Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange opplever at orginale Xenon-lys i hovedlysene blinker og oppfører seg merkelige. Årsaken kan være så mangt, men i et internt Bulletin fra Autodata så nevnes det en årsak;

Ledningene ligger i klem i lykten!

Nå høres dette litt søkt ut, men verd å sjekke ut.

Det er enkelt å ta ut lykten, men det å dele opp lykten er det værre med. Reflektorene virker veldig spinkel og jeg tør ikke å bryte så mye.

Er det noen som vet nøyaktig hvordan man tar ut reflektoren slik at man kommer til Tenneren på baksiden?

RS

Skrevet

Nå har plukket lykten i smådeler og sjekket alle ledninger, sprayet kontaktene med elektrospray og byttet tennet.

Ingen forbeding!

Xenon på førersiden blinker i ny og ne. Ingen problemer å tenne lyktet når jeg starter, men de blinker sånn nu og da. Noen ganger slukker lyset og jeg få opp versel om lampefeil i dasj'en. Da slår jeg bare lyset til parkeringslys og tilbake og så tennes de igjen og varsellyset forsvinner.

Da er det kun balasten igjen å bytte da jeg allerede har prøvd å bytte pæren mellom høyre og venstre uten at det hjalp. Hadde pæren vært defekt, så hadde blinkingen fulgt pæren.

Så pæren og tenneren er byttet! Da er det balasten igjen å prøve!

RS

Kan du forklare hvordan lysene oppfører seg? Blinker begge lysene samtidig?

Venter på oppdatering, etter demontering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...