Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg lurer på om det er noken som har bygd om frå vanlig klokke til stor køyrecomputer i E30? og om dette faktisk er mogleg å gjennomføre?

har køyrecomputer og alle ledninger og blinklys hendel....

finst det noko koplingsskjema som viser framgangsmåte?

Takker for svar!

Mvh

Knut

Skrevet

Jeg gjorde dette i forgårs.

Du trenger kjørecomputeren, to ledningsnett, og releboks.

På facelift er oppskriften følgende:

Ta av rattet

Fjern deksel under rattet, og rundt rattstammen.

Skru ut speedometer.

Ta ut cd-spiller, trykk ut knappene over spilleren.

Dra av knottene på varmeapparatet.

Det er 4 skruer som holder dekselet på plass. To over askebegeret, og to øverst som du ser gjennom hullene til knappene.

Skru ut disse og riv ut panelet. (det sitter fast i varmeapparatjusteringen, men det er bare å dra nok, så løsner det.)

Skru løs ramma til klokka, og skru inn kjørecomputeren.

Stapp ledningsnettet inn via hullet til speedometeret, dra kabelen bort til kjørecomputren. Plugg den grønne pluggen inn i kjørecomputeren. Hvis du har faceliftbil, kobler du sammen de to andre pluggene på ledningsnettet til computeren. På pre-facelift brukes disse til startsperra

Den gule pluggen plugger du i speedometeret, resten drar du ned under rattstammen.

Bytt blinklysbryter. Plugg den blå ledningen fra den nye bryteren inn i en tilsvarende plugg på ledningsnettet til computeren.

Fest den svarte boksen under rattet et sted. Jeg limte min fast i abs-kontrollenheten med dobbelsidig tape.

Hvis du har faceliftbil, er det to grønne kabler som er skjøta langs en av de store kabelpølsene under rattet. Dra disse fra hverandre og plugg det gjennom ledningsnettet til computeren. Disse er itl startsperra.

Det er to grønne plugger på ledningsnettet, de skal kobles i den svarte boksen som du limte under abs-enheten.

Nå må du skjære hull i kabelgjennomføringen i torpedoveggen. Den er like ved rattstammen. Trekk ut kabelen til temperaturføleren, dra den opp mellom sikringsboksen og dempertårnet, og klips den fast i de originale klipsene bortover.

Jeg stappa min inn i framfangeren, men den skal egentlig inn i bremseluftkanalen på førersiden.

Fyll på med silicon rundt hullet.

Nå har du alle funksjonene utenom høyttaleren som lager lyd når temperaturen blir lav, kode trykket inn, eller at du overstiger innstilt fartsgrense.

Denne skal være i dekselet under rattet, og kobles inn i en av pluggene som du har lagt under rattet.

Du kan også koble til en ekstra fløyte som fløyter når man taster inn feil kode, eller prøve rå starte den tre ganger uten kode. Jeg tror denne skal være rett utenfor torpedoveggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...