FatLaces Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 høres jo ut som var ganske heldige alt tatt i betraktning. men sånt skjer, bra det ikke alltid blir "max uflaks"
///Mysild Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 flaks i uflaksen ja... godt du fikk beholde lappen men de helvetes folkene som ligger i venstrefila, irriterer meg grønn og gul og blå... har vel sikkert hatt 20 sånne selv i dag... ligger 10 under i venstre og jeg blinker som faen på de, og de nekter å flytte seg.... de som nesten heller skulle blitt vinka inn (så lenge du hadde kontroll og ikke kjørte som en idiot da) Best med de som da faktisk blir sure og blinker tilbake enten blir de forvirra og bremser kraftig, og bytter fil eller så legger de seg opp i ræva på deg og blinker igjen... da er det ned i 3 og gyve løs
Hedfelt Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 hell i uhell.. uten tvilskjønner at du kjørte forbi på høyre siden.. virker som det skal være tøft å ligge i venstrefila hele veien.. det er nesten rart ingen blir tatt for det, er jo ifølge loven et forbikjøringsfelt.. utrolig irriterende når folk ligger der i fartsgrensa. rart de ikke sa noe på forbikjøringa på høyreside.. er ikke det egentlig førekort beslag tvert? Men, nå er de vel ikke så strenge når det gjelder forbikjøring på høyre side når det er flerfeltsvei. De stopper deg ikke om du sniker deg sakte forbi, men blir vel litt annerledes om du kjører sikk-sakk og bytter felt like ofte som Petra på hjørnet av skippergata får seg et ligg...
Hakon Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Fin historie. Hadde en tilsvarende sak på meg for 1 år tilbake. Egentlig hadde du veldig flaks, men når det er sagt er det ikke verdens undergang å miste lappen i 3 måneder så lenge man ikke må¨ta oppkjøring på nytt.
Inline six Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Du hadde flaks ja Jeg var i samme knipa i fjor da jeg forsov meg til jobb og ble tatt i en 50 sone. Var en km unna å miste lappen så jeg tok bota på 6500 og var egentlig bare gla til at lappen berget Etter det har jeg sluttet å kjøre gris de få gangene jeg er litt sent ute. Bedre å komme litt seint enn å komme tidsnokk med 6500 kr fattigere. Må bare få nevne en irriterende episode fra i går da jeg kjørte på E6 fra trondheim til støren da jeg lå bak en bil som konsekvent lå ti til 20km under fartsgrensa, og forbikjøringsmulighetene lot vente på seg lenge. Når jeg fikk en god oversiktlig strekning og trafikken i mot endelig avtok kjørte jeg forbi, men tror du ikke idioten begynte å blinke med langlysa som en gal etter meg.. forb...idi..
///MoePower Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 "Lærer, lærer! Jeg beklager at jeg kom litt sent, men jeg fikk fartsbot på 6500kr for ikke å komme for sent!" "Da blir det nok en liten forsentkomming på deg i dag da.."
Hindmost Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Ble vitne til at en stakkar i en e34 ble stoppet av sivilpoliti i kveld. Det var på nye r44 mellom skjæveland og påkjørselen til motorveien (stavanger) Jeg holdt 90 opp bakken etter rundkjøringen, er vel 80 der egentlig. Så la jeg merke til en mørk Saab 93 som fulgte langt bak på en mistenkelig måte. Slapp farten ned til 80, men plutselig kom det en svart e34 i høy fart i venstrefila, og Saab'en heiv seg på hjul. Det var reneste wtcc gjennom rundkjøringen lenger fremme, før de forsvant fra syne. Men hva fikk vi se lenger borti veien? Saab med blålys i vinduet ja..betjenten hadde tilogmed hettegenser! skikkelig "undercover" Ca 20 minutter senere da jeg var på vei tilbake, stod de der ennå. Moralen i historien er: Bor du i området, pass deg for svarte 93'er med xenon lys, i bakspeilet
Jokkis Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Er vel mangen som har hatt sivilbil etter seg. Hadde en etter meg på motorveien fra bergen mot åsane. cruisecontroll på 120 en tirsdagskvell rundt midnatt. Peugeot 406. Ble målt til 100 etter eg brøt målingen 3-4 ganger. Han var mest intressert i kor mykje bilen min kosta. Hadde full kontroll på hvilken bil å motor det var....utenom kompressoren da....
ruberhai Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 ser alltid etter saab`er som er grå, passater, volvoer og audier (alle stasjonsvogner) når jeg er ute å kjører, enkle å kjenne igjenn
Steffan C Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 ser alltid etter saab`er som er grå, passater, volvoer og audier (alle stasjonsvogner) når jeg er ute å kjører, enkle å kjenne igjenn Her er det en Audi man kan se etter .
skillbill Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Høres ut som politimannen som stoppet deg lider av mindreverdighetskomplekser. Greit nok, du fortjente jo helt klart boten din sånn som du forklarer du har kjørt, men likevel er det noe som byr meg så sykt i mot når jeg hører om autoritetspersoner som skal gi deg en muntlig og derav personlig lekse i tillegg. Jobben hans er å gi deg bot, ta lappen din o.l, ikke fortelle deg hvor idiot du er. Det synes jeg bare blir latterlig og viser hvor usikker og psykisk underutvikla personen selv er. Men klart, det er vel maktsyke individer som søker slikt arbeid anyways.. Kjør forsiktig til skolen nå da Politiets arbeid ER først og fremst å forebygge, så i en slik situasjon er det på sin plass med en liten reprimande, slik at man mest sannsynlig ikke gjentar det:P Men at endel politifolk drar dette litt langt, og delvis misbruker sin makt som offentlig tjenestemann, helt klart! Det har man selv opplevd!
ruberhai Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Her er det en Audi man kan se etter . Kommer bare: The article requested can not be found!
Steffan C Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Her er det en Audi man kan se etter . Kommer bare: The article requested can not be found! Hmm, hvorfor kommer den artikkelen ikke opp? Menmen, her skal det være flere bilder fra den biljakten Og det er denne Audien jeg mener.
Hansh Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Høres ut som politimannen som stoppet deg lider av mindreverdighetskomplekser. Greit nok, du fortjente jo helt klart boten din sånn som du forklarer du har kjørt, men likevel er det noe som byr meg så sykt i mot når jeg hører om autoritetspersoner som skal gi deg en muntlig og derav personlig lekse i tillegg. Jobben hans er å gi deg bot, ta lappen din o.l, ikke fortelle deg hvor idiot du er. Det synes jeg bare blir latterlig og viser hvor usikker og psykisk underutvikla personen selv er. Men klart, det er vel maktsyke individer som søker slikt arbeid anyways.. Kjør forsiktig til skolen nå da Politiets arbeid ER først og fremst å forebygge, så i en slik situasjon er det på sin plass med en liten reprimande, slik at man mest sannsynlig ikke gjentar det:P Men at endel politifolk drar dette litt langt, og delvis misbruker sin makt som offentlig tjenestemann, helt klart! Det har man selv opplevd! Skulle til å skrive akkurat det samme selv! Er ikke mange prosent av sjåførene på norske veier som kan kjøre på flerfeltsvei dessverre.. Bare to dager siden en LR Discovery først prøvde å presse meg av veien (så ikke i speilet før han skiftet felt for å passere en lastebil) slik at jeg måtte ut på veiskulderen, ble "litt" sint og fløytet mye! Etterpå lå han i samme fart omtrent som lastebilen før han akkurat trillet litt fortere, men sef. uten å legge seg tilbake i høyrefeltet. Da det endelig ble mulig kjørte jeg forbi i høyrefeltet med enda mer fløyting og da ble det julekvelden med blinkende lys lengre og lengre bak etter hvert som han ikke klarte å holde følge. En sann glede å ha slike medtraffikanter! Ellers er det vanlig med flere biler i venstre enn høyre felt, gjerne saktere enn i høyre og, når det er en del trafikk her i Bergen, men hvor er politiet da? EDIT: Forresten minst 4 år siden jeg ble stoppet en gang av en sivil Passat med senk og store felger (18"?) og fikk en liten advarsel, så VW er ikke noe nytt i den tjenesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå