Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fårstår ikke at noen ikke kan ta tak i dette, iriterer vete av meg at de i skien skal få alt til, bare får ssp er kompisser med bt osv.

Jeg snakka med SFOOR i haugesund her ein dag, å ståle w sin søknad osv skulle gått videre til SFOOR gutta, men det lokale BT i skien hadde vist tatt dette på egenhånd noe som han meinte var helt tullite og feil. Så er noe snusk ute å går her ja...

Skrevet
Fårstår ikke at noen ikke kan ta tak i dette, iriterer vete av meg at de i skien skal få alt til, bare får ssp er kompisser med bt osv.

Jeg snakka med SFOOR i haugesund her ein dag, å ståle w sin søknad osv skulle gått videre til SFOOR gutta, men det lokale BT i skien hadde vist tatt dette på egenhånd noe som han meinte var helt tullite og feil. Så er noe snusk ute å går her ja...

Det er alltid det lokale BT som har siste ord i saken.

SFOOR er kun rådgivende !

Skrevet

Irriterer det deg at andre får det til?

Burde vel heller irritere deg over at BT rundt om har forskjellig praksis??

Er ikke noe snusk med at bilen til Ståle ble godkjent, de har krangla MYE med BT for å få det til. Den ble også "bare" godkjent med 3,0l. Og SSP er vel ikke mest kompiser med BT, så er nok bare det at de som jobber i Skien bruker hodet og sunn fornuft når de skal godkjenne ting. Er heller ikke like lett som alle tror bestandig.

Skrevet

Har hele søknaden til Ståle lagret på datamaskinen, samt alle svar fra Biltilsynet/SFOOR, men stusser over at jeg ikke finner sluttsvaret hvor det står sort på hvitt at ombyggingen er godkjent. Nå vet ikke jeg mye om ombyggingen deres, men virker som at noe ble gjort litt off the books som engelskmennene ville sagt.

Skrevet

biltilsynet er noen trangsynte jævler..

det er sykt når du må slite for og få godkjent en 520i til m5.. når det er laget orginalt..

det skulle vert mulig og godkjent en e30 med s50 eller s38 når de har gjort det før..

de har jo en drøss med tuv og dekra pappirer lagra i systemet før..

Skrevet
Har hele søknaden til Ståle lagret på datamaskinen, samt alle svar fra Biltilsynet/SFOOR, men stusser over at jeg ikke finner sluttsvaret hvor det står sort på hvitt at ombyggingen er godkjent. Nå vet ikke jeg mye om ombyggingen deres, men virker som at noe ble gjort litt off the books som engelskmennene ville sagt.

ble fortalt at om du ringer bt og spør om den bilen får du til svar at det fremdeles ligger inne "mangel på dokumentasjon" - hvor vidt karos tåler effekten. og jeg har også sett de dokumentene som noen har fått tak i fra BT, og må si det ser ut til å mangle et ledd/ være noe uklart.

Men såklart - ALL ære til de som klarer å få ting godkjent på tross av et trangsynt BT :wink:

ser ut til å bli et flott verksted, lykke til og god helg:)

Skrevet

Om noen vil hjelpe til litt for fellesen her nå, så finn frem registreringsnummer på E30er godkjent med S50, så skal jeg prøve å få tak i alle dokumenter om bilens godkjenning. Bare send reg.nr på PM, så oppretter jeg en tråd med oppsamling når jeg får dokumentene.

Skrevet
kan vi ikke bare vente til larsen racing gokjenner sin da, så stikker vi på BT og får skrivet ut søknaden hans å papirene hans så kan vi vise BT rundtom i landet at det går viss man punger ut 60 000 kr. Da må de vel få øynene opp :)

Hadde det bare vert så enkelt!

Det som er med SSP er at de er hos TÜV, ikke DEKRA. Det er ingen privat personer som får teste ting hos TÜV, så dette går på kjennskap og nettverk.

Hvordan Tarjei gjør dette vet jeg ikke, men han skulle ta seg av alt pappir arbeid osv. Og jeg er rimelig sikker, selv om jeg ikke har spørt, på at jeg ikke får noe som helst pappirer fra han eller BT utenom et vognkort der alt er skrevet inn.

Det er også sant at det blir en individuell godkjenning. Pappirene som blir på min bil hører til den, for "du" har jo ikke min bil sier de da.

Jeg vet fra 100% sikkre kilder at det ble bygd om en E46 318 4.dør til M3 i Skien, den ble tatt ned til TÜV og etterpå godkjent. Så ble det bygd en til, akuratt nett lik. Og den ville de ikke godkjenne, for de TÜV pappira hørte til den andre bilen.

Det er ikke noen av dere som er så voldsome på å klage på hvor trangsynte de er som kan skaffe seg jobb i Statens Vegvesen da??? Ser ut som det er eneste løsningen.

Skrevet
kan vi ikke bare vente til larsen racing gokjenner sin da, så stikker vi på BT og får skrivet ut søknaden hans å papirene hans så kan vi vise BT rundtom i landet at det går viss man punger ut 60 000 kr. Da må de vel få øynene opp :)

Hadde det bare vert så enkelt!

Det som er med SSP er at de er hos TÜV, ikke DEKRA. Det er ingen privat personer som får teste ting hos TÜV, så dette går på kjennskap og nettverk.

Hvordan Tarjei gjør dette vet jeg ikke, men han skulle ta seg av alt pappir arbeid osv. Og jeg er rimelig sikker, selv om jeg ikke har spørt, på at jeg ikke får noe som helst pappirer fra han eller BT utenom et vognkort der alt er skrevet inn.

Det er også sant at det blir en individuell godkjenning. Pappirene som blir på min bil hører til den, for "du" har jo ikke min bil sier de da.

Jeg vet fra 100% sikkre kilder at det ble bygd om en E46 318 4.dør til M3 i Skien, den ble tatt ned til TÜV og etterpå godkjent. Så ble det bygd en til, akuratt nett lik. Og den ville de ikke godkjenne, for de TÜV pappira hørte til den andre bilen.

Det er ikke noen av dere som er så voldsome på å klage på hvor trangsynte de er som kan skaffe seg jobb i Statens Vegvesen da??? Ser ut som det er eneste løsningen.

Yngve har jo bygd om 2 318 coupe til e46 m3 og en 316 sedan til e46 m3 uten hverken å dra til TUV eller DEKRA. E46 er tydlighvis ikke noe stress å bygge om - e30 derimot..

Skrevet

skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg egentlig ikke at dere orker å drive med disse godkjenningsgreiene og henge dere opp i en krig med noe så kjipt som biltilsynet...

Ta rennafart og drit en langflat faen i hele godkjenninga som trådstarter her sikkert gjør nå... Bygg bil og ha det gøy!!

Eller samarbeid med biltilsyn, få det kjipt og bli blakk i tillegg. Når hele kampen er vunnet er alt du har oppnådd en linje i vognkortet. (og såklart mye klokere på hvordan det er å fø byråkrater med arbeid da...)

Skrevet
skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg egentlig ikke at dere orker å drive med disse godkjenningsgreiene og henge dere opp i en krig med noe så kjipt som biltilsynet...

Ta rennafart og drit en langflat faen i hele godkjenninga som trådstarter her sikkert gjør nå... Bygg bil og ha det gøy!!

Eller samarbeid med biltilsyn, få det kjipt og bli blakk i tillegg. Når hele kampen er vunnet er alt du har oppnådd en linje i vognkortet. (og såklart mye klokere på hvordan det er å fø byråkrater med arbeid da...)

Pluss at man har en godkjent bil som er lovlig på norsk vei, trafikksikker og ikke minst forsikret om man skulle være ute for en skade. Nesten så jeg vurderer å la være å prøve å godkjenne den nå, siden det er jo bare nedsider med det.. :roll:

/sarcasm

Skrevet

Da får vi vel prøve og få deg til og forstå det da..

La oss si at du kjører rundt i en e30 med s50 for eksempel (ikke godkjent). Plutselig havner du i en eller annen form for ulykke. Kan være kollisjon/barn som løper ut i veien osv. Kanskje liv går tapt også. Hvem vet? Hvem tror du da vil sitte med skjegget i postkassa, og betale regninger resten av livet sitt siden forsikringselskapet ikke vil dekke dette da du kjører ulovlig? JA du gjettet riktig! Det er DEG!

Hvis du tenker slik så er det kanskje ikke så dyrt og få bilen godkjent likevel. Tror nok Larsen-Racing heller punger ut 60 lapper på godkjenning enn 6 mill i erstatning for eksempel.

Det er jo en grunn til at biltilsynet er strenge også. De har jo et visst ansvar over hva de godkjenner.

Når det er sagt så er det ikke rett at noen får det til og andre ikke. Spesielt ikke når det gjelder identiske bygg. Syns det skal være likt for alle uansett hvilken trafikkstasjon man søker hos.

Nå er det nok ot fra meg.

Ser bra ut garasjen Spiritus, og lykke til videre med prosjektet!

Skrevet

ja er jo bare å kjøre på det winchester.... cred til deg for at du gidder :)

Ang. argumentene som "hvis det", "tenk om", kan jeg like gjerne si "tenk om du får slag i morra og dauer"???

Du veit ikke engang om du lever i morra.....

Skjønner du greia?

Noen tenker "hvis om" "att dersom" "tenk om" på ALT de gjør her i livet, og finner ut at ingenting lar seg gjennomføre, andre bare gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...