Gå til innhold

Piping fra forstilling E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som vinteren har kommet, har forstillingen min startet å pipe ganske mye... Høres ut som stein i bremseskiven, men det kommer såpass ofte at jeg tror ikke det kan være det... Selv om jeg hører noe som høres ut som en stein bli slengt ut når lyden gir seg... Varer fra et par km kanskje til 1 uke av gangen... Ganske irriterende, men det rareste er at det kommer fra begge hjulene? Noen som vet hva det kan være?

Skrevet

Høres ut som stein i bremseskjoldene,kan sitte der opp til en uke som du sier,De pleier å løsne lettere hvis du rygger ett stykke og det høres ut som lyden kommer fra begge hjul,noen typer dekkmønster er ekstreme til å samle stein.

Skrevet

Det der er vel et rimelig kjent problem.... har stein i i bremseskjoldene netsen hele tiden jeg om dagen, er jo så forbanna mye de strør jo.. grrr. høres jo helt jævlig ut utenifra da. folk kikker og tror du kjører den gamle dassen av en bil som bråker så sjukt. Skikkelig plagsomt er det. men er vel fordi det er for liten plass mellom i bremseskjoldene og skiva som gjør det.

Skrevet

Takk for svar folkens =) Sjekket bremseskjoldet igår og fant ut at det var stein der :D

hehe, hele bremseskiven var drit varm pga steinene, men jeg fant hvertfall ut at det ikke var noe farlig :D

Skrevet

Har du planer om å skifte bremseskiver i nærmeste framtid så bytt skjold.Bmw har rettet feilen med steinproblemet på de skjoldene som selges nå.

Skrevet

Bremseskjoldene er ikke forandret så mye. Jeg kjøpte nye skjold , (del.nr.15) .

Modifikasjonene er del nr 19. Den skrues direkte på skjoldet og forhindrer småstein i å samle seg.

Litt styr å skifte skjold da du må av med hjullager. Om disse er dårlige så er jo det greit å skifte disse også siden de likevel skal av.

Det ble bedre men problemet blir du ikke kvitt 100% .

yw588wa0v0czf5kzz8bp.gif

Skrevet

Jeg tok en skrutrekker å bøyde bremseskjolde litt fra skiven, også på det andre hjulet så var del skjoldet rustet ved del nr 18 så den satt ikke fast, så gjorde det samme der, funker helt fint det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...