unicorn Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Jeg har et sett med felger som ikke ser ut i måneskinn... men har lyst til å få de fine igjen, hvordan gjør man dette selv? er 17'' alufelger veit det er lettere å få noen til å gjøre det, men vil gjøre det selv. Noen gode råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 har gjort følgende på noen felger jeg har usset opp først må du pusse de godt ned, er det noen skader eller slikt må du sparkle til det blir en jevn overflate, deretter legger du på en primer (grunning) nå vet jeg ikke om du skal ha noen spesiell farge men jeg valgte sølv så jeg dro til nærmeste lakk forhandler og kjøpte felg lakk. ble veldig fornøyd med resultatet og da du har lakkert så legger du på minst 2 lag med klarlakk. men hold deg unna biltema produkter, kjøp kvalitet så holder de lengre. kostet vell 500 kr alt i alt. dette er vel den økonomiske varianten. ligger vel noen tråder her om dette fra før av så prøv og søk deg frem;) foresten velkommen til bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Den dyrere varianten er glassblåsing, syregrunning og lakkering. Men den billige måten funker like godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unicorn Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 Thanx for svar! den dyre varianten tilsier vel igrunn ikke at jeg kan gjøre det selv... men hvor kjøper man disse produktene lurest? hvilken type sparkel osv... er litt lite god på dette kan man si... men vil lære, er vant med å kjøre på bane og bare levere bilen til rep når det er noe...litt flau der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 vet ikke om du har noen billakkerere i nærheten av deg jeg men dersom du har det så får du skaffet det meste der, eller på bilrekvisitta butikker i nærheten av deg vet ikke om thirshov eller bilxtra sine produkter er noe bra men er sikkert noen som vet det her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Stikk innom din lokale fargehandler, de veit hva som kreves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unicorn Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 ok tusen takk da gjør jeg et forsøk på det. jeg kan kanskje høre med de på lakk verkstedet, men de er ofte ikke interessert i å selge annet enn tjenester som de selv gjør. Torshov tviler jeg litt på da de er relativt dårlige på kvalitet. Tusen takk for hjelp av en blondine i nød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Kjøpte pussepapir og sparkel hos Torshov da jeg pussa opp mine vinterfelger i høst. Matta ned felgene med 400 og 600 våtslip papir. Fikk deretter en kamerat som er bilmekaniker til å grunne og lakke. Ser ut som nye:) BilXtra har tilsvarende produkter. Hvorfor sier du Torshov er dårlige på kvalitet? Mitt inntrykk her i Oslo er at de er hjelpsomme bak disken og de har jo mange merkeprodukter (ikke som Biltema som kun har sitt merke). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unicorn Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 Det er bare oppfatningen jeg har der, ting går i stykker, men det er mulig det ikke gjelder pusse papir osv, er vanskelig å gjøre det feil hehe. men det er godt mulig at Torshov er flinke til å forklare meg hva jeg skal gjøre! det tviler jeg ikke på. jeg er som sakt vant med at alt bare ordnes når det går i stykker for jeg skrur ikke selv så trenger den hjelp jeg kan få! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 vet ikke om du kommer noe lengre med dette jeg men du kan jo skjekke ut. låner denne tråden jeg http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unicorn Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 tusen takk! der lærte jeg en hel del! da er det bare for meg å rydde badet i leiligheten også la fire 17'' flytte inn der hehe har en kamerat som lakkerer så da kan jo jeg gjøre forarbeidet. det lønner seg vel å lakkere med sprøyte og ikke boks...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Har ikke prøvd med boks, men har du en kamerat som kan lakere med sprøyte for deg så er det jo ingenting å vurdere heller:) Avfett, sparkle og puss du så fikser han resten. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bulldog86 Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Kan man bruke pussemaskin når man pusser ned felgene istedetfor å stå for hånd? Felgen tar vel ikke skade av det? Har en Fein multimaster som jeg tenkte å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=492854 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Du kan godt bruke felglakk fra biltema, det er den eneste lakken deres som faktisk er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå