Gå til innhold

Hvilken størrelse?  

38 stemmer

1. 1. Hvilken størrelse?

• 19"
      34
    • 20"
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

skjønner ikke hva folk klager etter når det gjelder 19" hele tiden.

Jeg har både senka og 19" på min touring og synes ikke bilen kunne vært så mye mykere. Da ville den blitt for myk " slavsette". Jeg farter rett som det er fra vestlandet til sørlandet på besøk og klager ikke i det hele tatt på komforten når det gjelder langturer.

Men smaken er som baken og den er forskjellig....

Glenn.

Skrevet

Dette er nok mest av alt et spørsmål om prioritering... funksjon foran form vs. form foran funksjon. En oppsetning fine 19" BBS felger på E46 ser selvfølgelig enormt bra ut, men jeg vil ikke klare å kjøre rundt med slike felger/dekk i lengden her i Norge. Ergo må jeg fokusere på at jeg tross alt ikke selv ser felgene/dekkene når jeg kjører bilen... og det er jo det viktigste... :wink:

Poenget mitt er at 18" på E46 er komfortabelt, ødelegger ikke komforten i det hele tatt, selv på dårlige veier. Jeg har handlet denne bilen jeg har nå for å få hakket bedre komfort i forhold til hva jeg har vært vant til før, og det er stor forskjell der. 17" på E30 M3 var ikke bra, 19" på E36 compact'n var ikke bra(litt bedre med 17" der, men ville helst kjørt 16" selv om det hadde ikke hadde vært ett alternativ på den bilen), 20" tror jeg blir for enormt på E46, ser absolutt rått ut, men komforten er borte da vil jeg tro. 19" kan gå tror jeg, 18" funker ihvertfall konge. :D Den bilen jeg har nå er absolutt en av de beste bilene jeg har hatt ever. (og jeg har hatt mange!)

Skrevet

Poenget mitt er at 18" på E46 er komfortabelt, ødelegger ikke komforten i det hele tatt, selv på dårlige veier. Jeg har handlet denne bilen jeg har nå for å få hakket bedre komfort i forhold til hva jeg har vært vant til før, og det er stor forskjell der. 17" på E30 M3 var ikke bra, 19" på E36 compact'n var ikke bra(litt bedre med 17" der, men ville helst kjørt 16" selv om det hadde ikke hadde vært ett alternativ på den bilen), 20" tror jeg blir for enormt på E46, ser absolutt rått ut, men komforten er borte da vil jeg tro. 19" kan gå tror jeg, 18" funker ihvertfall konge. :D Den bilen jeg har nå er absolutt en av de beste bilene jeg har hatt ever. (og jeg har hatt mange!)

Jeg er ikke enig med deg i at 18" felger på E46 er komfortabelt... husk at en modell som E90 330i originalt leveres med 17" felger og at 16" felger var standard på E46 330i. BMW ønsker naturligvis å tjene penger på ettermarkedet, men på den annen side ønsker de også å selge biler til flest mulig nye kunder... :wink:

Antall biler jeg har hatt har jeg mistet tellingen på, men vi snakker om rundt 30 stk. Det er iallefall alt for mange, men etter nesten 5 år med dagens 2003 E46 318d Touring ser fremtiden litt lysere ut... sånn rent kostnadsmessig når det gjelder biler.

Skrevet

Har nok passert 30stk for lengst. hehe. Ser du på E46 M3 så ble jo den levert med noen hakk vassere felger enn 16". Og den er vel fra BMW den også. :) Synes da ikke den har mindre komfort egentlig(ikke gjort, kun sittet på). Men, det er vel som nevnt før her en smakssak. Om jeg hadde hatt 16" på min E46 så hadde ihvertfall ikke meg merket forskjell, for jeg synes den flyter godt over alle de forferdelige hullene og humpene som har blitt på veiene i det siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...