Gå til innhold

Luftemotor Radiator

larry
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikker på at du lufter på rett måte? :) Å lufte E34'n er veldig enkelt, så tror egentlig du gjør det rett.. Men gjerne legg ut om hvordan du gjør det så kanskje vi ser at du gjør en liten ting feil. Hvis slanger inn/ut av radiator blir varme, så har du sirkulasjon, Termostat åpner og vannpumpe fungerer. Føleren /instrumentet kan jo være gåent siden det ligger helt flatt på viseren. At du ikke får varme i kupè tyder på lite vann / det koker, koking under lufting kan forekomme og da kan man bli litt villedet. Fyll radiatoren smekk full så skal du se at varmen skvetter fram i apparatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fyller karet helt fult.. :) tar opp lufte skuren som er ved siden av.. og det bolbler ifra ifra raiatoren den blir 90 grader. :)

har sånn målingslaser..

og varme i alle slangene...

men som tidligre er sakt.. når bilen er kadt starter den seg med målern i max varme! :)

det er vel ikke helt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt normalt det nei ;P Skrur du opp lufteskruen og fyller på i radiator helt fult når motor er kald? kan bare se du har skrevet når den er varm da du nevner 90 grader. Skru opp lufteskruen på kald motor, fyll på vann til det renner over der lufte skruen er. Skru så til lufteskruen så skru på radiator lokket. tut og kjør:) Etterfyll når nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør slik du forklarer..

men skla pørve og bytte temp giver etterpå..

men hvordan sjekker jeg om giver er øddlagt?

jeg får venn i alle slanger i motoren. så pompa mi må vel være i orden så lenge den klarer å få vann igjennom alt.. og få varme på vanent.. men har hørt at varmeapprartet kan ha satt seg ( så jeg kanskje har flere feil på engang)

derfor pøver og bytte temp føleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilde : over åssen jeg har koblet det.

http://home.halden.net/larry/mm.jpg

jeg får ikke varme ut av varmeappetatet mitt.

hva kan være glat?

jeg snakket med en verksted i dag og dem sa selv om jeg har byttet temp givern. og at det ble ikke registert. før jeg resett noe hos et bmw verktsetd gikk vist ikke ann og resett det selv.. vet ikke om det stemmer men? noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Måtte bare kjenne etter i mørket).

Slange fra bakkant motor skal inn oppe til høyre når du står ved venstre skjerm og kjenner ovenifra.

Med måleren kan det virke som du har en NTC giver i steden for PTC, den teller motsatt.

Og det er IKKE nødvendig å måtte "kalibrere" ny giver hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.

var noe galt i toppen på den.. starte men gikk rart..

men når du sier vannventiler?

hvor er den? men du temp givern?

jeg kan teste å bytte termostat?

til den som satt på gamle motoren.

har du flere konkrete tips? står helt fest se:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag fikk jeg hjelp av en kompis som er bilgjennomretter som har lufta slike bmw som jeg har før og vi fikk ikke noe varme i varmeapparet. men det varme i selnge så termostaten åpner seg. men 2 de slenge ifra varmeapparet er ikke varme men sånn longene..

en annen ting vifta mi går kun hakk 4?

er det også en symtom for noe?e

vi tok også en kjøre tur for å sjekke om vi fikk noe mer varme av å gjøre den en liten tur.. men kompis som har kjørt en del bmw synns bmw ikke noe strekk som andre 520 han har kjørt.. men bilen går kjempefint og stille på tomgang.

men kan det være at siden temp måler ikke viser noe riktg at motor ikke går 100% før temp giver er i 100% i orden?

men jeg gir snart opp:/ håper noen her kan hjelpe og å komme i havn så jeg får bilen på vegen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den går kun i trinn 4 er ett symptom på at viftemotstanden er gåen og må byttes. Det at den ikke er like sterk som en anne kan minne om at den drekker vann, men alt annet her tyder jo på at den ikke gjør det. Skjekk vannventilene! Ske1eton kan mer om de enn meg, men han har visst meldt seg tilsynelatende ut for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...