Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ny Update 30/4:

Ja, som sikkert noen vet får man ikke bestille seg oppkjøring før politiet har godkjent tilbakelevering av førerkort. Men, de godkjenner ikke tilbakelevering før det er igjen 1mnd av sperretid. I tillegg, bruker Oslo Politikammer 3 uker på å behandle slike søknader, så nå ser det mørkt ut for lappen til 29 mai (som er dagen sperretiden går ut). Idiotisk opplegg!

Skrevet
Ny Update 30/4:

Men, de godkjenner ikke tilbakelevering før det er igjen 1mnd av sperretid.

...OM du har noen andre dommer. Hvis ikke er det snakk om 2mnd før. :)

Skrevet
Avkortning av tapstiden er nesten helt håpløst å få igjennom..

Men jeg slipper teoriprøve og oppkjøring :)

Det gjør du og, så lenge det ikke står noe om at du skal ha det i dommen.

Ny regel fra November..

Ikke verst at det er noen nye regler man kan dra fordel av og :)

Men dette gjelder vel ikke om man er i prøvetiden?

Skrevet

kan søke tidligere, men i mitt tilfelle måtte jeg søke når sperrefristen og de 8mnde minne var gått ut. så gikk totalt 11mndr uten, går fort ekstra mnder, ventetid ++ og de bruker 2 uker på søknaden om tilbakelevering.(fåes på biltilsynet forresten)

Skrevet
Ny Update 30/4:

Jeg har ingenting annet på meg. Og i følge han sjefen på førerkortavdelinga i politiet godkjenner de ikke tilbakelevering før det er igjen 1 mnd av tida. Jeg snakka med han da det var igjen både 3 og 2 mnd. Ikke snakk om. Så om du da har fått høre dette eller har erfart dette selv har du vært heldig mener nå jeg.

-Er ikke vits å søke tidligere. Jeg har søkt 4 ganger tilsammen. De 3 første gangen uten å vite at de hadde en idiotisk 1mnds regel. Søknad avslått fikk jeg bare beskjed om. Nå har ikke jeg fylt ut den søknaden hver gang da. Det er bare å ringe biltilsynet og be de sende av gårde en til. De ligger i systemet. Uansett et dustete opplegg!

Skrevet

Kjør forsiktig, om 27 dager da! ;)

Dvs, blir vel uheldigvis ikkeom 27 dager? Er vel, som alle steder, milevis med kø for oppkjøring? :? Vi snakker vel.. juni/juli-området på kalenderen?

Skrevet
Ny Update 30/4:

Jeg har ingenting annet på meg. Og i følge han sjefen på førerkortavdelinga i politiet godkjenner de ikke tilbakelevering før det er igjen 1 mnd av tida. Jeg snakka med han da det var igjen både 3 og 2 mnd. Ikke snakk om. Så om du da har fått høre dette eller har erfart dette selv har du vært heldig mener nå jeg.

-Er ikke vits å søke tidligere. Jeg har søkt 4 ganger tilsammen. De 3 første gangen uten å vite at de hadde en idiotisk 1mnds regel. Søknad avslått fikk jeg bare beskjed om. Nå har ikke jeg fylt ut den søknaden hver gang da. Det er bare å ringe biltilsynet og be de sende av gårde en til. De ligger i systemet. Uansett et dustete opplegg!

Men slik er det, å det er rart de har sagt noe annet til deg, når jeg fikk bestilt oppkjøring på dagen da sperrefristen går ut, to måneder før. Blir vel litt feil å si det ikke er vits å søke tidligere enn 1 mnd, bare fordi du ikke klarte det.

Skrevet

Ja, Mauro, jeg er vel den eneste som må vente til det er igjen 1 mnd jeg da. Er litt interessert i å høre om det er flere som har fått godkjent tilbakelevering mer enn 1 mnd før her jeg. For da skal jeg ringe politiet igjen og be om denne "1mnds-regelen" skriftlig, svart på hvitt!

Har lett på nettet i diverse lover og regler, men finner ikke noe som ofatter tiden rundt tilbakelevering osv.

Skrevet
Ja, Mauro, jeg er vel den eneste som må vente til det er igjen 1 mnd jeg da. Er litt interessert i å høre om det er flere som har fått godkjent tilbakelevering mer enn 1 mnd før her jeg. For da skal jeg ringe politiet igjen og be om denne "1mnds-regelen" skriftlig, svart på hvitt!

Har lett på nettet i diverse lover og regler, men finner ikke noe som ofatter tiden rundt tilbakelevering osv.

Da syns jeg du skal ringe så fort som mulig. Jeg fant ut av det ved en tilfeldighet da jeg ble bedt om å ringe til ei dame som hadde med førerkort, i politiet. Det var hun jeg fikk lurt det ut av. Virker som om de ikke vil at vi skal vite om det.

Skrevet

Ja har hatt mange samtaler med de førerkort-kjærringene og jeg har spurt og gravd om hvorfor jeg må vente til det er igjen 1 mnd av tiden. Da har de bare sagt; i tilfelle du finner på noe dumt. "du vet, du kan miste lappen i 6 mnd til, hvis du kjører uten lappen nå" presterte hu ene å si til meg. Høres ut som hvem som helst kan sitte på førerkort linja i politiet. Jeg kunne godt ha sitti der nå f eks.. Jeg vet mer enn de folka virker det som!

Men uansett da, nå er søknaden i systemet. Og jeg skal finne ut hva loven sier om dette, hvis det i det hele tatt finns noen. Endelig dokumentasjon på hva som er "riktig" og/evt "feil" vil bli lagt ut her, så vi kommer til bunns i dette ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jo denne saken nådd sitt absolutt toppunkt da. Snakka med politiet idag igjen for å høre litt rundt ang søknaden om tilbakelevering. Søknaden var blitt satt på sjekk, forteller den sure kjærringa i andre enden meg. Å hvorfor det spørr jeg. Neeeh, det er vel fordi du har fått noe på rullebladet ditt siden sist da presterer hu å si. Noe jeg selvsagt ikke har. Det er plettfritt. I tillegg sier hu nå plutselig at. Ja, men uansett, hvis den hadde vært behandla nå, ville du fått avslag uansett. vi godkjenner ikke søknader før det er igjen 1 UKE(!!!!!!!!!!!!!!) av tiden. Hva FAEN? Først får jeg ikke opplyst hvor grensa ligger. Så kommer det frem 1 mnd. Så får jeg høre her inne at folk har fått den igjen 2mnd før. Så får jeg beskjed om at det er 1 uke som gjelder. Hva faen skjer? Er det ikke meninga at jeg skal få igjen lappen eller?

Jeg så meg idag så fantastisk trøtt og lei av alt maset med politiet og alt rundt som nå er så sinnsvakt diffust og utydelig at jeg ringte opp en advokat og satt han på saken for å komme til bunns i disse reglene. Er jo ikke en KJEFT som vet noen ting verken her, der, eller hos politiet. *passe oppgitt og irritert ja*

Skrevet

Er det ikke slik at hvis du/advokat kan bevise en "fordelsaktig" tolking av loven ved en annen rettsinnstans, så skal den følges?

Skrevet

Prøv å ring Kristiansand politikammer, å spør etter hun som har med førerkort å gjøre. Der skal du se at du får svar.

Tlf: 38 13 60 00

Fikk lappen tilbake i dag by the way! :D ...å jeg fikk ta teoriprøven for 2 mnd siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...