viplash Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hei! Jeg har hatt min 90 modell e34 518i i en stund nå, men har aldri vært så tom for bensin som jeg er nå på den. Hvordan vet jeg at den er over på reservetanken, og hvor mange liter er den på?
jensemann23 Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 det er jo ikke noe som heter reservetank egentlig. Er jo bare fra den lyser på måleren og til bilen stopper det.. Tror den er på 10 liter på E36 hvertfall. Eller 8 liter.. litt varierende når den begynner å lyse
Ballder Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Det er da altså ikke noe "reservetank" på en bil. Men den den indikerer vel at du har ca 10 liter igjen når det begynner og lyse i lampen. Men husk.. Ikke sikkert lyset virker... Eventuell bulk i tank kan jo forårsake total feil måling..
jensemann23 Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 er ikke alle modeller som har lampe heller tror jeg..
Ballder Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Mange som ikke har lampe, men minnes å huske e34 har det.
viplash Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Hmm.. da ble jeg litt klokere. Tror jeg men er ingen bulk i tanken. har vært under bilen og sett på den, og den er så og si feil fri. er en eldre mann som har hatt bilen før meg, og han var jo helt gal i følge de på bmw verkstedet. Han kjørte på merkeverkstedet for den minste ting, og fikk det fikset. så bilen er fin den. Men unne vært kjekt om det er et lys e.l. som varsler. men men, får kjøre til jeg finner det du da hehe..
A.Teserud Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 er lampe som lyser på E34, liten oransj pære nederst på måleren ganske standard;)
Haug530D Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hmm.. da ble jeg litt klokere. Tror jeg men er ingen bulk i tanken. har vært under bilen og sett på den, og den er så og si feil fri. er en eldre mann som har hatt bilen før meg, og han var jo helt gal i følge de på bmw verkstedet. Han kjørte på merkeverkstedet for den minste ting, og fikk det fikset. så bilen er fin den. Men unne vært kjekt om det er et lys e.l. som varsler. men men, får kjøre til jeg finner det du da hehe.. Er ett lys på E34 ja.
BreitBau Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 er vel bare 6 liter på e36 mener jeg.. Uansett da.. Kjørte til nåla var 2 mm under tom tank.. Og da jeg senere samme vinter demonterte tanken, så var det fortsatt 7 liter på den
viplash Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Oki doki, men da vet jeg at det er et lys på den hvertfall Det er jo godt og høre. hvertfall om jeg kjører om morgenen og det er UTROLIG lite bensin på den. For om det ikke lyser da, så stopper bilen av seg selv. Har bare sett etter i dagslys om jeg kan se noen plass det skal lyse, men ikke sett noe, så derfor jeg spør. Better safe than sorry
efjeldse Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 denne lampa lyser som regel et par sekunder når du starter bilen da.
Stephan.s Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Kan hende pæren har gått. Men har kjørt min e34 tom en gang for å sjekke, og kan stemme at "reserven" er på ca 6 liter.
viplash Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 hva med å bare fylle tanken? En god ide Men betaler du da eller? Er litt blakk noen dager
-Anders- Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Det dummete jeg gjorde var å "tro" jeg hadde mer bensin enn jeg hadde. "Reserve"-tank lampa mi funker ikke, så når jeg har lite bensin og er langt unna/gidder ikke å fylle, kjører jeg på feelingen. Ikke så lurt mellom 3 og 4 på ring3 fant jeg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå