Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her skjer det ikke så mye så jeg "låner" tråden for å stille spørsmål om hva det er best å bruke for å legge voks på bilen?

Twistdott er jeg lei av...

Skrevet

Det jeg pleier å gjøre ved vårpuss er vask, avfetting (sabilex) som tørkes over med svamp, skylles grundig av, bilen tørkes grundig, på med super resin polish, tørk det av når tørt, på med extra gloss protection, la tørke og tørk av.

Har som regel blitt fornøyd med rsultatet, men den extra gloss protection er et hælvette å tørke av igjen!!

Har du en fin pakke som erstatter den overnevnte regla?

En "svamp" som er bra å vaske med (blir det dyrt ved vanlig forbruk ved regelmessig vask?), water magnet, avetting (finnes det? eller er sabilex bra?), polish, hardvoks, og en egnet bilshampoo som holder bilen blank og så møkk og vann preller av :)

Vil ha bilen min strøøøken og vil pusle med det selv :)

Forsvinner også de fine vaskeripene du ser i sollys og lys på bensinstasjoner? :)

Skrevet

Avfetting er generelt ikke bra for lakken og er slik jeg ser det bare en snarvei for å få bilen ren fort.. Bruk god tid med en god, litt sterk bilsåpe (Meguiar's NXT), så skal du se det blir rent..

Vil du likevel bruke det, bare bruk det nedenfor vinduene..

Clay kitet jeg selger er meget effektivt til å fjerne urenheter i lakken.. blir ikke disse fjernet har de en tendens til å bli gnidd utover når det vaskes/poleres, og skaper små riper.. Gå derfor over med det før du polerer..

Voksen jeg selger inneholder litt polish, men til vårrengjøringen bør du ta en runde med ren polish, det burde fjerne vaskeripene.. Kjøp Meguiar's, det duger.. Du får det flere steder, blandt annet på Bilextra. ..

Går etter det over med NXT voks (den jeg selger) tror jeg du skal bli fornøyd..

Når det gjelder vaskingen vil jeg anbefale å kjøpe en "vaskevott".. Det er ikke noe jeg selger, men det bør ikke være så vanskelig å få tak i. Som nevnt tidligere er ikke svamp bra for lakken, mens disse vaskevottene i microfiber er skånsomme, og det går fortere å vakse bilen =)

Altså:

Evnt avfetting (anbefaler det ikke)

Skylling

Vasking med vaskevott og en god såpe, grundig!

Skylling

Tørking med håndkle

Clay

Polish

Voks

Da skal du se bilen din blir ren ;)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...