Gå til innhold

Har kjøpt meg E46 328ci! UPDATE 19.04 SIDE 7!

Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en 2000 modell 328ci.

En på bimmers som kontaktet meg og sa han hadde en bil til meg, så da tok jeg flyet opp til Tromsø for å se på denne bilen. Den var helt perfekt for meg, så jeg bestemte meg for å kjøpe den. Jeg fikk da et fraktselskap til å frakte den fra Tromsø og ned hit til lille Raufoss. Orket ikke tanken på å kjøre over 22t med bil, hehe.

Den har gått akkurat 150.000km, fult service hefte, og alt utstyr som du får på disse bilene (med unntak av m-tech styling). Den har xenon i nærlys, fult lys og tåkelys. Sinnsykt bra lys. Tåkelysene lyser like bra som nærlyset, hehe.

Det sitter 18" M5 felger på vinteren, med piggfrie vinterdekk og 19" M6 felger på sommeren. Alle disse er helt nye, så det var jo veldig fint.

Det var noen bulker på panseret, men jeg fikk med et aluminiums m3 panser med samme farge, så da var jo det veldig greit. Dette har jeg ikke fått montert enda, fordi det manglet det plast dekselet hvor spylerdysene skal sitte. Og da har jeg et spørsmål til dere. Kan jeg bruke de originale spyledysene mine, eller må jeg kjøpe m3 spylerdyser? De originale sitte festet på selve panseret i det gittergreiene der, mens m3 panseret har et gitter plast deksel som de sitter festet. De har ikke samme delenummer, men ser helt like ut på tegningen.

Det var treinteriør i den, men jeg har bestilt sånn aluminiums lister og armlener, så tror det blir bra. Treverk er fint i digre 7-serier og sånt, men ikke i en coupe syntes jeg.

Jeg har også gått til innkjøp av Led baklykter, samt nye hovedlykter med angel eyes. Det sitter facelift frontfanger på den, men jeg lurer litt på å bytte til en m-tech 2 fanger. Hva tror dere?

Bilen har jo sportsunderstell, så den er ganske lav, men jeg vil ha den ned litt til foran. Jeg har kjøpt et 40/20 senkesett (kun fjærer), men jeg har begynt å tvile litt. Hva tror dere? Kanskje det holder med bare sånne senkeskåler som senker 10mm?

Jeg liker bilen veldig godt sånn den er nå. Passe stiv, og samtidig veldig komfortabel. Blir det veldig stor forskjell på dette ved bytte til 40/20 fjærer?

Det sitter øyelokk og grill som er lakkert i bilens farge. Grillen har jeg bestemt meg for å bytte til chrom grill (dette fulgte med på m3 panseret), mens øyelokkene er jeg veldig usikker på om jeg liker eller ikke.

Skal montere dashbord listene etterpå, mens armlener har jeg ikke fått enda. Skal ta noen bilder etter jeg har montert listene, så får dere se vidunderet :)

Da kommer det bilder. Den har litt snø på seg, men det går vel bra. Har fått montert listene, og det ble utrolig fint, så blir bra når jeg får armlener og ny girkule også.

IMG_0702.jpg

IMG_0703.jpg

IMG_0709.jpg

IMG_0706.jpg

Her ser dere at jeg må senke den litt:

IMG_0705.jpg

IMG_0717.jpg

IMG_0719.jpg

IMG_0716.jpg

IMG_0722.jpg

IMG_0723.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0714.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må huske på at hvis det er orginalt M3-panser vil det ikke passe rett på. Skal visst litt tilpasning til før det ser bra ut... (Kan ikke garantere dette 100%, men hvertfall det jeg har lest en del steder)

Ved å bytte til andre fjærer kan du få bilen som du vil. Noen merker har vel litt stivere fjærer enn andre, så kan vel gå litt etter det.

Ser frem til bilder! Gratulerer med ny bil forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er carbonsort. Utrolig fin farge. Skifter mellom mørk blå og svart.

Jeg har sett bilder av folk som har ettermontert m3 panser, og har sett etter den "glippa" folk prater om, men jeg finner den ikke. Så tror det skal bli bra jeg :)

Men lurer litt på det med spylevæske dysene. Om jeg må bytte de eller ikke.

Rakk ikke å ta bilder i dag, så tar noen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kansje M3/SMG rattet du mener? I så fall er det plug and play så lenge det ikke har "pedals", da trenger man noe extra.

Ja, er det rattet du mener, men finnes i de fleste bmw'er fra 2001 til 2003 eller noe sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...