Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har er 2002 mod E39 hvor varmeapparatviften periodisk lever sitt eget liv. Selv ved tvangskjøring av viften, øker og minsker den effekten uvilkårlig. Er det noen som kjenner til problemet og vet hva det kan være som forårsaker dette?

Skrevet
Hei, jeg har er 2002 mod E39 hvor varmeapparatviften periodisk lever sitt eget liv. Selv ved tvangskjøring av viften, øker og minsker den effekten uvilkårlig. Er det noen som kjenner til problemet og vet hva det kan være som forårsaker dette?

Garantert viftemotstanden som er gåen som bjalle sier...

Enkelt å skifte selv, her er en DIY som jeg laget da jeg skiftet den på min bil..

http://bimmers.no/viewtopic.php?t=61468

Lykke til.!

Skrevet

Takk for svaret, men problemet er ikke at den har sluttet å virke. Hvis reostaten er defekt, vil ikke viften oppføre seg slik som min gjør, derimot slutte å virke helt på alle trinn utenom full effekt. Enig?

Skrevet

slenger meg på og seier viftemotstand,nett skifta på min etter liknades symtomer,takk til forumet her så kunne eg gjera da sjølv.

Skrevet
Takk for svaret, men problemet er ikke at den har sluttet å virke. Hvis reostaten er defekt, vil ikke viften oppføre seg slik som min gjør, derimot slutte å virke helt på alle trinn utenom full effekt. Enig?

Den vil oppføre seg på forskjellige måter,enten stoppe helt,gå på fullt eller ha varierende hastighet.

Skrevet

Dette er ingen gammeldags motstand med 3-4 trinn, men ett elektronisk styrt sluttrinn med elektroniske kretser i seg. Da kan det skje mye rart ..

Skift det og alt blir ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...