Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var på messa og som vanlig er det alltid trivelig å gå rundt å se. Jeg var der 7 av 10 dager, så en bra messe må det da ha vært.. ;)

Det finns noen bilder rundt om kring som jeg kan poste når jeg får tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var altså årets første båttur (for min del) unnagjort. Må si det var bra kaldt når vi satt å kjørte i 28 knop, men gud bedre å herlig det var å endelig få litt sjøluft i annsiktet.. Har vært knallvær både idag og på Lørdag, men i disse tider laver det ned med snø her i Oslo-området.. Vi vil ha båtsesong!! 8)

Lyden av to gromme Cummins rekkeseksere på 330hk hver med eksosutløp både over og under vann var mildt sagt herlig. Skikkelig bråkemonster.. :twisted:

a51ghqltjrfxr6l0kalj.jpg

wl6c9c8eq0m9n5n4ock0.jpg

y4n54h9q1b0rcm40c1ut.jpg

sri7hvay867zsf6zehed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det koster, men det avhenger jo litt av utstyr. Denne båten her hadde jo det meste, ekstrautstyr for 7-800 000kr. Baug- og hekkthruster, autopilot, 7,3kW generator, GPS/Radar pakke for innvendig- og utvendig styreposisjon, teak-pakke, undervannslys, TV i salong og lugarer, ismaskin på flybridge, kjøleskap, konveksjons ovn, ryggekamera, nettingdør til salong, sentralstøvsuger, varme i alle lugarer, defroster +++.. Dette er en båt til nærmere 4 millioner tenker jeg.

Den bruker nok litt suppe, regn fort med 50l i timen. Men for all del. En NYDELIG båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vell slenge meg på båt tråden jeg også da :P

første egne båten jeg kjøpte for komfirmasjons pengene. Men en 15hk selva og en 25hk mercury :D

DSC00148.jpg

Her kosa vi oss i nordnorge :D

DSC00137.jpg

Pappa er forhandler av RIB og driver med events ol så.. En fin sommer kveld

DSC00140.jpg

I farta

DSC00138.jpg

Båtene i sommer utfår jobb :D

DSC00770.jpg

Arti det er flere med båt interesse her inne.

Sikkert noen med scooter interesse å?(A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med båt!

Har "selv" en clipper 17 foter

Heeey!

Samme som jeg hadde jo :)

Tøffe båter som går utrolig godt til å være så gamle, tror skroget fortsatt er i produksjon under merket Egda.

Jeg hadde bare en 40hk på min, men den gjorde alikevel ca 18 knop med 2 voksne og 2 ungdommer :shock: (og 25 med bare meg)

Når vi fikk den hadde vi på en 115hk i starten, da gjorde den rundt 45 knop tror jeg.

ikke mange med klipper gitt :) bilder av den du hadde?

Sitter 50hk på vår aner ikke hva den er god for, men det er en sjøgod båt synes jeg, gjør vel litt over 20knop med to stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no å dra vannski med nei..

Men det er utrolig kos å tøffe rundt i no sånn å slappe av med gode venner å litt pils i sola ;)

Over på vannski og snekke.. Faren til en kompis av meg hadde Volvo Penta motor i snekke.. Å han dro vannski etter den.. :) Var mange rare blikk da han kom med den i godt driv med en på vannski bak.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Alltid noe eget med båten. Du er fornøyd med nybåten..? :)

Må jo være flere her på Bimmers som har interesse for båt vel?.. ;)

Tok forresten å lagde en lydfil av monstermotorene (brukte vel sikkert 5 liter på den lille rusinga der).. Sånn høres det altså ut når 2x330 hk Cummins MerCruiser 5.9 (6.cyl) fyres opp.. :D

Kjørte fra Bygdøy til Porsgrunn tur/retur 8 timer i ca 25 knop. Brukte litt over halv tank, dvs. 600 liter (75 ltr. time).. Selv om det er dieselmotorer er de ganske tørste..

http://s205.photobucket.com/albums/bb91 ... ridian.flv

th_Video000Meridian.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600liter! Hadde det vært bensin, så hadde det pokkern meg holdt for meg i 2-3 sesonger.

Fint og ha stor båt som bruker mye suppe med de idiotiske bensin/diesel prisene vi har i dag.

Har selv 2 båter nå, en Sunwind 13.5 foter, og en Hurricane 370sport med Yamaha 9.9 Vmax motor. (tilsalgs)

Bilder kommer nok etter vært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

båt er morro :D bil er desverre bare kjedeligt i forhold :S

prosjekt: lustcat 21 som skal få 2stk merc v6..

P2260155.jpg

prosjekt2: hydrolift t20, bmw m60b40 motor :D ikke bilde av min båt men samme..

B%E5t.i.positur.JPG

formel båten.. sinnsyk sak som klarer 5G uten problemer i svingene.. formel1 bil klarer 3,5g ?

P3170172.jpg

gamlebåten.. argocat 18 med 200hk+.. raskeste måling var 84knop

argo18_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...