Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Då eg klarer å skaffe mer penger enn først antatt, har eg litt lyst å leke med tanken på å skaffe E36 cab om det lar seg gjøre. Spørsmålet blir vel om denne kan brukes som helårsbil? eller bør eg gå for coupe istedenfor? kommer stort sett bare til å kjøre rundt på sør og vest-landet..

Skrevet

Fungerer greit om vinteren :) Varmeapparatet fungerer bra, men du merker at varmen sviker ut kjappere når motoren er av enn med vanlig tak (inget problem med hardtop) ;) Framkommeligheten var faktisk bedre på cabben min enn sedan jeg har nå. (bedre vektfordeling kanskje?)

Minus er at taket på eldre utgavene fort kan lekke litt og det er fort gjort at vann kan komme inn litt hvis det er mye vått føre. Prøv å finn en med tak som er byttet og skjekk at lister osv er i god stand :)

Skrevet

takk for svar Mexos! :D i så tilfelle at taket lekker, så er det vel intet problem å få fiksa dette? Tåler kalesjen tunge snømengder forresten? grunnen til at eg spør er at vi ikke har garsje på hytta, og der skal eg flytte inn om 1,5 års tid.. Det har nemlig komt store snømengder nå 2-3 år på rad på sørlandet, så det kan kanskje være lurt å investere i hardtop til vinteren kanskje?

Linker til en cab eg lett kunne vurdert å kjøpe : http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1673752

Skrevet

Fungerer helt greit som helårs bil også uten hardtop :wink:

Men detter er min bils første og siste vinter sessong pga alt salt og dritt :(

Skrevet

hehe :lol: gjelder ikke dette alle biler da? :lol:

Skrevet

Tåler nok greie snømengder ja, men en halvmeter våt snø er jo tungt så vil anbefale å koste bilen hvis det kommer store snømengder ;) Skal sies at kallesjen er no dritt å koste av da :P Så bråker det mye mer inn i en cab enn en vanlig bil. Kjøp en med hardtop så er du sikra :) Så setter du igjen hardtopen på hytta til våren og henter den til høsten ;) Er ikke no problem å fikse et tak som lekker, men spørs litt hva det er. Pakninger som er forskyvd osv er det jo bare å rette på, men er pakningene ødelagt er de dyre å bytte ut. Pakningen som går fra A stolpen og ned rundt døra koster 1600kr stk alene.

Skrevet

Brukte min E36 M3 cab om vinteren, funket bedre en en 318is coupe jeg hadde :D

Husk å sjekk den pakningen mexos nevner, kjedelig den dagen de drypper imellom skjøtn på taket og ruterammen, seteputen blir kald og hard av sånt ..

Se om du finner en med sete varme, hardtopp og diffbrems, da har du en helt grei helårs bil.

E36 cab med hardtopp ser foresten mye bedre ut en coupe!!

wn8988v50lald1xl9l6w.jpg

89_-221911679.jpg

Skrevet

tusen takk for mange gode svar! :D så nå vet eg cirka hva eg bør se etter og da satser eg på at eg finner en grei cab. rundt slutten av april, og den svarte der var jo berre lekker! viss eg skulle finne en uten hardtopp, hvor mye vil det koste å kjøpe denne ny?

Skrevet

Den sorte er min gamle M3, brukte sikkert litt for mye penger på den :?

Ny hartopp tror jeg bara du kan glemme, koster nok havlparten av en billig cab :shock:

Men de finnes jo en del brukte , spesielt i den tiden folk skal på med sommerhjulene å har litt for lite penger...

Skrevet
Den sorte er min gamle M3, brukte sikkert litt for mye penger på den :?

Ny hartopp tror jeg bara du kan glemme, koster nok havlparten av en billig cab :shock:

Men de finnes jo en del brukte , spesielt i den tiden folk skal på med sommerhjulene å har litt for lite penger...

den var steike fin da ivertfall! Så pengene var langt fra bortkastet, og takk for råd ang. brukt hardtopp :wink: kom ikke på å tenke på brukt engang.. :roll:

Skrevet

Husk å sjekk den pakningen mexos nevner, kjedelig den dagen de drypper imellom skjøtn på taket og ruterammen, seteputen blir kald og hard av sånt ..

For ikke å snakke om hvor forbanna irritert man blir når man blir våt på låret når en kjører i regnvær ;) Og den sure lukta inn i bilen på fuktige dager. huff :roll:

Dette så ut som et flott eksemplar til en fin pris :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... Tp-z281986

Skrevet

hehe :lol: gjelder ikke dette alle biler da? :lol:

Jo det gjør jo det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...