Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen erfaringer med BMW 520I E39 å dele med meg. Tenker da spesielt på modellene fra 1996-2000 og mellom 100 000 og 200 000 km.

Er dette bra biler eller ikke, eventuelt hva slags feil er dem mest plaget med?

Takker for svar!

Skrevet

Hei.

Først vil jeg si at valget ditt er godt med tanke på merke og modell.

Alle ting som bør sjekkes kommer an på pris og årsmodell. Mest pris. Betaler du 50' for en e39 , så kan du ikke forvente at absolutt alt er 100% strøkent.

JEG ville sjekket følgende :

Forstilling - bakstilling. Ikke nødvendigvis for å få det reparert før du kjøper men for å vite om det kommer kostnader av betydning med det første.

Hjullager rundt hele - om eier har hatt problemer med elektronikk ? og kanskje fått nevnt i kontrakt hvis han ikke har hatt det.Har du først fått slik type feil , så kan du feilsøke i dagevis uten å finne feilen.

Vannpumpene er en svakhet opptil 2000 mod.

Varme i setene ville jeg kontrollert. Ofte at de virker i rygg men ikke i sete. Setter du kneet i setetputen så ryker gitteret og da er det nullfunk og steike dyrt å reparere.

Rust på bagasjelokk er vel standard på 96 til 99. Falsen over der skiltet sitter.Rust inne i tanklokk. Samler seg alltid vann der.

Sjekke toppakning og kjølevann for ev lakasjer. Ville jeg vel gjort uansett hva slags bil jeg skulle ha.

Dekk slitasje. er den helt på trynet så må du ha 4 hjulskontroll , og det koster 6000.-

Rent bortsett fra det så er det lett å se om du har funnet en bil som er godt tatt vare på.

Det kjenner du på alt når du kjører den.

Men steike for en bil det er. Lett å glemme alle feilene i i ren fryd.

Et tips til slutt.

HUSK at du kanskje skal selge den en dag. Kjøp defor en utgave som er riktig i forhold til det markedet ønsker. Vær kresen.

Bmw E39 laget biler med utstyr som det ikke er alle 2007 modeller av andre merker som har.

Skinn-klima-el vindu bak (ikke vanlig på 96 og 97)soltak-multifunk.ratt .

Alt det andre er billig å ettermontere . dette er dyrt , så sørg for å finne en som har det.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...