Tore Diesel Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Har akkurat samme problemet på en 2000 modell VW Beetle 1,9tdi. Når problemet inntreffer, som oftest ved pådrag, er det nok å skru av tenninga ( i fart ) for så å skru den på igjen. Da er problemet løst til neste gang det inntreffer. Virker som turboen får null effekt, før jeg skrur av tenninga, og på igjen. Har hørt noen nevne at det kan være revne/sprekke i en slange i "underkant" av motor, men har ikke fått sjekket dette selv ennå.
540is Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Har akkurat samme problemet på en 2000 modell VW Beetle 1,9tdi. Når problemet inntreffer, som oftest ved pådrag, er det nok å skru av tenninga ( i fart ) for så å skru den på igjen. Da er problemet løst til neste gang det inntreffer. Virker som turboen får null effekt, før jeg skrur av tenninga, og på igjen. Har hørt noen nevne at det kan være revne/sprekke i en slange i "underkant" av motor, men har ikke fått sjekket dette selv ennå. Motoren din går i nødprogram , sikkert på grunn av att turbotrykket har vært utenom ønsket arbeidsområde. Les ut feilkoder For lavt trykk: hull i turboslanger- intercooler osv, vakuumslanger til reguleringsventil, reguleringsventil for høyt trykk: vingene inne i turboen som regulerer turbotrykket har satt seg (variabel geometri turbo) ny turbo eller pusse opp
Mooncab Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Takker for masse tips i allefall. Den fjusker vel seg sikkert til litt på vei inn til Bergen i mårra, skal prøve å røske av den slangen da. Håper Jæger har tid til en Diagnose i allefall. Kom f... meg opp Air-bag lampe i dag og, er vel sikkert en beltestrekker-kabel som har gått til H....... igjen! Begynner å bli en del utlegg på bilen nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå