sjekke feilen. Håper det bare er en sensor, hvis ikke må jeg ut med mange tusen. Men jeg merker ikke at ABS'en ikke funker, så for meg er det nok bare en føler ett sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 20, 2008 Share Skrevet Januar 20, 2008 Sjekke denne linken autopowers mekartisps angånede bytte av ABS/ASC modul http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=103 Sitat: "På många E39 och E38 modeller särskilt av årsmodell -99 och -00 har ASC/ABS eller DSC/ABS modulen slutat fungera. Det börjar med att ABS och ASC/DSC lampan börjar lysa ibland. Det första man tänker på är att det är en ABS givare men det är inte alltid som man tror, vid avläsning av DIS får man uppgift om att i mitt fall ABS givaren vänster fram är defekt men efter ett byte kvarstod felet vilket torde bevis att modulen gått sönder. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 20, 2008 Share Skrevet Januar 20, 2008 har sjekka abs følerne å alle ligger rundt 3 k ohmquote] http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=84 sitat: Ohmmätn. med dig.instrument gav på felaktig sensor c:a 75 ohm (även vid omvänd polarisation) Höger sensor, och följaktligen den nya gav 19,98 Mohm ( 0 ohm vid omvänd polarisation Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2008 har sjekka abs følerne å alle ligger rundt 3 k ohmquote] http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=84 sitat: Ohmmätn. med dig.instrument gav på felaktig sensor c:a 75 ohm (även vid omvänd polarisation) Höger sensor, och följaktligen den nya gav 19,98 Mohm ( 0 ohm vid omvänd polarisation Er det noen som kan verifisere måling i linken over, skal det være 0 kOhm på alle følere? Har målt høyre/venstre forran og begge ga 3 kohm, venstre bak ga 0 Hva menes med omvendt polarisation ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 20, 2008 Share Skrevet Januar 20, 2008 Det ser ut til at det skal være ca 20 MegaOhm når du måler. Hvis du bytter om pinnene på Ohmmeteret skal du få 0 Ohm. 3 kiloOhm høres altfor lite ut i denne sammenhengen, eller altfor mye. (ettersom hvilken vei du måler...) Omvendt polarisasjon betyr at du bytter om + og - pinnene på instrumentet ditt. (litt vanskelig å forklare...) Håper du skjønner det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2008 Det ser ut til at det skal være ca 20 MegaOhm når du måler. Hvis du bytter om pinnene på Ohmmeteret skal du få 0 Ohm. 3 kiloOhm høres altfor lite ut i denne sammenhengen, eller altfor mye. (ettersom hvilken vei du måler...)Omvendt polarisasjon betyr at du bytter om + og - pinnene på instrumentet ditt. (litt vanskelig å forklare...) Håper du skjønner det... Ahh.. Skjønner, da kan det virke som begge følerene forran er gått. Det rare er at det virker helt fint til tider. Derfor stiller jeg spørsmål til linken over. Siden spedo ikke fusker og føler bak ga 0 Ohm motstand, kan det tenkes feil ligger forran, men i begge ? og plutselig virker det som normalt igjen ? Selv med høymotstand ? Tror jeg ringer TK-bil etter på Poster svar her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525TDSA Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg er eier av en 1999 modell 525 TDSA. Siden i fjor sommer har ABS-følerne røket på rekke og rad. Først høyre bak. Symptom: ABS/ASC lampene begynte å lyse innimellom. Etterhvert begynte de å lyse hele tiden. Og til slutt gikk automatgirkassen i sikkerhetsmodus som gjør at den kjører igang på 2re. giret. Deretter røk føleren på venstre side bak. Syptom: samme som over, men i tillegg sluttet speedometer, kilometerteller og drivstoffmåler å virke. Forrige uke skjedde det igjen. Denne gangen hørte jeg en skrapelyd som kom fra ett av hjulene. Deretter slo abs'en inn bare jeg rørte bremsene. Igjen begynte ABS/ASC lampene og lyse, men denne gangen kom ikke lampen som indikerer at girkassen gikk i sikkerhetsmodus. Men det var allikevel tydelig ta det var ett eller annet som skjedde med giringen. Den ville ikke gire lavere enn til 3je. gir. Var på verksted i dag (merkeverksted). Diagnosen var venstre føler foran. Denne ble skiftet, men etter at alt var nullstilt og jeg kjørte fra verkstedet tentes begge lampene på nytt.... Kjørte tilbake og fikk da beskjed om at feilen sannsynligvis skyldtes at styreenheten til ABS'en har gått i stykker. Dette vises visstnok ikke når man kjører feilsøking på bilen. Så da er det dessverre bare å prøve å finne en "billig" styreenhet ett eller annet sted. Han på verkstedet snakket om at det skulle være mulig å få en ny en fra Danmark til mellom 4 og 6000 kroner. Hvis det er noen som har noen tips til hvor man kan få tak i dette er jeg takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Kjørte tilbake og fikk da beskjed om at feilen sannsynligvis skyldtes at styreenheten til ABS'en har gått i stykker. Dette vises visstnok ikke når man kjører feilsøking på bilen. Så da er det dessverre bare å prøve å finne en "billig" styreenhet ett eller annet sted. Han på verkstedet snakket om at det skulle være mulig å få en ny en fra Danmark til mellom 4 og 6000 kroner. Hvis det er noen som har noen tips til hvor man kan få tak i dette er jeg takknemlig for svar. Styreenheten kan sendes til USA for rep, jeg gjorde dette med meget gode resultater. Står mer i denne tråden(side 2): http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=54307&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå