Gå til innhold

E34 518 til alpina b10 3.5L


Holen
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å bygge om min 90' E34 518i om til en Alpina B10 3.5l. Så har eg alltid hørt snakk om at du skifte ledningsnett. Men så var det en her som sa til meg at du ikke trengte det. Det eneste som var problemet var at girkassen på en 518' blei for langt fram i motorrommet at den ikke passte helt der. Men det var bare å skifte noen fester. Da må eg spør noen her om det virkeli stemmer dette her? Å viss det ikke stemmer si hva som må gjøres. Har ikkje lyst å ha den flotte bilen med en symaskin under panseret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gi deg ett godt hint så søk til biltilsynet først om du i det hele tatt har mulighet for å godkjenne bilen din ombygd fra 518 til alpina b10.

Du kan glemme å få papirer fra bmw importøren da de har sluttet å gi ut sånne dokumenter på 90 tallet, jeg har selv vært i kontakt med dem mange ganger..

Jeg er rimelig sikker på att det alikevel finnes noen plasser der biltilsynet godtar slik ombygning.

Girkassefeste tar du fra donorbil hvis du har det, men du må nok lage noen andre fester i chassiet. Er usikker på hvilken kasse det sitter på Alpina B10, det finner du på nettet men tipper e34 535 passer greit på, event. En noe dyrere M5 kasse er jo tingen (GETRAG 280/5).

Bremser etc, tar du fra 540 bak og 540/M5 fremme (300mm vdb/315 vdb)

Lykke til:)

Hadde ikke de store planene om å kjøre den på veg. Blir mer en hobby/utstillingsbil. Men takk :) får satse på at eg får den til å fungere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...