Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skal du kunne kjøre bilen uten å bli kake i hode, ville jeg gått for supersprint. er ikke noe japsebråkemestmulig- men gjør at bmwlyden kommer mer til sin rett..

Skrevet

takk for alle svarene :)

Har bestilt meg supersprint da den også skulle gå enkelt igjennom lydkravene. Vurderte eisenmann litt, men de ble litt for dyre synes jeg.

Får den mest sannsynlig på kommende fredag, så kan vel legge ut et lydklipp når den er montert ;-)

Skrevet

P.g.a hva jeg har hørt/lest osv så går jeg med planer om eisemann når jeg får tak i en større motor til bilen min, men inntil da tenkte jeg å gå for simons. (legger ikke veldig mye penger i eksos til en 316 og jeg får dette BILLIG.)

Skrevet

Jeg har 2x76mm Eisenmann (Sport mener jeg, ikke den høyeste eller laveste) med soundrør som erstatter mellomdemper.

Utseendemessig er det den fineste.

Comfortmessig kan det ikke bli bedre innvendig. Ingen rumling inni bilen, men du hører motorlyden bedre, utrolig stille inni bilen i forhold til den dype brummingen utenfor. Kunne vært litt mer lyd på tomgang, slik som når katalysatoren er kald :D

Utenfor har den en brrrrrrr-lyd ved gasspådrag, ganske dyp tone. På en m3 kunne jeg evt tenkt meg en litt mer hissig og kvassere racing-lyd, så utifra lydklipp jeg har hørt på nettet så ville jeg vurdert et annet merke på e46 m3, men dette er jo bare en smaksak. Har ikke hørt det i virkeligheten da..

Du kan høre litt av bilen min i starten av dette klippet:

Skrevet

hehe.. vet ikke hva et fullt eksosanlegg fra supersprint koster, men bare bakpotten jeg bestilte kom på 4995 kr og 5200 kr ca. med frakt. Bestilte bakpotten fra pedersen-racing :)

Skrevet
Scorpion ha vel problemer med lydkravene etter hva jeg har forstått.. har scorpion selv og det har nå gått gjennom eu..

Scorpion.. Definitivt RÅEST lyd.. Det er brumming fra 500-3000.. 3000-5000 er det lite lyd.. 5000 ---> snerrende kvass lyd.. Eisenmann blir "spedt" i forhold

Scorpion ville jeg også gått for. Rå lyd hvertfall.

• 3 weeks later...
Skrevet

hei :D

Glemte litt av tråden min :P

Men nå er supersprint bak potten montert, og de som sa supersprint ga trasi lyd tar 200% feil i mine ører. Var absolutt verdt hver eneste krone.

Kan jo si det slikt, trødde på litt før et kryss og bare spant ( snø ), så gikk det noen unger 100-200 meter lengre bort. Først sprang den ene oppi grøften og de 2 andre fulgte etter. Dem ble litt skremt ja :P

Men lyden er slik at når jeg bare kjører vanlig er det stille og rolig inne i bilen, når jeg trør på kommer go-lyden ;-)

• 2 months later...
Skrevet

Har også bytta i mellomtiden.. Fra Scorpion til Supersport Duplex (4-rørs anlegg)

Ble etter min mening mye behageligere lyd.. Liker lyden som er nå himmellhøyt mer enn den jeg hadde.. Dessuten kommer den jo i stereo nå da :P

Skrevet
hei :D

Glemte litt av tråden min :P

Men nå er supersprint bak potten montert, og de som sa supersprint ga trasi lyd tar 200% feil i mine ører. Var absolutt verdt hver eneste krone.

Kan jo si det slikt, trødde på litt før et kryss og bare spant ( snø ), så gikk det noen unger 100-200 meter lengre bort. Først sprang den ene oppi grøften og de 2 andre fulgte etter. Dem ble litt skremt ja :P

Men lyden er slik at når jeg bare kjører vanlig er det stille og rolig inne i bilen, når jeg trør på kommer go-lyden ;-)

Da blir det nok supersprint på meg også:P

Ønsker kun lyd ved pådrag jeg også.

Skrevet

Jeg har simons :) Er drit fornøyd. 2 strake rør, blanke :) Veldig fin lyd også.. Ikke noe konstant bråk. Men fin lyd ved pådrag ved høyt og lavt turtall. Men skal bytte luftfilter også, og se hvordan lyden blir da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...