jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 fordi det var dørlåsvarmere på den sikkert! microbryter i dørhåndtaket
Hoem Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Hvorfor dioder til baklys? Er de direkte tilkoplet parklyset foran? Skrev før jeg tenkte, mente på orginale ledningene til parklysene.
trex Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Til du som nesten var ferdig på din E39. På min E39 97' med originalmonterte Hella Angel Eyes, så vil AE i ene lykten skru seg på hvis jeg bruker blinklyshendelen med tenningen av og lysbryter i 0. Regner med at dette er slik på 5-serie uten AE også. Men hvordan påvirker denne modifiseringen det? Bare nysgjerrig i tilfelle jeg skulle finne på å modde selv Tommy.
andersab Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 På min E39 97' med originalmonterte Hella Angel Eyes, så vil AE i ene lykten skru seg på hvis jeg bruker blinklyshendelen med tenningen av og lysbryter i 0. Regner med at dette er slik på 5-serie uten AE også. Men hvordan påvirker denne modifiseringen det? Jeg har ettermonterte AE på min E39, har ikke lagt merke til den funksjonen før. Skal sjekke etterpå. Uansett vil det ikke påvirkes, eneste forskjellen er at AE er på når kupélyset er på. Skrev før jeg tenkte, mente på orginale ledningene til parklysene. Trur ikke det er nødvendig, målte på kontakten uendelig motstand så det er ikke i forbindelse med baklyktene. Gjenstår å se!
trex Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Ok. Det blir artig å høre resultatet. For jeg tipper at hvis du kobler som du viste på tegningen, så vil jo AE kobles i parallell, og dermed vil det medføre at begge AE lyser uansett, og hvordan dette påvirker elektronikken som styrer med at du kan velge å bare ha AE på en side, er jo uvisst. Tommy.
andersab Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 Har sjekket, stemmer som du sier. De lyser en og en når man bruker blinklysbryteren. Hva er det godt for?? Nå ble jeg i tvil, tør ikke kople til dette opplegget før jeg vet det går bra. At begge lyser uansett er ikke så farlig, men er redd det skal kunne skje noe med elektronikken som du sier. Noen med litt ekstra el.innsikt som kan se på koplingskjemaet?
trex Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Tja, det er vel godt for at man skal kunne slippe unna med å sette på parklys bare på ene siden hvis man står i veikanten. Teoretisk sett holder da batteriet dobbelt så lenge Vet at Mercedes E-klasse fra samme årsmodell også har samme opplegget, bare på lysbryteren. Hvorfor kan du ikke bare koble to dioder mot kupèlyset? Dermed vil hver av AE få hver sin "krets" fra strømkilden, og være uavhengig av hverandre. Da skal det ikke ødelegge. Eneste spørsmålet kan være hva som skjer når du kjører strøm fra AE og mot elektronikken som originalt styrer parklyset. Du kan jo også koble inn dioder der, men da er det mulig at elektronikken tror at parklysene er borte. Konklusjonen er at det vil være en liten risiko å koble innpå slik som du skal, men i værste fall er det vel bare å fjerne opplegget ditt igjen. Blir spennende å høre konklusjonen og se resultatet Tommy.
steinar84 Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 er ikke dette i teorien vertfall veldig enkelt da. ta strømmen fra coupelyset. har tenkt på dette på min e46 også. men jeg vil at lyset i ringene skal dimme vekk med lyset inni bilen. og da er vel ikke rele tingen det er vel bare av og på det? det er noen år siden elektro med meg også..
Luftwaffel Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Konseptet med dioden mellom ledningen til styrestrøm AE og coupelys er vel at strømmen går fra coupelys til AE men ikke andre veien? Ganske elementær elektronikk dette? Likte ideen med kondensatorer i lyktene med fadeon/off effekt. Da vil det jo også da evnt blir ekstra lang fade on effekt ved strøm fra coupelys. Men det kan jo på den annen side være ganske pent.
andersab Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 Kondensatorer tenkte jeg å bruke siden jeg ikke tapper strømmen direkte fra kupé lysene, men bruker relé. Da mister jeg fade-effekten fra kupeen. Har gjort den verste jobben med å hente strøm fra kupeen ut til motorrommet, men har lagt det litt på is. Ble skeptisk siden parklysene er uavhengige, er redd jeg kan skade noe ekektronikk hvis jeg koplet strøm direkte til parklysene. Har ikke råd til å ta den sjansen, må studere noe wiringdiagram først, og det har jeg ikke...
steinar84 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 da har jeg fjernstyrt ae.. prøvde bare jeg fra coupelyset med sperre diode på. det fungerer fint. tenkte også at vist sikringen skulle ryke å bruke rele og kondensator. men trengs ikke..
Saltkjelen Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 da har jeg fjernstyrt ae.. prøvde bare jeg fra coupelyset med sperre diode på. det fungerer fint. tenkte også at vist sikringen skulle ryke å bruke rele og kondensator. men trengs ikke.. Det må du fikse noen bilder, eventuelt en liten filmsnutt av. Hadde vært spennende å se hvordan dette er kontra det originale på blandt annet E60/E61 facelift...
steinar84 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 da har jeg filma. http://smg.photobucket.com/albums/v679/ ... MG2702.flv syntes det blei bra jeg.
Saltkjelen Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 da har jeg filma. http://smg.photobucket.com/albums/v679/ ... MG2702.flv syntes det blei bra jeg. Se der ja.. Dette må jeg si var et bra og godt utført arbeid. Jeg går utifra at baklysene også slår seg på eller er det bare AE? Må du ha bryteren i en spesiell posisjon for å få de til å virke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå