Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er overrasket over at så mange med E36 synes de har bra komfort. Sammenlignet med hva da? En traktor? :twisted:

Spøss korsjen person som sier det,,, en på 2 meter trur jeg ikke ville ha passa i en e36 :!: men jeg er bare 1,74 høy å passer perfekt i bil etter min mening!! å bil e ganske go å kjør,, i alle fall min...

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fornøyd med bilen min jeg.. har hatt den i snart 3 år nå og har kun byttet pluggledninger og en endearm. Bra på en nesten 20 år gammel bil synes jeg...

Skrevet

Min første var en E30 320i for 10 år siden, hadde aldri noe problem med den før klutsjen takka for seg, noe som ikke var rart med tanke på hvor sykt den ble mishandla. Den neste var en E28 520i som gikk som ei klokke til den havna i en kum uten lokk.. Jævla russ.. Driver maser på han som kjøpte den av meg om å få kjøpe den tilbake som delebil. Den jeg har nå er og en E28 520i, på den har jeg bytta opphengskuler samt dynamo, på sikt må jeg overhale eller bytte calippere, men med tanke på at den snart runder 300.000 km er det bagateller.

Glimrende vare :)

Skrevet
Spøss korsjen person som sier det,,, en på 2 meter trur jeg ikke ville ha passa i en e36 :!: men jeg er bare 1,74 høy å passer perfekt i bil etter min mening!!

Jeg er bare 1,73, men problemet er at svært få E36 kan justere rattet. Dermed blir det uansett vanskelig å få perfekt kjørestilling. Jeg ender alltid opp med rattet for langt unna. Videre er det relativt trange og støyende biler og svært mange dytter på svære felger og 60/40-senk..

Ikke helt det jeg legger i komfort.

Skrevet

Klart at hvis du skal ligge som en Fauskeråner når du kjører bil blir rattet for langt unna. Første gang jeg har hørt om rattproblemer i E36.

Og jeg kan ikke helt skjønne hva du mener med trange biler. Har coupe selv og den er vel litt større foran enn sedanen, men det finnes da mindre.

Har selv prøvd en Z3 og den virket mer trang spør du meg, pluss at den ser ut som en liten jentebil. Men det er vel individuell mening.

Og at folk styler bilen sin utover komforten har da lite med hvordan bilen er i utgangspunktet.

Skrevet

hehe, fauske rånere ja :D

Synes gammel e34 jeg hadde var suveren å kjøre, med tanke på at den var 16år gammel, å rulla på 265/35/18 bak å 60/40 senk, komfortabel på go vei, var værre på humper å grus, men det kunne jo ikke bmw noe får.

Skrevet

er kjempe fornøyd med min e34 91 modell. en av di bedre bilene jeg har kjørt. å tenker som så at jeg har en gammel bmw nå som er veldig god å kjøre ikke hatt noe problem med noe bortsett fra en veisensor som kosta 8-900 kr, på rett under ett år har jeg kjørt 30 000km, skal også nevnes at den har nesten akkurat har runda 280 000 å det gjorde den i 200kmt.. en bmw blir bedre med årene har jeg på følsen..

Skrevet

Er nå på min andre BMW.. Det er ikke å skyve under teppet at dette er ufattelig gode kjøremaskiner! Både med den gamle og "nye" er det like morro hver gang jeg drar ut på landevei med svinger.. Bilene er så velbalanserte og ufattelig morro å kjøre! Smiler fra øre til øre hver gang det dukker opp en svingete vei :D

Selvsagt var det et par ting her og der med førstebilen (92 mod E36) som jeg sikkert kunne ungått ved å skjekke bilen mer nøye ved kjøp.. Men stort sett var det bare preg av høy alder som plaget denne bilen :D

Den nye bilen har jeg hatt snart 2 mnd nå og er meget fonøyd, merker jeg må skifte høyre demper fremme og tar den andre også i samme slengen.. Utenom det har det ikke dukket opp noe enda!

Får også kjørt en god del andre biler gjennom jobben, dog ikke på landeveier der de virkelig viser sitt sanne potensial, men er langt mellom bilen som kan måle seg med kjøreegenskapene, følelsen ved bilen og kjøregleden som en BMW har.. Noen av bilene jeg refferer til her er Mercedes SLK 220 Kompressor, Mercedes E.klasse 270 og 230. (Nye typen) Div Peugeot'r, Alfa Romeo 159 2,4 JTD Q4 ++ (Skal forresten ALDRI ha fransk bil, fytti grisen for noen vonde biler å kjøre, samt ufattelig uinnteligente løsninger :? )

Har forøvrig også kjørt en god del nyere Bmw'r som E60, 530d, 520i, 3 stykk X5 3.0sd twin turbo (det er morro bil det :D), E39 525, E46 320d med og uten chip.. og kan konstantere at BMW er og blir ufattelig gode og morsomme biler :D

Nok om det. Så jeg har et godt intrykk av Bmw som bruktbil tatt alder og tidligere vedlikehold i betraktning!

Skrevet

Stemmer, BMW X5 3.0sd, 286hk/580Nm..

(EDIT: se neste avsnitt :lol:) Men det jeg kan svare deg på er at den bilen er ufattelig god å kjøre, kjempe god komfort og kjekt med masse justeringer og dibbedutter.. Har fått en elsk på varme i rattet. Skulle ønske jeg hadde det i min.. Og ikke minst Head-Up display, det er kjekt det, jeg hadde ikke noen tro på dette og trodde ikke du så det i dagslys, men dæven! Du ser det jo faktisk veldig bra også i dagslys.. Kjekt å ha sett hvordan det fungerte.. litt sporte på de norske veiene, men sier seg selv med 315 dekk bak som standard dim :shock:

Og motoren er et mesterverk synes nå jeg, drar uansett! Og fin lyd, hører nesten ikke at det er diesel!

EDIT, ser i ettertid du gjærne tenkte på 3.0 literen i E60'n?

Vel, du merker godt at du har ekstra hjelp fra turboene i det lave registeret og at den ikke trenger og hisses like mye opp før det skjer noe som med 3.0d. Er ikke sikker på hvordan vekt/hk/nm forholdene er på de to bilene, men følte at X5'n var mye sprekere selv om den virker som en mye større og tyngre bil en E60'n.

Ellers så var det lille jeg fikk kjørt 530d. en utrolig motor som passer bilen ypperlig og dro jevnt og fint, men klart at det hjelper på med noen ekstra fønere under panseret, kan ikke legge skjul på det!

Skrevet

Mitt inntrykk av bmw'n min e at den er dødshelig å kjøre med. Eg er vandt med gamle passelater og golfer så detta e jo luksus i forhold. :D Egentlig så synes eg den overgår caliberen me har o.

Men det som har mye å si og for meg e jo den herlige 6'r lyden... Nam

Det negative e at automatkassene e noe Sh*t

Skrevet
Jeg er overrasket over at så mange med E36 synes de har bra komfort. Sammenlignet med hva da? En traktor? :twisted:

Satte ikke du bøttesete i is'en din? =) Var vel ikke noe pluss for komforten...

Skrevet

Jeg syns kvaliteten er helt grei jeg! Så klart har det kostet meg litt å ha denne bilen, men alt du får igjen er jo bare helt fantastisk! Alle som prøver bilen min skryter av hvor god respons det er i bilen og hvor god kjørekomfort det er i tillegg til forbruk/motorrespons.

Har kjørt mange biler, men det er ingen andre biler jeg føler at kommunikasjonen mellom underlag-bil-fører er noe mere overlegent enn i en BMW. Du kan ligge på grensa hele tiden og kontrollere en fin skrens gjennom svingene og bare kjenne på den hærlige responsen som bilen gir deg hele tiden. Ingenting som kommer plutselig, alt er velbalansert! Heheh... Nord-Norske vinterveier er bare dødsherlige :D

Er jo bare helt magiskt! Smiler bestandig fra øre til øre når svingene kommer og kjøremaskin av ypperste klasse kan få gjøre det den er god til. Kjøre og yte kjøreglede!

Det med deler som sliter... jaja pyttsann, tror den normale BMW er kjørt noe hardere enn den normale toyotaen.

Skrevet

Kjøpte en BMW e34 1990 520i 24v, den 1.des 2007 og er meget fornøyd så langt! Var noe tull med varmeapparatet da jeg kjøpte den, men er fikset nå. Skulle ikke tro at kjørekomforten er så bra i en 18år gammel bil, men hver tur er helt konge!

Det finnes bil og det finnes BMW!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...