Gå til innhold

E28 M535i Turbo prosjekt

ThErEx
 Share

Anbefalte innlegg

ser det er et hull som er teipa igjen der. der har du et flatt punkt på blokka di. der er det olje returen skal være!

Helt enig! Der kommer du akkurat over oljenivået i bunnpanna også..

Det var jeg hadde returen i min m535i turbo, å det fungerte 100%.

Hullet kan borres der uten å fjerne noe innmat osv.. kun skjerme av for spon som flyr osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for bildet:) skal se hva jeg finner. Blir litt pause med bygging til helgen grunnet skal til gatebil men finner sikkert ut av det etterhvert:P Også vare det med navne på motoren. jeg kan ikke en dritt angående dem. M20 M30.. samnma d for mg:P HEHE sier bare åsen bil d er og hvor stor motore jg har så får jg som regel riktige deler. Står M30 på stempel ringene mine og råde lagra mine. Men hvet ikke jeg. Står ivertfall 3,5 med stor skrift på siden av blokka.... Noen som kan si hva denne motoren heter så hadde d vert flott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bildet:) skal se hva jeg finner. Blir litt pause med bygging til helgen grunnet skal til gatebil men finner sikkert ut av det etterhvert:P Også vare det med navne på motoren. jeg kan ikke en dritt angående dem. M20 M30.. samnma d for mg:P HEHE sier bare åsen bil d er og hvor stor motore jg har så får jg som regel riktige deler. Står M30 på stempel ringene mine og råde lagra mine. Men hvet ikke jeg. Står ivertfall 3,5 med stor skrift på siden av blokka.... Noen som kan si hva denne motoren heter så hadde d vert flott

Hvis motoren du har, er ifra en 535 orginalt, så heter den M30b35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er det m30b34 du har.

forskjellen på b34 og 35 er komp og tenningsystem.

b34'n har triggersensoren på svinghjulet, og avhenger dermed av getrag 265 kassa som har feste til 2 sensorer på kåpa (enkel måte å se hvilke motor du har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik.. den oljereturen der kan du GLEMME att funker.. men for all del.. prøvd

blokka bremset bare 674hk så funket dårlig den oljereutren der ja :lol:

(gamle blokka til spjuvern for de som har litt peil)

det er riktignok en m20 blokk, var bare prinsippet bak stor retur direkte i blokka jeg ville få poengtert.

bildet var så absolutt ingen fasit på hvor i blokka returen skal stå..

(endret det gamle innlegget da det var noget ufint skrevet :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMM forvirra over hva som blir skrevet. Og når man snakker om komp og tennings system.. Kompen er gjort om fra 9,7-1 som vist nokk var det originale etter BMW norge sin informasjon) og gjort om til 8,7-1 istede. Hvet ikke hvor mye dette har å si jeg men.. Og tennings systemet hvet jg ikke hva vi gjør med. Trur det blir gjort om når jeg setter på data spruten. Er litt usikker på hva motorverkstedet har planlakt for motoren min. :D Bedre å la andre som kan det finne ut ting en å prøve å feile stort selv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka gjorde du med blokka di da tilslutt,borra den opp? Og hvilke stempler bruker du nå da?

Vi gjorde det lettest:P vi satt i løs sylinder:P oxo bruker jeg originale men ned dreide stempler. De skal vist tåle en del :P Men det finner jeg ut av etterhvert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...