Gå til innhold

kobling ov sub/ forsterker ohm spørsmål


 Share

Anbefalte innlegg

har 2 stk 10 dynabel 1spolet 4ohm har også en dynabel forsterker monoblok. som gir 450w i 4ohm 800w i 2 ohm men forsterkeren ha en h og en v utgag hvordan skal jeg da få koblet så sterkeren gi 800w i 2 ohm?

hvordan skal jeg koble disse 2 4 ohms elementene på en 1 kanals forsterker for og koble så sterkeren går i 2 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mener høyre og venstre. er det på monoblokka fra dynabel. men har en 5 kanals forsterker også og der er det bare en tilkobling på sub utgangen. vurderer og bruke den isteden for da den skal gi omtrent like my på sub utgangen som dynabel sterkeren. da slipper jeg også og ha 2 forsterkere i bilen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en monoblokk har du bare en mulighet på kablingen der. Men du skal koble dem prallelt som skrevet over. Altså + og + fra elementene til + på forstereken og samme med -.

Sjelden at 5kanals forsterkere har kraftige subutganger. Så ikke bli blind på effekten som står på. Med mindre det er en dyr 5kanaler du har. Antagelig er det mere pulver i dynabelen.

Hvordan du justerer ohmingen har ikke noe med forsterkren å gjøre. Det er hvordan du kobler elementene som avgjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en monoblokk har du bare en mulighet på kablingen der. Men du skal koble dem prallelt som skrevet over. Altså + og + fra elementene til + på forstereken og samme med -.

Sjelden at 5kanals forsterkere har kraftige subutganger. Så ikke bli blind på effekten som står på. Med mindre det er en dyr 5kanaler du har. Antagelig er det mere pulver i dynabelen.

Hvordan du justerer ohmingen har ikke noe med forsterkren å gjøre. Det er hvordan du kobler elementene som avgjør det.

http://www.mamut.net/dynabel/subdet302.htm

jeg har den som heter 4501. det står den er på 1x450watt. men det er en venstre og en høyre utgang på den. og det er ikke avmerket på utgangene for og kunne bruke + fra en og -fra en(bro kobling tror jeg.) men dette har jo du greie på.

5 kanaleren er en ads p700,5 skal være på 2500watt på max

har du noe kjenskap til dette merket? og hvordan det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...