spz Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Jaja, må bare avreagere litt her jeg Stakk til legen i dag siden influensaen traff meg fredag, som forøvrig er samme dag en kompis fra statene kom for å dra med meg og andre venner til hafjell på hyttetur (det ble selvsagt da ingen tur på meg). Det hadde frosset is foran bilen jeg ikke helt fikk vekk og det skrapet litt da jeg kjørte ut, og selv om det umulig å si om det skjedde i dag elle ren annen gang kan jeg nå kjenne et par kjipe riper under frontfangeren på begge sider (MTech e46). Det er dog ikke synlig så det går jo greit sånn sett, men aldri noe spesiellt kjekt fordet! På veien hjem begynte det da selvfølgelig også å blinke rød oljelampe hver gang bilen idlet, og til tross for at dette også bare kan vise seg å være feil med oljetrykksensoren kan det jo også være noe seriøst galt - koste vil det uansett å fikse. Gode tips tar jeg gjerne imot her forøvrig! Ok da har jeg fått det ut, thanks for listening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Du har på nok og rett olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 En diagnosetest på bmw vil vel avsløre eventuelle feil? Vet ikke pris da, men sikkert noen her som kan svare på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Mulig jeg tar meg en tur bort på Bavaria i morgen for å høre med dem. Har på nok olje ja, vel og merke så var det bytta oljefilter og fylt på ny olje for 2k km siden og da var det vel castrol edge, så har jeg etterfylt med statoil 5w-40 som kanskje ikke er heeelt optimalt men burde vel funke fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Kanskje ikke optimalt nei, men den burde ikke begynne å lyse av den grunn. At den lyser på tomgang kan jo tyde på dårlig oljetrykk. Skjer det uavhengig av om motoren er varm eller kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Rødt lys er jo dårlig oljetrykk per. def., og at det skjer på tomgang men med rikgtig tomgans turtall tyder på at det er noe virkelig galt - antageliogvis og forhåpentligvis i sensorene. Det skjedde foro første gang i dag og da etter en god stund med kjøring så i første omgang har det bare skjedd med varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Jeg ser ikke noen åpenbar logikk i at sensoren kun skal feile på tomgang, og ikke under kjøring, mens dårlig oljetrykk på tomgang kontra litt turtall innehar en viss logikk. Det kan selvfølgelig ha vært tilfeldigheter, men du bør nå uansett sjekke det skikkelig opp. Og da begynner man naturligvis med å sjekke oljetilstand og nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Nøyaktig hvordan det henger sammen at den evt. sliter med å måle riktig trykk på tomgang (mulig det også vil skje om jeg setter bilen i fri og lar den rulle i fart, lavere turtall vil jo føre til lavere oljetrykk) vet jeg ei, men leste på bla.a e46fanatics at enkelte hadde opplevd nøyaktig det samme som meg. Da var det Ikke lavt oljetrykk, men heller noe galt med selve målingen. Får jo nesten håpe det bare er sensoren som må byttes! Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå