Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har aldri blitt blenda av grøftelys, ser ikke hvorfor det er ett så stort problem. Syns det er værre med xenon lys...

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mener du baklyset? Jeg har også sånn funksjon på min bil der det ene baklyset blir stående på. har ikke sjekket om det lysete foran da men.

Kjørelys/tåkelys er ikke iriiterende om dagen. da blender det ikke. men om kvelden når det blender er det VELDIG irriterende

Skrevet
Trikset er å spille dum når man blir stoppet for slikt.

"...å nei, glemte jeg å skru de av... ...ja, ja du får gi meg ei bot da... ...er jo tross alt ikke lov å kjøre med..."

Da blir de som regel litt hyggeligere. Har greid å snakka meg til advarsel tre ganger på den måten. :D

Kjeltring :D8)

Skrevet

Skjønner egentlig ikke problemet med at tåkelysa blir bruk når man kjører i byen og plasser med mye bebyggelse og lys ellers. På landeveien kan jeg være enig, siden det der som oftest er helt mørkt rundt og lysene vil da bli mye mer dominerende. Jeg bruker ikke tåkelysa på landeveien, men i byen kjører jeg av og til med tåkelysene, kombinert med angel eyes. Har møtt på purken av og til med denn lysbruken og hadde hjertet i halsen, men de har aldri stoppet meg enda. :D Men folk kan heller sjekke hvor tåkelysene lyser, for blender de flyene så kan det være et problem, men er de normalt justert så skal det ikke være noe problem.

Skrevet
Bare litt OT her, men hvorfor har noen mercedes mulighet til å sette på parklys på bare ene siden?

Har ikke du den muligheten? Det har jeg på min e30 og e36.

Skru av bilen å dytt blinklyshendelen "for langt" opp/ned.

Ang tåkelysa så klarer jeg sef ikke holde meg unna diskusjonen.

Det blender når det er mørkt/vått

Du ser dårligere

Derav er dette kun lov i kombinasjon med parklys når det er lyst, eller i ekstrem tåke hvor du kjører veldig sakte.

Fjernlys og grøfte/kurve/tåkelys er lov så lenge de er koblet så de blendes sammen med fjernlysene :wink:

Skrevet
Hemmeligheten er å spele dum slik som andre skrive. Dersom bilen ikkje er registrert på deg, så er det berre å sei det at du ikkje køyre bil så ofte, så du har ikkje så god peiling...

Politiet vil då sei: Ja, men du er som sjåfør pliktig til å sette deg inn i bilens tekniske spesifikasjona osv...

Då svare du berre, ja, er egentlig klar over det, men kjøre ikkje bil så ofte, og har ikkje så god peiling på bil så... Seie du dette samtidig som du trykke på alt av knappa for å slå av grøftelys, så sleppe du bot!!!

Tar du bota hvis jeg prøver det her og får bot? :lol:

Skrevet
altså. dere kan si så mye dere vill om denne tåkelys debatten. men før politiet skal begynne å straffe trafikanter for sånne ting. burde de kanskje ordne opp i egne rekker først? jeg tror jeg trygt kan si at vær gang jeg møter en politibil på kvelden så har den nærlys tåk/grøftelys og park i 1000 metere på. så skjønner ikke hvorfor det var noe mer lov hos dem en hos oss. husker jeg nevnte det for dem også en gang jeg ble stoppet på moped på kveldstid. det hadde samme funksjon som å tenne på en bensinstasjon og hive på enda mer bensin. heretter har jeg lært ¨holdekjeft. selv om jeg syns polititet kjører veldig mye "dobbelmoral"

Vel, nå er det helt feil å ta alle under en kam. Politimannen som du henviser til ville trolig ikke gitt deg bot om du hadde kjørt med park/tåkelys - ettersom han brukte det selv. Det fins mange ålreite politifolk og det er derfor helt feil å ta alle under en og samme kam. Politiet har pålagte oppgaver fra myndighetene og derfor blir det slik. Så så mange % skal brukes på de og de sakene.

Skrevet
Skjønner egentlig ikke hva folk har mot tåeklys jeg...når dere møter en bil med tåkelys, stirrer dere da intenst inn i lysene som et skremt rådyr?
Hemmeligheten er å spele dum slik som andre skrive.

For noen er det kanskje mer naturlig å spille dum enn for andre.

okey :P Uansett folkens! Skjerp dere! Så faktisk snuten kjøre på E6 en kveld her, UTEN lys i det heletatt..

