Kobar Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Har en e30 318is motor stående, og skal mest sannsynlig kjøpe en -92 modell 318is e36 med deffekt topp, er det samme motorene slik at delene kan brukes overens? hva er likt, og hva er ulikt? tenker da om jeg kan bruke toppen fra e30`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 m42b18 finnes både i e30 og e36 ja, så det skulle fungere det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2008 E30 motoren er kjørt 100.000km mindre enn e36 motoren som har deffekt topp, så da er det jo mye lettere å bare sette over hele e30 motoren inn i e36 bilen! passer girkasse, og alt ellers rett på? hørt noe om at en må bytte bunnpanne, noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Det er noe forskjell på innsuget på dem - derav høyere effekt på E36-modellen. Jeg har aldri prøvd E30-varianten, men den i E36 er litt rar... den dabber liksom litt av rundt 5000rpm, så kommer den igjen. E30 har visstnok ikke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2008 bør jeg sette over innsuget fra e36 motoren til e30 motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 25, 2008 Share Skrevet Januar 25, 2008 E30 motoren har ulikt insug og annen bunnpanne. Ledningsnettet er også ulikt. Kjøleslangesystemet på motoren er også ulikt. Oljepumpe er ulik. den ene har cam sensor mens den andre har bankesensor? Er ihvertfall no forskjellige sensorer på de. Motorstikket på ledningsnettet passer ikke. Gearkasse går rett på. Jeg har prøvd å montere 318is e30 motor i E36 og fikk den inn og på plass, men er litt stress med bl. annet ledningsnett så jeg droppa det og fikk i meg en e36 motor. Motorfestene er også ulike samt festet til dynamoen. Er ganske sikker på at toppene er like så går nok fint å sette over toppen fra e30 motoren på e36 motoren. Jeg tror dette er den enkleste løsningen for deg. Kan jo bytte stempelringene og hone sylinderne mens du har den opp så er jo motoren som ny igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 okei.. det var såpass med arbeid ja... ja, da blir det nok kun bytte av topp eventuellt dobbel topppakning på gamle toppen om det går! blir noe mer arbeid om jeg må ut med stemplene, og begynne å hone sylindrene! blir muligens noen justeringer i toppen, som ny kam og nye ventiltetniger og diverse. noe som anbefales å gjøres på en så langt kjørt motor? mens jeg har det oppe likosm..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeniaF Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Bumper tråden din kobar, sitter med samme probleme, fikk rådebank i e36 318 is (vinterbilen) men har en komplett e30 motor ....så lurer på om du noen sinne fikk den e30 m42b18 motoren i en e36 og hva måtte du gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå