Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt min 90 modell e34 518i i en stund nå, men har aldri vært så tom for bensin som jeg er nå på den. Hvordan vet jeg at den er over på reservetanken, og hvor mange liter er den på?

Skrevet

det er jo ikke noe som heter reservetank egentlig. Er jo bare fra den lyser på måleren og til bilen stopper det.. Tror den er på 10 liter på E36 hvertfall. Eller 8 liter.. litt varierende når den begynner å lyse

Skrevet

Det er da altså ikke noe "reservetank" på en bil.

Men den den indikerer vel at du har ca 10 liter igjen når det begynner og lyse i lampen.

Men husk..

Ikke sikkert lyset virker...

Eventuell bulk i tank kan jo forårsake total feil måling..

Skrevet

Hmm.. da ble jeg litt klokere. Tror jeg :) men er ingen bulk i tanken. har vært under bilen og sett på den, og den er så og si feil fri. er en eldre mann som har hatt bilen før meg, og han var jo helt gal i følge de på bmw verkstedet. Han kjørte på merkeverkstedet for den minste ting, og fikk det fikset. så bilen er fin den. Men unne vært kjekt om det er et lys e.l. som varsler. men men, får kjøre til jeg finner det du da :) hehe..

Skrevet
Hmm.. da ble jeg litt klokere. Tror jeg :) men er ingen bulk i tanken. har vært under bilen og sett på den, og den er så og si feil fri. er en eldre mann som har hatt bilen før meg, og han var jo helt gal i følge de på bmw verkstedet. Han kjørte på merkeverkstedet for den minste ting, og fikk det fikset. så bilen er fin den. Men unne vært kjekt om det er et lys e.l. som varsler. men men, får kjøre til jeg finner det du da :) hehe..

Er ett lys på E34 ja.

Skrevet

er vel bare 6 liter på e36 mener jeg.. Uansett da.. Kjørte til nåla var 2 mm under tom tank.. Og da jeg senere samme vinter demonterte tanken, så var det fortsatt 7 liter på den :P

Skrevet

Oki doki, men da vet jeg at det er et lys på den hvertfall :) Det er jo godt og høre. hvertfall om jeg kjører om morgenen og det er UTROLIG lite bensin på den. For om det ikke lyser da, så stopper bilen av seg selv. :)

Har bare sett etter i dagslys om jeg kan se noen plass det skal lyse, men ikke sett noe, så derfor jeg spør. Better safe than sorry ;)

Skrevet

Det dummete jeg gjorde var å "tro" jeg hadde mer bensin enn jeg hadde. "Reserve"-tank lampa mi funker ikke, så når jeg har lite bensin og er langt unna/gidder ikke å fylle, kjører jeg på feelingen.

Ikke så lurt mellom 3 og 4 på ring3 fant jeg ut 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...