Fortauskanten Auto Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg har en e36 316i Compact 95-mod (M-43 motor). Pga problemer med motoren lurer jeg på å få satt inn en ny. Kan jeg sette inn en 318 motor uten å forandre på bremser og understell? Jeg ville tru at M-34-B18 motoren kunne passe uten å gjøre endringer med tanke på å få bilen godkjent. Men hva med 318is/ti (M-42) motoren? Når jeg ska ha motoren ut... hva lønner seg? Kan jeg løfte ut med girkassa på? Eller må den deles først?
Dirty Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 tar den ut med alt på! sett inn en m42 eller m44 er bolt on. har du litt skruferdigheter , klarer man å få den ut og inn på 1 kveld
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 stjeler tråden litt: Hvordan er det å sette inn en 318TDS motor?
Fortauskanten Auto Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 M-44... hva slags motor er det? Føler jeg har taket på å skru, men har aldri hatt en motor helt ute. Må jeg demonetere fronten for å få løften den ut i "hel ved" (med gir på)? Jeg har ikke elefant så jeg må nok satse på kraftblokk i taket. Kom gjerne med gode råd! Før jeg begynner å kikke etter større motor må jeg vite at jeg får bilen godkjent
Mexos Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 M44 er den nyeste 318is motoren. Den er på 1,9L Du får mere plass å skru på hvis du tar av fronten, men tror du skal klare det uten også. Jeg tok av min for å lette arbeidet når jeg byttet motor. Er fort gjort. Hvis du har skivebremser bak og ventilerte skiver foran kan du sette 318is motoren rett nedi og få det godkjent. 318i får du også godkjent uten å gjøre noe.
Fortauskanten Auto Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 Jeg har trommelbrems bak, så da må jeg nok nøye meg med 318i. Skulle gjerne bygd om bremsene og satt i is motoren, men er på studentøkonomi Er 318i dønn lik 316i motoren? Med tanke på gir, slangetilkoblinger osv? Men jeg må uansett bytte hjerne? Hva med kabler? Noe annet jeg må tenke på?
FKS Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Jeg har trommelbrems bak, så da må jeg nok nøye meg med 318i. Skulle gjerne bygd om bremsene og satt i is motoren, men er på studentøkonomi Er 318i dønn lik 316i motoren? Med tanke på gir, slangetilkoblinger osv? Men jeg må uansett bytte hjerne? Hva med kabler? Noe annet jeg må tenke på? Var 1,8 motoren dønn lik 1,6?? Måtte du bytte hjerne eller noe annet??
Fortauskanten Auto Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Jeg slapp å bytte elektriske komponenter. Jeg fikk til slutt tak i en identisk motor som ble satt inn. Om du vurderer å bytte til annen type motor ville jeg ha sørget for å få med tilhørende "hjerne" (ECU) og gjerne hele kabelsettet. Men vær obs på problematikken med EWS startsperre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå