///MPower Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 da var komplett clutch, powerflex foringer til stab stag, kjedestrammer og tårnstag i motorrommet kommet i hus nå er det bare dekk og shims igjen. får se om jeg får bestilt det i januar en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M5captain Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hvor kjøpte du det røret som erstatter Kat? er det supersprint? har du byttet pottene bakover ? Meget pen bil foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 Hvor kjøpte du det røret som erstatter Kat? er det supersprint? har du byttet pottene bakover ? Meget pen bil foresten fikk det med bilen, er nok hjemmelagd. eg har supersprint fra kat og bak har du m5? fra bergen eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M5captain Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hei , ja jeg har M5T , men bor ikke i Bergen nå lenger . Bor i sunnfjord. jeg er på jakt etter erstatning for potta mellom bakpotte og katter. har egentlig ikke lyst å fjerne kat da vi må jo tenke på miljøet .. Og med kun bakpotte tror jeg bilen blir alt for høylytt he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 Hei , ja jeg har M5T , men bor ikke i Bergen nå lenger . Bor i sunnfjord. jeg er på jakt etter erstatning for potta mellom bakpotte og katter. har egentlig ikke lyst å fjerne kat da vi må jo tenke på miljøet .. Og med kun bakpotte tror jeg bilen blir alt for høylytt he he hvilken bil har du da, nr i rekken ? mener supersprint har racekat hvis du er ute etter det. men koster sikkert flesk også. har du org eksos nå? en jeg kjenner har org eksos og tok vekk kat. ble litt mer lyd men ikke veldig bråkete er spent på hvordan min vil høres ut når jeg fjerner min. er ganske bra buldring nå, liker at det putrer litt når jeg holder jevn gass ned en bakke i ca 2500 rpm og slipper gassen. og ikke minst lyden når den passerer 4000 rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M5captain Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Det er en juni bil fra 92, men husker ikke hvilket nummer i rekken. Den har blitt kostet på en god del siste 2 årene med blant annet en ganske så grundig gjennomgang av motor m.m på et dedikert M verksted i tyskland noe som endte på et 6-sifret beløp, ny lakk i år samt nytt understell ligger klart (Kw) . Eneste som mangler er nye felger og litt småplukk. Den fikk nye katalysatorer for noen år siden så de er i god stand og bakpotta er av typen eisenmann med 2x83mm piper , eneste problemet er nest siste potta som foreløpig er orginal og temmelig rusten pluss at overgangene på rørene har fått seg en trykk en eller annen gang , og har blitt sveiset flere ganger. I følge lokale lensmannen på stedet så bråker det noe helt for jævlig når jeg drar forbi med litt turtall , så jeg ønsker egentlig ikke noe mere bråk hadde vært artig med et lite treff i byn til sommeren om dere er flere touringer , og allerhelst med mulighet for å kjøre de på dyno for å sjekke hvor mange hester som fremdeles er igjen. Om den putrer litt for mye så kan det være du har en coil som fusker litt , vanligvis skal de gå ganske så pent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 ja hadde vært kjekt med et touring treff. "kjenner" ikke de andre som har men den fjordgrå og en lilla er med i bmwccn og vært på eikås så bare å ta turen opp der neste sesong da. har tenkt på det med coilene selv, var på dyno med min i vår hos polly motorsport. legger inn effektkurven. så det var et dupp i nm på rundt 3k og lurer på om det kan være resonansflappen som er styrt av vakuum som ikke virker som den skal. og plugghullene var full i olje når den ble kjørt i dyno. merket dette når jeg skulle sjekke pluggene noen dager seinere. skal ta en ventiljustering og chippe bilen iløpet av noen mnd. skal ikke heve turtallsperre men bare få litt jevnere effektkurve og kanskje jeg nærmer meg org hk etter alt dette er gjort. syns det var litt vel lite hk og nm iforhold til org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Utrolig fin den Touringen din er. fy flate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M5captain Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 294hk høres ganske bra ut for en b38 motor , ser resultater ifra 270 til knappe 300 alt etter dynotype og innstillinger. Over 300hjul hk er vel relativt sjelden på slike motorer. Resosnasflappen mener jeg å huske du kan teste ved å ruse motoren over 4000rpm , om ikke flappen beveger seg så er det noe galt . olje i plugghullene er vel heller ikke så optimalt for ytelsen Ventiljustering og justering av butterfly ventilene bør vel gjøres innimellom , men selv er jeg litt usikker på om bmw verkstedet hadde vært rette til slike jobber. Det mest optimale hadde jo vært om du kunn få bilen live mappet, iom det er så store individuelle fosrskjeller på desse bilene så vil nok det gi best resultat. jeg er Bmwccn medlem og kjenner han som eier den fjordgaru bilen , den daytona lilla er jeg usikker på . Var det den som gikk på sotra før kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 294hk høres ganske bra ut for en b38 motor , ser resultater ifra 270 til knappe 300 alt etter dynotype og innstillinger. Over 300hjul hk er vel relativt sjelden på slike motorer. Resosnasflappen mener jeg å huske du kan teste ved å ruse motoren over 4000rpm , om ikke flappen beveger seg så er det noe galt . olje i plugghullene er vel heller ikke så optimalt for ytelsen Ventiljustering og justering av butterfly ventilene bør vel gjøres innimellom , men selv er jeg litt usikker på om bmw verkstedet hadde vært rette til slike jobber. Det mest optimale hadde jo vært om du kunn få bilen live mappet, iom det er så store individuelle fosrskjeller på desse bilene så vil nok det gi best resultat. jeg er Bmwccn medlem og kjenner han som eier den fjordgaru bilen , den daytona lilla er jeg usikker på . Var det den som gikk på sotra før kanskje? får se ka mr. trimchip sier når jeg skal opp der. skal hvertfall justere ventiler og bytte plugger før det skjer. snakket med en på jæger som jeg kjenner og han ville ikke ta på seg jobben med justering fordi han hadde aldri gjort det før, og han har jobbet der i mange år. har et verksted på sotra som skal gjøre det. eks mekaniker på jæger og han har m5 selv. den daytona violette er det stm5 her inne som har. hentet den på østlandet i år for kr 75000 men det var visst mye som måtte gjøres med den. er ikke skilt på den ennå tror jeg. og bergen gatebilklubb skal sikkert ha dynodag hos polly i løpet av våren og da tenkte jeg og sjekke en gang til når alt er gjort. kan jo gi deg en pling hvis du er intereseert ? får no håpe vi møtes på et bmwccn treff i løpet av neste sesong da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 var det 294hk på hjulene? For på bilde tår det jo engine.. Håper ikke jeg har tapt så mye som 50hk på motoren.. Hvilket nummer er din bil? Min er nr. 332 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 var det 294hk på hjulene? For på bilde tår det jo engine.. Håper ikke jeg har tapt så mye som 50hk på motoren..Hvilket nummer er din bil? Min er nr. 332 min bil er nr 780 294 i motor ja. men skal ikke bare så på toppeffekt heller da. nm og effektkurve har mye og si også. se på denne feks. en 200sx som er trimmet. effektkurven ser jo helt for jævlig ut. og denne cosworth med 330 sats har ganske bra effektkurve hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M5captain Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 De her motorene er tydligvis utrolig kresne på at alt er på stell om man vil at de skal yte max .. jeg har sett mye værre dynoplott en det der for en B38 motor for å si det slik . Å justere ventiler er vel ikke så mye hokus pokus for en mekanikker , men å justere butterfly ventilene riktig tror jeg kan by på noe mer fintenking og bør derfor overlates til noen med rette utstyr og kunnskap . ( det var en som sa til meg at man trengte et spesielt vertøy for å gjøre denne jobben ) . Hvilken koreksjonsfaktor bruker polly for å angi motor hk/nm ? for de måler jo på hjulene . Om det er som med dynoer flest så får en vel ingen stor ide før man har kjørt flere B38er på samme rulle og samenlignet. Jeg har chip fra Norman i bilen min, vanskelig å si om den gir noe effekt annet en ved heving av turtallsprerre. Hadde vært artigt med en dyno shoot der en prøvde med og uten chip. 75 000kr hørtes noe lavt ut , men spørs jo hva som måtte gjøres da. Jeg har selv en faktura på 15 A4 sider liggende med en fin sluttsum på hva ting kan koste så det er ikke sikkert prisen var så god når alt kommer til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 tenker du på % han legger på for å få motorhk? eller om det DIN eller ECE hk? mener at på hjul så hadde jeg 259hk og 337mn hvis jeg husker riktig. er i såfall DIN hk han måler. og med ECE hk så har bilen min ca 300 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Men er det virkelig mulig å tape så mye hk på en bil? Hva skal til for å oppreholde eller og få tilbake de hestene man har tapt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå