535M Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Kald termostat? Skifta termostaten på min 535, hadde full opning hele tiden.. Merka vestentlig forsjell i bensinforbruk. Kan også vere lambasonde visst du har den slags
donjuan Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 skiftet termostat for et halvt år siden pga. at den var fucka... har ikke hatt noe å si på bensinforbruket lambasonde?
en325ic Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 sjekk! 1: bensin lekasjer. 2: plugger. Bytt dæm 3: luft filter. skift vist det er "tett" 4: bytt BTR (bensin trykk regulatoren) 5: du sir bilen går dålig? luft mengde måler, sjekk denne prøv en annen en eller mål den! 6: har du lamda sonde (oxygen sensor) mål regulerings speningen på denne! skal være mellom 0.2-1v denne speninngen skal reguleres hele tiden! ikke konstant spenning!
OverKill Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Ikke min tråd dette, men hvordan måler man en luftmengdemåler da?
E36Cab1 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Ikke min tråd dette, men hvordan måler man en luftmengdemåler da? Ohm'er den.
en325ic Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 du måler spenningne ut. husker ikke hvordan pinne du målte på! denne spenningnen skal være opp mpot 5v på full gass!
Aroid Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1. 4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM) Tenningen skal stå.
mbkomfort Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Så tørste motorer vil det nok svare seg å få justert/kontrollert av spesialister.. greitt nok med høyt forbruk v griskjøring men bør ligge rundt eller under litern på fin kjøring.. Bensinforbruket som er oppgitt i bilens orginale brukermanual skal stemme sånn nogenlunde, men "ungdomskjøring" gir vel forbruk tilsvarende bykjøring i boka
Aroid Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 jeg ville tru du kjør med feil tenning på motoren. få den justert 23grader på 3000rpm og ta av vakum slangen når du tar å juster tenningen. da vill du også få en sprekere 320 når du har 23 grader i steden for orginalt 19grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå