Gå til innhold

hvor mye koster det og inportere fra sverie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på og inportere en 520-525 noe i den duren 04 model

jeg lurer på hvor mye jeg må legge til på prisen får og få den på norske veier??

Skrevet

Jeg tror ikke det lønner seg å importere en E60 520i eller E60 525i fra Sverige. De er rimeligere hos söta-bror, men ikke rimelig nok til at det er lønnsomt å importere. Husk at M54B22 og M54B25 motoren er to motore som ikke er særlig miljøvennlig og det gjør at importen blir en god del dyrere.

Jeg ser at 520i ligger på pluss/minus 200 000 SEK, noe som tilsvarer ca 170 000 NOK. Co2 utslippet ligger på store 219 g/km for manuell og 237 g/km for automat. For den manuelle bilen sitt vedkommende vil den komme på ca 350 000 NOK ferdig her på veiene. For automaten sitt vedkommende vil den komme på ca 365 000 NOK ettersom den har større vekt og høyere Co2 utslipp.

525i ligger på pluss/minus 250 000 SEK, noe som tilsvarer ca 215 000 NOK. Den store motoren sørger for høyere Co2 utslipp og det betyr en dyrere bil å importere. Co2 utslippet for denne modellen ligger på 238 g/km for manuell og 233 g/km for automat. For den manuelle sitt vedkommende vil den da koste ca 450 000 NOK ferdig på veien. For automaten sitt vedkommende, som er mer lønnsom å importere vil komme på ca 440 000 NOK ferdig.

NB! Prisene på ferdig importerte biler er basert utifra gjennomsnittsprisen på hhv. 270 000kr og 215 000kr..

Det er med andre ord ikke store greiene å tjene på det. Faktisk er det mer ulønnsomt enn det er å finne en tilsvarende bil i Norge. I tillegg sparer man en hel haug av tid på noe som ikke er lønnsomt.

Skrevet

oj det er så mye det er snakkom ja. da er det jo klart at det ikke lønner seg.

dumme norge !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...