SSM Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Noen som har en steg for steg forklaring på det? Vet det ble gjort en endring på det i 87 tror jeg..
Rogern Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 jeg var med å byttet på en 89-m3 for noen år siden. da byttet vi bare selve låsen. betalte ca en 500 lapp for en ny og på den nye så du veldig godt hvordan den var festet. jeg borret et 2mm hull på rattstammen/låsholderen så man får trykket inn en tapp der. nøkkelen måtte stå i og da var d bare å dra den rett ut. hvis du kjøper den nye først kan du måle deg frem til hvor du skal borre. tror også d er et merke der du skal borre om jeg ikke tar helt feil...
Yngvejos Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Skru av dekselet på rattstammen, så ser du hva du må gjøre.
SSM Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Slik står det forklart i M3 Repair manual. Models before 87 production: Remove steering wheel. Remove 4 screws securing lower column trim and remove trim. There is a slot in the side of the housing for access to the locking pin of the cylinder. Turn the key to the locked position and press this pin, the cylinder should slide right out. Models produced after 1987 : These cylinders require the key to be turned approximately 60° from the locked position and insertion of a wire approximately 2.1cm into the hole beside the key. A paper clip works well. You may also find it easier to put a bend of about 10° in the end of the wire, insert the wire with the bend facing the outside of the housing, once fully inserted, rotate the wire until the bend is facing the key hole and slide out the housing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå