Søreng Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 Ja, har søkt i forumet, men klarte ikke finne noe! Fikk bilen igjen fra lakkering torsdag og glemte å spørre hvor lenge jeg må vente før jeg kan vaske bilen? Noen som vet, eller kan jeg trygt spyle/vaske bilen? Mvh Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 Bilen skal jo være ferdig og tørket i lakken, så går sikkert bra å vaske, men ville ventet en ukes tid bare for sikkerhetskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 Jeg spurte om dette da jeg hentet min forrige bil fra lakkering. Det gikk helt fint å vaske den med en gang. Det tok ikke lakken skade av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 men jeg ville ventet littegranne med heavy polering og rubbing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2008 Ja, klart det ikke blir polering og slikt.. Men tenkte å vaske eventuelt bare spyle på en selvvask? Trenger jo ikke holde inntill lakken heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 1 år på polering! Vasking går fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 For å ikke ødelegge den nye lakken din er det viktig at du følger noen retningslinjer- Den delen av bilen som er lakkert skal ikke utsettes for avfettingsmidler de første ukene - Automatvask med børster bør unngås den første tiden (alltid unngås) - Bruk en mild bilsåpe - Bilen skal ikke poleres før etter 6 uker etter at den er lakkert (hvis du ikke kjenner en som har de rette midlene og kan det) - Ikke bruk høytrykksspyler på steinsprut, riper og andre lakkskader. Strålen kan føre til at lakken flasser av. - Fugleskitt vaskes skånsomt bort ASAP (spytt på det, også bruk litt QD) - Asfalt flekker bør også fjernes ASAP - Unngå sterke rengjøringsmidler, de kan tørke ut lakken - Ikke vask bilen i solskinn - En ny lakkert bil bør ikke vokses før etter 1-3 mnd. Hentet fra www.detailersclub.no/forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ah, glimrende.. Takker og bukker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 1 år på polering! Vasking går fint hvordan blir det da med forhandler biler som er helt nye eks bavaria, de har jo knikket og pusset det de kan på de 2007 modellene som står i butikken . blir det noe annet når det er orginal lakk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricko Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 lakken er gjennomherdet etter ca.6mnd. polering går fint (slik som nybiler blir satt inn med) men en grov rubbing bør du nåkk vente med til 6mnd. har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 Jepp... Snakket med bavaria karrosseri idag og fikk oppskrift på behandling etter lakkeringen Første 1-2 ukene; KUN avfetting og spyling ikke for nærme lakken, OBS! Pass på å få av all avfettingen så den ikke setter skjolder.. Vent MINST 2 uker før svampvask.. Og helst ikke poler før etter minst 6 mdn.. Så da ble bilen renere i dag med avfetting og høytrykk fra litt avstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå