Gå til innhold

Min E36 Coupe, og motorsykkel :O

maurtin
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk Rabies og ///Mysild :)

Tror det jeg får for den maguiars techwax viss de har den på bilextra i ålesund. Er det en voks for beskyttelse eller er den for glansen sin del og? (er ikke helt inne i dette med voks/polish/rubbing osv)

Spinx: Ble en helt ny bil med den fronten! Ingen grunn til å tro at det blir noe dårliger på din bil;)

Men uansett, kjedelig å ikke vente noen pakke i posten så lurer på å kjøpe meg noe nytt til bilen.. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm... vanskelig det der... man bruker lakkrens for å fjerne urenheter (som kvise fjerning) så polerer man for å gjøre lakken slett (som dekkstift) så har man voks for å beskyttelakken og gi glans (som pudder) evt quick detailer for ekstra glans (øyenskygge og maskara) :-P

edit; ikke tro at jeg bruker dette, men fikk det egentlig god forklart slik ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffel ville nok de fleste vært enige om at jeg ikke er ;) Men man må nesten ha hatt kjærring en stund for å vite sånt...

Maurtin: Jeg ville nok ha tatt alt på en gang. Vask-clay-lakkrens-polering-voks.

Kjipt å begynne å gnikke på lakken hvis det har legt seg noe dritt der etter poleringen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Tøffel ville nok de fleste vært enige om at jeg ikke er ;) Men man må nesten ha hatt kjærring en stund for å vite sånt...

Maurtin: Jeg ville nok ha tatt alt på en gang. Vask-clay-lakkrens-polering-voks.

Kjipt å begynne å gnikke på lakken hvis det har legt seg noe dritt der etter poleringen :?

Jeg skjønner ikke helt rekkefølgen din her... Altså, du vokser bilen FØR du polerer. Å polere er å dra av voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt rekkefølgen din her... Altså, du vokser bilen FØR du polerer. Å polere er å dra av voksen.

Neida... Gjør du litt ordentlig så bruker du først en lakkrens, så en polering og så en voks..

Forskjell på flaskene som heter polish og de som heter wax :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vuderer og kjøpe noe nytt...? Hva med M speil?

Ja har vudert det eller sidelister.. Egentlig so bør jeg ikke bruke en krone til men det er så kjedeli å ikkje gjøre noe med bilen.. 8)

Får se hvor mye penger jeg roter vekk på Rhodos i 2 uker nå :lol:

Har også skifta olje, hadde på Agip 5W40 fullsyntetisk. Mye jevnere gange, null tikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...