Drit nå i hva politiet gjør. Hvis man blir stoppet; tror noen virkelig det hjelper å si at "jammen, i forrige uke så jeg en politibil som kjørte på rødt lys - og jeg er sikker på at det ikke var utrykning!"

Ja, nettopp. Det er jo det jeg sier: "...Kjører tåke/park når det er lyst, og kun kjørelys når det er mørkt...."

For ordens skyld; "kjørelys" er ikke det samme som nærlys. Alle biler skal til enhver tid bruke kjørelys, men på dagtid kan man også bruke tåkelys som kjørelys.

jeg for min del har aldri merket at jeg har blitt blendet av tåkelys, så jeg kjører alltid med disse på. noe som derimot er sabla irriterende er de satans xenonlysene. å kjøre foran en bil med xenon er et helvete! MYE værre enn noen stakar grøftelys.

Ergo; du innrømmer at det eksisterer et fenonen som heter "blending". Kan vi da også være enige om at man blir mer blendet av fire enn to tente lykter?

altså. dere kan si så mye dere vill om denne tåkelys debatten. men før politiet skal begynne å straffe trafikanter for sånne ting. burde de kanskje ordne opp i egne rekker først? jeg tror jeg trygt kan si at vær gang jeg møter en politibil på kvelden så har den nærlys tåk/grøftelys og park i 1000 metere på. så skjønner ikke hvorfor det var noe mer lov hos dem en hos oss. husker jeg nevnte det for dem også en gang jeg ble stoppet på moped på kveldstid. det hadde samme funksjon som å tenne på en bensinstasjon og hive på enda mer bensin. heretter har jeg lært ¨holdekjeft. selv om jeg syns polititet kjører veldig mye "dobbelmoral"

For det første så er det selvfølgelig bare tøys at hver bidige politibil du møter kjører med nærlys, parklys og tusenmetere. Og for det andre så vil jeg atter en gang be deg og alle andre om å drite intenst i hva politiet gjør selv. Som i alle andre yrker finnes det naturligvis også idioter i politiet som gjør mange av de samme feilene i trafikken som andre trafikanter. Men nå er det nå en gang slik uniformerte politifolk kan gjøre slike småfeil uten særlig risiko for å bli stoppet av politiet. Men jeg tviler på at motivasjonen for å bli politi noensinne har vært det å kunne kjøre med tåke+nærlys uten å bli tatt.

Skrevet
jeg for min del har aldri merket at jeg har blitt blendet av tåkelys, så jeg kjører alltid med disse på. noe som derimot er sabla irriterende er de satans xenonlysene. å kjøre foran en bil med xenon er et helvete! MYE værre enn noen stakar grøftelys.

Ergo; du innrømmer at det eksisterer et fenonen som heter "blending". Kan vi da også være enige om at man blir mer blendet av fire enn to tente lykter?

hehe, kan ikke si at jeg blir mere blendet av 2 biler på rad enn av 1 bil. selv om de vil gi sterkere lys. for hva i alle dager skulle man da gjort om man havnet i rushtiden da? flere hundre lys imot? måtte jo kjørt med sveisemaske. ;)

Skrevet

hehe, kan ikke si at jeg blir mere blendet av 2 biler på rad enn av 1 bil. selv om de vil gi sterkere lys. for hva i alle dager skulle man da gjort om man havnet i rushtiden da? flere hundre lys imot? måtte jo kjørt med sveisemaske. ;)

No va du smart.. ..no va du veeeldig smart!

Skrevet

Smaaaartass :stupid::stupid:

Skjønner egentlig ikke problemet med at tåkelysa blir bruk når man kjører i byen og plasser med mye bebyggelse og lys ellers. På landeveien kan jeg være enig, siden det der som oftest er helt mørkt rundt og lysene vil da bli mye mer dominerende. Jeg bruker ikke tåkelysa på landeveien, men i byen kjører jeg av og til med tåkelysene, kombinert med angel eyes. Har møtt på purken av og til med denn lysbruken og hadde hjertet i halsen, men de har aldri stoppet meg enda. :D Men folk kan heller sjekke hvor tåkelysene lyser, for blender de flyene så kan det være et problem, men er de normalt justert så skal det ikke være noe problem.

Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å kjøre med AE og tåke i byen viss du er livredd for å få bot! Hehe...Har til tider også gjort det, men plutselig gikk det liksom som et lys (xD) opp for meg at det har jo faen ikke noe for seg likevel ](*,) Med mindre du er glad i bøter fra onkel :police: da, eller eventuelt vil strekke grensene lengst mulig.

SÅÅÅ mye kulere blir en vel ikke av å kjøre med tåkelys? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...