Ad|oS Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 326910.ece Ekstremt streng straff, eller fikk han bare som fortjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 alltid er 5 år går ikke og miste lappen lenger enn det. har en kopis og som mista for alltid. det var 5 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2008 Er det ikke mulig å miste lappen for mer en 5år? Var jo ikke så lenge... Med tanke på at man kan miste den i 3år for bare å ha kjørt "litt" for fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Men da er det mye styr med søking og sånn etter 5år.. Og hvis de ikke innvilger søknaden. Blir det lenger, er uten helt til de innvilger søknaden din. Men pleier å få den innvilget etter 5år da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2008 Jaja... Nesten som når man blir dømt til 21 års fengsel og slipper ut etter 12-15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Fikk selv 21mnd å 24dager inne for noen dage siden, noen som kan fortelle meg hva det vil si at jeg må avlegge full ny fører prøve. er det teori og oppkjøring + oppfrisknings timer ?:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 alltid er 5 år går ikke og miste lappen lenger enn det. har en kopis og som mista for alltid. det var 5 år Er ikke helt riktig det der... Du mister den på livstid, men KAN søke etter 5 år! Det er ganske vanskelig og få det godkjent også... Grunnen til at du kan søke er at det er mange som er ung og dum og som ikke skjerper seg. De skal ikke få lappen så lenge de ikke skjerper seg! Men blir jo litt dumt hvis en har kjørt for fort og i fylla noen ganger og alltid er i trøbbel en stund i livet og så skjerper vedkommende seg, kanskje får hus, jobb familie, unger osv og så skal han ikke få lappen igjen fordi han var dum i slutten av tenårene liksom Hadde en kompis som mistet den for livstid og han som sa det var slik.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Men blir jo litt dumt hvis en har kjørt for fort og i fylla noen ganger og alltid er i trøbbel en stund i livet og så skjerper vedkommende seg, kanskje får hus, jobb familie, unger osv og så skal han ikke få lappen igjen fordi han var dum i slutten av tenårene liksom FEIL. Eg mener dette er helt på sin rett, vist ein er så tykk i hovudet og ikkje skjønner man gjør noe galt, opptil fleire ganger får dei bare ta sin straff for det. Dette er helt på sin plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Er vel strengt tatt bare å ha kjørt i fylla uten lappen på stjålet moped han har gjort som burde ha noe med førerkortet å gjøre da. Med mindre disse noen av disse forholdene er ekstremt skjerpende,så syns jeg at 3-5år er en passe dom,ikke livstid(5år med mulighet for å KANSKJE) få igjen lappen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Er egentlig helt greit spør du meg. Ser ut som litt av en villstyring, uten at jeg kjenner til saken. Livstid er et lattervekkende begrep i Norge, skal nok se det er 5 år som gjelder. Hvis livstid er 21år på overlagt drap burde et mopedtyveri og litt fyllekjøring bli ca 20 år, mtp hvordan det norske rettsystemet ser på trafikkforseelser Jadda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 kan virke drøyt, men blir du tatt for promillekjøring for mange ganger+tyveri er vel dette det de vanligvis gir? kompis ble tatt for sladding o fikk 3 måneder uten lapnne, 4k i bot og ny oppkjøring+teori, den syns jeg var drøy! en sladd pluss snurring.. seint på natta og ikke en kjeft i nærheten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2001e46coupe Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Han ene på jobben er tidligere narkoman og i sin "storhetstid" ble han tatt gjentatte ganger i påvirket tilstand og i stjålet bil hver gang, han hadde heller da aldri lappen, den mistet han første gang, ble også tatt med vogntog uten lapp osv. Han fikk en dom på dobbel livstid altså 10år, de 10 åra har gått nå til sommeren og kan da søke om å få den tilbake. Nå er han helt ute av det gamle miljøet og totalt rusfri. Har nå vært lærling hos oss i 2 år og skal ta fagbrev til sommeren. Han skriver søknad om å få lappen tilbake med vedlegg fra firmaet om at han trenger det i jobben, regner med at han får det tilbake da siden han har bevist at han har rettet opp livet sitt. Noen som har erfaring fra lignende tilfeller og veit hvor stor sansynligheten er med å få den tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Fikk selv 21mnd å 24dager inne for noen dage siden, noen som kan fortelle meg hva det vil si at jeg må avlegge full ny fører prøve. er det teori og oppkjøring + oppfrisknings timer ?:S måtte nylig gjøre det samme selv er 2 oppfrisk timer. teroi og oppkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 alltid er 5 år går ikke og miste lappen lenger enn det. har en kopis og som mista for alltid. det var 5 år Er ikke helt riktig det der... Du mister den på livstid, men KAN søke etter 5 år! Det er ganske vanskelig og få det godkjent også... Grunnen til at du kan søke er at det er mange som er ung og dum og som ikke skjerper seg. De skal ikke få lappen så lenge de ikke skjerper seg! Men blir jo litt dumt hvis en har kjørt for fort og i fylla noen ganger og alltid er i trøbbel en stund i livet og så skjerper vedkommende seg, kanskje får hus, jobb familie, unger osv og så skal han ikke få lappen igjen fordi han var dum i slutten av tenårene liksom Hadde en kompis som mistet den for livstid og han som sa det var slik.... stemmer nok det ja. måtte vel søke han kopisen min og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 6, 2008 Share Skrevet Februar 6, 2008 Men blir jo litt dumt hvis en har kjørt for fort og i fylla noen ganger og alltid er i trøbbel en stund i livet og så skjerper vedkommende seg, kanskje får hus, jobb familie, unger osv og så skal han ikke få lappen igjen fordi han var dum i slutten av tenårene liksom FEIL. Eg mener dette er helt på sin rett, vist ein er så tykk i hovudet og ikkje skjønner man gjør noe galt, opptil fleire ganger får dei bare ta sin straff for det. Dette er helt på sin plass. Må si meg enig med -Roger- Hvis man er ung og dum så må man få sjangsen til å vise at man er blitt voksen og mer moden.. Det er lett for de som "aldri" har gjort noe galt å si slike ting som at de ikke fortjener lappen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå