Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Det er omvendt. Skal man sette på nye klosser må man presse stempelet lenger inn og da kommer gjerne pakningen i kontakt med evt rust som gikk klar stempelet tidligere, og som du sier ofte ligger i ytre områder ja.
[space] Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Takker for svar! Jeg også vil vel tro det er som Pinky sier her. Tykkere klosser trykker stempelet lenger inn. Får å gjøre en slik rensing må vel hele calipperen demonteres, og bremsene luftes osv etterpå?
sveinis Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hah! Snakk om flaks! Her har jeg akkurat fått samme problemet med min e36, bare venstre bremse bak som ligger på, så får jeg hele løsningen i denne tråden Digger bimmers.no! Da er det bare å finne fram bukk og låne garasjen til fattern i helga, så satser vi på at det slutter å lukte svidd bremse hver gang jeg har vært ute og kjørt litt... Lykke til med din "operasjon", [space] !!
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 ":2xzrgup0]Får å gjøre en slik rensing må vel hele calipperen demonteres, og bremsene luftes osv etterpå?Du må få ut stempelet etter å ha fått løs caliperen. Jeg har alltid gjordt dette ved å pumpe det ut med bremsepedalen, men kan bli litt søl. Kan evt bruke trykkluft. Pass på at bremseklossene ikke kommer i kontakt med bremseveske, legg de for seg selv før du tar ut stempelet. For å hindre at bremseveskebeholderen tømmes kan du sette en stang / bjelke mellom bremsepedalen og setet slik at bremsen er litt inne. Ikke heldigt å knipe bremseslangene. Ta også forsiktig ut pakningen inne i sylinderen og rengjør inne i sporet. Anbefaler å sette i nye pakninger, ellers rengjør forsiktig pakningen, ligger ofte endel drit "på utsiden" av den. Jepp, du må lufte etterpå, men tror det holder å lufte den caliperen du har hatt oppe. Hvis pedalen ikke er hard er det mer luft i systemet.
Pelton Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Jeg for min del kjøpte en brukt calipter. Betalte 500kr. Jeg syntes det var det enkeleste. Slangene der fremme er jo `gummi` så jeg bøyde slangen og satt på en strips. Dermed slapp jeg å lufte bremsene også.
Pinky Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Jeg for min del kjøpte en brukt calipter. Betalte 500kr. Jeg syntes det var det enkeleste. Slangene der fremme er jo `gummi` så jeg bøyde slangen og satt på en strips. Dermed slapp jeg å lufte bremsene også.Nei, nei, du slipper ikke å lufte. Med en gang du har løsnet bremseslangen fra caliperen er det komt inn luft. Du må lufte etter montering, med lufteskruen. Quite simple: Sett på en slange inn på lufteskruen og led den ned i en flaske el. for å unngå søl. En mann trykker inn bremsepedalen og holder den inne. Så åpner en hjelper lufteskruen(luft/bremseveske kommer ut) og stenger den igjen. Slepper bremsepedalen, pump noen ganger og hold inne igjen..åpner lufteskruen og stenger..fortsett slik til kommer bare ut bremseveske. Obs: Hvis trykker bremsepedalen helt/langt inn under luftingen er det en mulighet for at pakningen i hovedsylinderen ryker hvis det er rust i den. Går an å bruke spesielle bremseluftere. Da kan det luftes alene og du slipper trykke inn pedalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå