Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen (E30 320) begynte å dure/riste noe sinnsykt herom dagen mens jeg kjørte, og det gjør den fortsatt.. Var ute å sjekket nå, og da får jeg ikke engang rørt på viftebladet, mens på brodarn sin (samme bil) kan jeg ta viftebladet lett frem og tilbake...

Er det ikke da viskosekobling som er gåen? Vanskelig å bytte?

Skrevet

Har ikke sjekket kald tilstand.. Men er full blås når jeg åpner panseret, er storm i motorrommet, og var umulig å prøve å stoppe vifta når den gikk... Fikk såvidt rikket på viftebladet med hendene når bilen var av.. som sagt varm tilstand...

Skrevet

Prøvde igjen nå... er lettere å ta rundt nå, men ikke i nærheten av hva den på bilen til brodarn er... Er liksom visse plasser når jeg drar vifta rundt at den blir tyngre for så å bli lettere igjen liksom.. bør jo være noe galt med den når den går på fullt hele tiden..

Skrevet
Prøvde igjen nå... er lettere å ta rundt nå, men ikke i nærheten av hva den på bilen til brodarn er... Er liksom visse plasser når jeg drar vifta rundt at den blir tyngre for så å bli lettere igjen liksom.. bør jo være noe galt med den når den går på fullt hele tiden..

Er nok defekt ja, vanligvis når den blir defekt så er det den bimetall fjæra i den som ryker og da er det omtrent null motstand i den, verken ved kald eller varm motor, men i dette tilfellet høres det ut som lagrene i viskose koplingen er gåen, i og med at den går tyngre noen plasser og lettere andre plasser.

Har selv sveist fast viskosekoplingen som en nødløsning, høres konstant ut som ett jetfly, men det er uansett ikke bra, du mister motoreffekt + at motoren ikke oppnår riktig driftstemp.

Skrevet

Defekt. 2 symptomer på det kan være enten at den går alt for lett ved varm tilstand eller at den glepper som det blir beskrevet her ved kald tilstand.

Skrevet

okey, da satser jeg på at den er den som er deffekt, ser ut som jeg kanskje har fått tak i en brukt en her inne nå :) lei av problemer med en bil som bare er der for å frakte meg til og fra jobb i vinter..

Takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...