Riefarn Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Bilen (E30 320) begynte å dure/riste noe sinnsykt herom dagen mens jeg kjørte, og det gjør den fortsatt.. Var ute å sjekket nå, og da får jeg ikke engang rørt på viftebladet, mens på brodarn sin (samme bil) kan jeg ta viftebladet lett frem og tilbake... Er det ikke da viskosekobling som er gåen? Vanskelig å bytte?
Bjørn 320 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Står vifta fast, sjøl om motoren er kald? Det mest vanlege er vel at vifta blir alt for lett å stoppe, sjøl om motoren er varm...
Riefarn Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 Har ikke sjekket kald tilstand.. Men er full blås når jeg åpner panseret, er storm i motorrommet, og var umulig å prøve å stoppe vifta når den gikk... Fikk såvidt rikket på viftebladet med hendene når bilen var av.. som sagt varm tilstand...
Bjørn 320 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Den skal vere tung når motoren er varm! Prøv igjen når den er skikkeleg kald du...skal bli tyngre å dra rundt desto varmare den blir...
Bjørn 320 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Den er def! ???? Den skal jo vere tung å stoppe når motoren er varm!?!
Riefarn Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 Prøvde igjen nå... er lettere å ta rundt nå, men ikke i nærheten av hva den på bilen til brodarn er... Er liksom visse plasser når jeg drar vifta rundt at den blir tyngre for så å bli lettere igjen liksom.. bør jo være noe galt med den når den går på fullt hele tiden..
Ballder Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Uansett hvor varm motor er, så klarer du og snurre den rundt når motor er stoppet. Og ja. Den skal gå rundt uten store ujevnheter.
Haug530D Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Prøvde igjen nå... er lettere å ta rundt nå, men ikke i nærheten av hva den på bilen til brodarn er... Er liksom visse plasser når jeg drar vifta rundt at den blir tyngre for så å bli lettere igjen liksom.. bør jo være noe galt med den når den går på fullt hele tiden.. Er nok defekt ja, vanligvis når den blir defekt så er det den bimetall fjæra i den som ryker og da er det omtrent null motstand i den, verken ved kald eller varm motor, men i dette tilfellet høres det ut som lagrene i viskose koplingen er gåen, i og med at den går tyngre noen plasser og lettere andre plasser. Har selv sveist fast viskosekoplingen som en nødløsning, høres konstant ut som ett jetfly, men det er uansett ikke bra, du mister motoreffekt + at motoren ikke oppnår riktig driftstemp.
Fliid Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Defekt. 2 symptomer på det kan være enten at den går alt for lett ved varm tilstand eller at den glepper som det blir beskrevet her ved kald tilstand.
Riefarn Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 okey, da satser jeg på at den er den som er deffekt, ser ut som jeg kanskje har fått tak i en brukt en her inne nå lei av problemer med en bil som bare er der for å frakte meg til og fra jobb i vinter.. Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå