BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Ta Hurtigruta ifra Bergen til Ålesund. Avgang klokka 22:30 ifra Bergen, og ankomst klokka 12 dagen etter i Ålesund. Da er du uthvilt etter en natt på Hurtigruta. Jeg betaler ca. 1200,- inkl. lugar og bil. Kjør da E136 inn til Åndalsnes, og deretter opp Romsdalen til Dombås og E6 Kjører ofte mellom Bergen og Sunnmøre...og E39 er en DRITTVEI. Kommer 9 av 10 tilfeller for seint til fergene, pga. noen lokale folk som kjører i 65 i 80-sona... Og nei...det er ikke bare å kjøre forbi. Rekker ikke hurtigruta da vi ankommer Bergen med fly kl 23.25. Hadde ikke lyst å vente helt til neste dag av den grunn. Ser ut til at det blir E 16 og avkjøring mot Lillehammer via Dokka, for så å fortsette langs E 6 opp til trondheim hvor ferden så går videre via sverige og riksveg 45 ( vet ikke om den er blitt E 45, men var værtfall snakk om det).
bmw520 Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Unødvendig å kjøre helt ned til lillehamer, ta heller av ved Otta, også følger du RV15 Strynfjellet-Førde-Bergen... Det blir kortere, kjørte nettop Trondheim-Bergen... Men du må ta ferge etter Førde, men den koster ikke mer enn 149kr.. Helt ok veier, blir litt smale rett før førde.. men men.. Det beste er jo å kjøre sognefjellet, men det er jo vinterstengt grei nok, d er ca 8mil lengre via lillehammer, men tror man tjener innpå d, pga ferje, + at man kommer et bra stykke for 150kr da å veien mener jeg er bedre via lillehammer, eneste er dokka-lillehammer som er noe svingete å bratt ellers ville jeg anbefale den veien i stedet for stryn, jævla dritt veier dær jo. men kanskje blir d hipp som happ, aldri tatt tida
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå