Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

du får spørre etter Eika nestegang du er innom saltkjelen for en bmw og bårprat da vøttø og hvis du har litt flaks så har jeg tatt en av båtene til jobb :D

Thomaz høyden på motoren din ser ikke så halvgærn ut da.. men du burde kjøpe deg en lift for det gjør underverk.. men jeg trur ikke du skal håpe på noe mer enn MAKS 60knop med den båten din.. hvis du vil ha noe mer fart så må du nok kjøpe deg en fullblods "racer"

2L 2,4L 2,5L er akuratt like store.. jeg hadde i allefall 2,5efi powerhead på xr2 (2L) stammen.. men nå kommer jeg til og gå over til yamaha for jeg vil bruke båten mer enn jeg skrur.. i fjor fikk jeg brukt båten MAKS 10timer (skjærte seg 2ganger iløpet av de 10timene) og jeg vil ikke ha en sommer som det nå igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki.. Ja han jeg kjøpte den av sa og at lift skulle gjøre underverk :)

Ja da er det nok 2,4 jeg har :)

To skjæringer på ti timers kjøring var drøyt syns jeg.. Er ikke Merc så veldig holdbart ?? Min fungerer ihvertfall veldig greit enda.. Eneste skulle bytta impeller da den ikke kjøler optimalt..

Er det omfattende jobb å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte båt i fjor høst... en 17fots RYDS, med 90hk på hekken.

jeg tok båtfører bevis for to år siden og etter et jeg vet må man ha dette om et par år for å kjøre en båt med motor som kan komme opp i hastiheter over 15knop.

alle båter som ferdes på sjøer, må være registrert og reg nr må sitte synlig på båte, ikke ulikt biler altså :)

Du lærer fantastisk mye på det båtkurset og det er verdt penga... testen var ikke vanskelig heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Ja han jeg kjøpte den av sa og at lift skulle gjøre underverk :)

Ja da er det nok 2,4 jeg har :)

To skjæringer på ti timers kjøring var drøyt syns jeg.. Er ikke Merc så veldig holdbart ?? Min fungerer ihvertfall veldig greit enda.. Eneste skulle bytta impeller da den ikke kjøler optimalt..

Er det omfattende jobb å bytte?

impeller bytter du på maks 1time..

mercury V6 motorene er desverre de minst holdbare motorene på markedet :S de går no jævli når de først går da.. men det er ikke uten grunn atte mercury racing motorene ofte blir kalt "start og skjær" men hvis du kjører ROLIGT så er de holdbare men hvem er det som kjører ROLIGT med en sånn motor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får spørre etter Eika nestegang du er innom saltkjelen for en bmw og bårprat da vøttø og hvis du har litt flaks så har jeg tatt en av båtene til jobb :D

Det skal jeg gjøre, Eika.. :)

Hadde forøvrig planer om å ta meg turen ned til dere/importøren hvor premieren på nye 441 31.Mai var (usikker på om den var hos dere eller B.max?), men det fikk jeg desverre ikke til ettersom jeg ikke hadde fått dratt fra Indre Oslofjord før på Lørdagen. Og da ble det litt for dårlig tid. Koster jo også å drifte de monstrene som sitter der. En hos importøren kom å hentet båten fra Bygdøy og skulle ned til Porsgrunn pga. registrering i skipsregisteret og da hadde han totalt brukt 600 liter diesel tur/retur. En tur på 8 timer til sammen hvor han hadde ligget omtrent i 25 knop hele veien.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den visninga var hos baymax tenker jeg for den var i allefall ikke hos oss :P

det var nok jan frode som henta båten din..

men du kan nok ikke forvente samme service hos oss nå mer :S per øystein har slutta og det har starta en gammal kødd som heter per der nå (har jobba der hver sommer i 4år og elska den jobben men nå som den nazien har begynt så slutter jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den visninga var hos baymax tenker jeg for den var i allefall ikke hos oss :P

det var nok jan frode som henta båten din..

men du kan nok ikke forvente samme service hos oss nå mer :S per øystein har slutta og det har starta en gammal kødd som heter per der nå (trur jeg slutter nå etter 4år pga: han kødden)

Ah, ja, da var det hos Baymax det var. Det var Nils S. som hentet den. Pleier du å stå på båtmessene?

Ja, hørte at Per Øystein har sluttet, fryktelig trist. Det er jo han jeg har hatt dialogen med hele veien vedrørende alt. Har dere gamlebåten min ståendes hos dere ennå eller har den tatt veien til ny eier? Doral Prestancia.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er per øystein jeg har likt og jobbe for alle de åra.. men han har jo drivd den sjappa i 9år nå så skjønner atte han vil prøve noe annet...

vi har en doral der nede men jeg vet ikke om det er din da.. hva syns du om Doral båtene a? gamle sjefen min på www.laguna.no som har begynt og importere de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Per Øystein var en ordenlig, seriøs og trivelig mann..

Etter det jeg har fått med deg så har dere/har dere hatt 3 stk. Doraler for salg hos dere. En Monticello, Prestancia (min gamle) og Intriuge. Intriuge var vel for en sjef som ikke trengte å selge. Fikk høre at dere solgte Prestancia'en til en som tok sin gamle Monticello i innbytte..

Vel, jeg kjøpte min første Doral i 2006. Da en Monticello med 230hk MerCruiser. Kjempefin motor, men føltes nok litt undermotorisert for denne båten. Skjønner derfor godt at Doral Norge satser mer på å ta inn 320hk versjonene. En mer riktig motor for båten ettersom jeg måtte trimme båten med flaps og drev for å få den skikkelig i plan ved vanskelig sjø. Ellers må jeg si at Doral's kvalitet er i særklasse og absolutt på høyde med Windy, Princess og Fairline. En utrolig finish, knallgode sjøegenskaper og et meget godt skrog. Pga. det doble skroget kunne man ikke høre den klassiske "klukke" lyden fra vann som slår uppunder skrogsiden. Fantastisk båt. Denne ble byttet ut til en Prestancia i 2007. Knallfin båt med 2x190hk Volvo Penta D3. Forsåvidt fine motorer, men som kjent har Volvos D-serie en del tekniske og alvorlige problemer. Turboen røk på vei hjem fra Larvik dagen hvor jeg hadde fått båten. Ellers var det ingenting å si noe. Raske og effektive motorer. Og igjen, den fantastiske Doral kvaliteten. Det er en grunn til at Doral er dyr og forsåvidt overpriset (?), men det har med at det er en bra kvalitet og en megaflott finish. Doral-båtene går jo over flere kvalitetskontroller hvor en mann må godkjenne hele båten før den sendes ut av Canada... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damn.. da har jeg fått helt feil inntrykk av doral, trudde det var samme kvalitet som bayliner, maxum osv bare overprisa til de grader men da dreit jeg meg ut

godt og høre atte Ken har begynt og importere noen skikkelige båter istedenfor bayliner osv (han som starta baymax for 5-6år siden men solgte til jan frode så starta han med doral)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde motoren under 5000 rpm på turer oppover elva og sånn for å bevare den litt.. Er ikke stor forskjell i fart fra 4000 og 6000 med den propellen jeg har nå.. koster vel svin å skjære regner jeg med..

Det er gjort på en times tid ja.. Vis man ikke har gjort det før a? Er det håp forde? Hehe..

Har forresten ikke noen tegninger som det er mulighet for å få maila over ? :)

Båtwheelie :D

http://uk.youtube.com/watch?v=LQh5ltFVj ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen jeg kjeda meg på jobb på fredag så nå ligger det en nyvaska Prestancia på brygga..

var foresten ett annet bimmers medlem innom og kjøpte en båt den uka her :D

Thomaz det er en lett jobb.. sett girhuset i reverse, sku av de 3 skruene bak og den som er under "finna" ved propellen så er girhuset løst og da ser du impeller huset som er festa med 4 skruer men du burde ha en kamerat til og hjelpe deg når du skal montere det igjen eller så blir det MYE banning for det er tung og holde girhuset oppe i tilegg til atte du skal skru det fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen jeg kjeda meg på jobb på fredag så nå ligger det en nyvaska Prestancia på brygga..

Hehe, så knall.. :D Jeg må jo ærlig innrømme å si at båten er pen og fremstår som så og si ny. Alle båtene jeg har hatt, gjelder både Monticelloen, Prestanciaen og Meridianen har jeg vedlokeholdt godt i form av vask hver eneste gang etter bruk og jevnlig polering under hele sesongen.. Var så morsomt når han jeg nå kjenner i Baymax skulle være med på overleveringen av Meridianen til meg og hvor de skulle ta med Prestanciaen hjem - han syns Prestanciaen så bedre ut nå enn da han leverte den til meg, ny i 2007.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen jeg kjeda meg på jobb på fredag så nå ligger det en nyvaska Prestancia på brygga..

var foresten ett annet bimmers medlem innom og kjøpte en båt den uka her :D

Thomaz det er en lett jobb.. sett girhuset i reverse, sku av de 3 skruene bak og den som er under "finna" ved propellen så er girhuset løst og da ser du impeller huset som er festa med 4 skruer men du burde ha en kamerat til og hjelpe deg når du skal montere det igjen eller så blir det MYE banning for det er tung og holde girhuset oppe i tilegg til atte du skal skru det fast

Oki :) Da skal jeg prøve på det.. Hørtes jo egentlig greit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...