Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det ene nærlyset mitt tatt kvelden. Når jeg slår på lysene, så blinker det bare 1 gang, for så å ikke virke. Har prøvd å bytte pære, men det samme skjer med den også! Fjærnlyset virker merkelig nok. Hmm

Hva kan det være?

:cry:

Skrevet

Kan det vere ballasten som sliter da ? jeg er ingen xenon-expert men ville iallfall sjekka den. Prøv å bytt til den fra andre siden, den som funker - så ser du om lyset holder seg eller ikke.

Skrevet

Orginal Xenon/Bi-Xenon har to moduler;

- Ballasten

- Tenner

Balasten står på utsiden av lyktene og er grå-hvit. Modulen er bare festet i en sokkel med 3 Torx T20 struer. Dessverre må du ut med lyktene for å skru løs ballasten.

Tenneren er en høgspenningsmodul mot selve Xenon-pærene. Tenneren står på innsiden av luktehuset bak reflektoren.

Jeg mener bestemt at man kan løsne frontglasset og skru ut justeringsskruene (2stk samt løsne en tredje klips i vidten av reflektoren for å ta ut reflektoren og deretter komme til tenneren.

Hvis ikke det går, må lykten ut for bytte av tenner.

Xenon-pæren er billigst men koster allikevel ca.1000kr stk.

Tenneren koster 1600kr stk

men

Ballasten koster over 3000kr stk.

I de fleste tilfaller at Xenon-problemer, så dreier det seg om Ballasten. Man får klarhet i det ved å bytte ballasten mellom høgre og venstre for å se om feilen følger.

I en annen tråd finne det en link til DIY for å demontere lyktene

Bruk søk!

Lykke til!

du kan prøve å bytte balast...

Ballast er den boksen?

Har ikke så mye peil :?

Skrevet

Glem det!

Ser nu at du har en E36 og da er det ikke samme type lykter. Trodde du hadde en E46.

Sorry!

RS

Orginal Xenon/Bi-Xenon har to moduler;

- Ballasten

- Tenner

Balasten står på utsiden av lyktene og er grå-hvit. Modulen er bare festet i en sokkel med 3 Torx T20 struer. Dessverre må du ut med lyktene for å skru løs ballasten.

Tenneren er en høgspenningsmodul mot selve Xenon-pærene. Tenneren står på innsiden av luktehuset bak reflektoren.

Jeg mener bestemt at man kan løsne frontglasset og skru ut justeringsskruene (2stk samt løsne en tredje klips i vidten av reflektoren for å ta ut reflektoren og deretter komme til tenneren.

Hvis ikke det går, må lykten ut for bytte av tenner.

Xenon-pæren er billigst men koster allikevel ca.1000kr stk.

Tenneren koster 1600kr stk

men

Ballasten koster over 3000kr stk.

I de fleste tilfaller at Xenon-problemer, så dreier det seg om Ballasten. Man får klarhet i det ved å bytte ballasten mellom høgre og venstre for å se om feilen følger.

I en annen tråd finne det en link til DIY for å demontere lyktene

Bruk søk!

Lykke til!

du kan prøve å bytte balast...

Ballast er den boksen?

Har ikke så mye peil :?

Skrevet
Det skal gå bra. Regner med at begge xenonkita er like..

Er ifra samme produsent ja. Hvis det hadde gådd bra, så hadde man jo spart seg litt penger :wink:

Men hvorfor er egentlig lyset i fjærnlysa så mye skarpere(mere Blåskjær) enn nærlysa? er det pga reflektoren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...