Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos bilsvaksynte idag for å høre om ombyggingen min.

Det meste var greit, men halvbur fikk man ikke godkjent lenger, på lik linje med helt bur. Dette var mot anbefalingen fra Haugesund Trafikkstasjon, men de fikk ikke gjennomslag for det..

Noen her som har fått godkjent halvbur i det siste?

* Ang senking og nye regler, så er det 11cm til faste deler som bunnpanne o.l. En løs leppe/spoiler fremme kan være ned til 8cm fra bakken.

Skrevet
Hva var det du skulle godkjenne?

Bare en "forhånds prat" før motorbytte, hadde med meg et lite skriv hva jeg hadde planlagt.

@Frode: Ja, hadde bare tenkt å ha bøyle på Bstolpen og et kryss ned til bakskjermene.

Skrevet

I alle dager, jeg trodde det var nettopp dette som var LOV, og ikke helbur.

At det ikke er lov med dørstrever fra b stolpe til a stolpe vet jeg.

Ettersom jeg har forstått så må bilen være registrert i en klasse i motorsport. Husker jeg ikke feil så er f.eks HV sin "M3" registert som bakkløpsbil med bur.

Men "lover og forskrifter" om bur bryr jeg meg pent lite om da et bur kan være det som skiller et liv i rullestol og ikke. Da tar jeg heller en teknisk kontroll ekstra. E30 er ikke akkurat en behagelig bil å ta noen runde opp-ned med... :roll:

Skrevet

hva med biler som er lavere enn 11cm orginalt da, er vel unntaksregler for dem sikkert. Siden dem kommer slik fra fabrikk.

Men når kom dem med att styling må være 8cm over bakken?? Synnst jeg så en "regel" der det stod nå om att så lenge det gikk over noe skinner.

Burde ha sett litt på kræsjer fra wrc rally disse folka så kanskje dem forstod litt hva disse burene faktisk gjør for sikkerheten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...