ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 På min E92 har jeg lagt merke til noe merkelig (for meg). Når det er dagslys jeg jeg har lysbryteren på "0" (dvs Automatisk lys), får jeg sterkt lys i ringene som "kjørelys" på dagtid,- dvs ikke lys i de org. Xenonpærene,- kun i ringene. Når jeg setter på parklys, får jeg svakt lys i samme ringene. Nå har jeg skiftet ut til hvit lys i ringene,- satt inn XenonMatch H8 pære - som fjernet det "gule lyset" til fordel for hvitere lys. Likevel,- vet noen hvordan for det er to "styrker" på disse ringene, og evt om det er mulig å koble om så man kan oppnå samme styrke i ringene som på "dagskjørelysene" sammen med sprederene nede i parklysposisjon?? Vurderer i dag å teste å sette inn Xenon H8, men da de er uten det sorte felgen på tuppen av pæra, slik som stanard H8,- er jeg usikker på om det vil få noen effekt... Takknemlig om noen har noen opplysninger...
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hei. Nye BMW'er med Xenonlys er også utstyrt med automatiske lys. Dette innebærer at xenonlysene er av når du kjører om dagen. For å aktivere dette systemet vrir du bryteren din helt til venstre. Når en sensor merket at det er dag (lyst ute) vil xenonlysene være av mens Angel Eyes vil være på. Samme effekt oppnår du ved å sette bryteren til "av" (0). Lysene ansees nok for å være for sterke til å kunne fungere som park-lys og blir derfor tonet ned når du velger park-lys.
ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Hei. Nye BMW'er med Xenonlys er også utstyrt med automatiske lys. Dette innebærer at xenonlysene er av når du kjører om dagen. For å aktivere dette systemet vrir du bryteren din helt til venstre. Når en sensor merket at det er dag (lyst ute) vil xenonlysene være av mens Angel Eyes vil være på. Samme effekt oppnår du ved å sette bryteren til "av" (0). Lysene ansees nok for å være for sterke til å kunne fungere som park-lys og blir derfor tonet ned når du velger park-lys. Dette er delvis rett. Men i posisjon "0" lyser kun sterke Angel Eyes på min og IKKE Xenonlys. Merkelig... Hvordan "koble om" slik at samme styrke kommer på "park"?
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Skal ikke være xenon på i posisjon "0". Kun sterke AE som når man kjører med automatiske lys om dagen.
ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Skal ikke være xenon på i posisjon "0". Kun sterke AE som når man kjører med automatiske lys om dagen. Nettopp... Men, ville gjerne hatt det lyset sammen med tåkelysa. De er litt svake, selv etter å satt inn hvite angel eyes. Ble bedre men kun hvitere og ikke sterkere.
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Det er ikke mulig (etter det jeg vet) å få koblet kjørelysene (lysene i pos. 0) sammen med tåkelys. Eneste løsning må jo da være å begynne å fikle med ledninger og slikt på egenhånd.
ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Det er ikke mulig (etter det jeg vet) å få koblet kjørelysene (lysene i pos. 0) sammen med tåkelys. Eneste løsning må jo da være å begynne å fikle med ledninger og slikt på egenhånd. OK... Nei, får se om jeg får slå meg til ro med det jeg har. Ble iallefall fint med hvite ringer, mot gule
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Saltkjelen: Skrev ikke du en gang at du hadde hørt (fra autozentrum på økern) at Disse "kjørelysene" faktisk er så sterke at de lovlig kan brukes som vanlig kjørelys (også om kvelden) Dette kan jo være et alternativ...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Stemmer det. Jeg var hos Bavaria Autozentrum og så på E60/E61 facelift på premieredagen. Da snakket jeg med en hyggelig selger som fortalte litt av hvert om det som var nytt osv. Han fortalte at den innerste ringen har blitt så sterk, mye pga. den er vesentlig tykkere enn før og er dermed godkjent som kjørelys. Ufordelen med dette (hvertfall på E60/E61) er at det ikke er lys i dashbordet. Ergo er disse lysene kun brukbare i lyset. Jeg har imidertid prøvd disse på kveldstid og de lyser opp bra må jeg si. Det hadde forsåvidt vært interessant å sett bilder av både park/tåkelys, kjørelys og xenon på en litt mørk kveld å se hvordan kjørelysene lyser i forhold til xenon og park/tåkelys. Det kan jeg forsåvidt ordne noen bilder av en dag det passer..
ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Saltkjelen: Skrev ikke du en gang at du hadde hørt (fra autozentrum på økern) at Disse "kjørelysene" faktisk er så sterke at de lovlig kan brukes som vanlig kjørelys (også om kvelden) Dette kan jo være et alternativ... Om kvelden slår Xenon seg på automatisk når d er mørt også i pos. "O" på min. Kun på dagen jeg får sterke lys i ringene
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Saltkjelen: Skrev ikke du en gang at du hadde hørt (fra autozentrum på økern) at Disse "kjørelysene" faktisk er så sterke at de lovlig kan brukes som vanlig kjørelys (også om kvelden) Dette kan jo være et alternativ... Om kvelden slår Xenon seg på automatisk når d er mørt også i pos. "O" på min. Kun på dagen jeg får sterke lys i ringene Hmmm... det var merkelig...Kjørte en E92 330 for litt siden og kan ikke huske at det var slik på den. Mener å huske at bryteren måtte stå helt til venstre for at de automatiske lysene skulle være aktivert.
ParamedicX5 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Saltkjelen: Skrev ikke du en gang at du hadde hørt (fra autozentrum på økern) at Disse "kjørelysene" faktisk er så sterke at de lovlig kan brukes som vanlig kjørelys (også om kvelden) Dette kan jo være et alternativ... Om kvelden slår Xenon seg på automatisk når d er mørt også i pos. "O" på min. Kun på dagen jeg får sterke lys i ringene Hmmm... det var merkelig...Kjørte en E92 330 for litt siden og kan ikke huske at det var slik på den. Mener å huske at bryteren måtte stå helt til venstre for at de automatiske lysene skulle være aktivert. Ja, du har rett. i pos. "0" er det sterkt lys i AE, men ikke lys i dashbord og heller ikke mulig å slå på tåkelys. I samme øyeblikk jeg slår over på "A" eller "1" og skal ha på tåkelysene, "dimmes" ringene ned minst 50%. Sukk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå